2023-12-05, 21:27
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vad svamlar du om. Det är jag som har presenterat motiv, och den judiska galenskapen/hybrisen går hand i hand med det. Det jag skriver stöds av fakta och några av de mest seriösa analytikerna (Douglas Macgregor) som existerar så dina försök att dra konspirationskortet mot mig fallerar totalt.

Hela ditt och NMR:s harmynta resonemang om att allt som sker bara är planlös judisk dumhet är ju inte bara helt befängt utan blir mer och mer demolerat som den judaiserade dynga det bevisligen är.
Alla visste utom IDF och Mossad som glömde bort att försvara sig. Den hysteriska nollan baggebo1 briljerar som vanligt

Det behövs naturligtvis inga bondskurkar när vi har den sionistiska patologin att beskåda. Mycket enklare förklaringar än så blir det inte.

Vi får såklart se hur mycket de lyckas eller inte. Metodiken om måhända desperat är vilket fall att de försöker.

Svara nu på hur du ser på ZOG om inte som en konspiratorisk judisk rörelse. För du tror väl fortfarande på dess existens?

Hör du inte själv hur motsägelsefullt det där låter? Motiv förutsätter ju rationalitet vilket inte i sin tur rimmar illa med galenskap. Sen målar du med en bred pensel i svartvitt. Det finns inget dikotomt utfallsrum där judar endera är småkorkade eller überlistiga. Vad exakt menar du att ”alla visste” förresten om Hamasattacken? Det är exakt så här inbitna konspirationsteoretiker resonerar. Ni spinner ihop en story som bygger på falsk logik. Sanningen är ju att vi inte har en aning om vilka källor eller vilken typ av information som gavs till Israel. Var det av typen ”något är i görningen” så kan det röra sig om nästintill vad som helst. Att man i efterhand vet hur Hamasattacken utfördes innebär inte att den informationen fanns på förhand. Inget ont om McGregor men han snackar väldigt mycket skit emellanåt(som alla amerikaner) och det blev skämskudde på en del av hans förutsägelser under inledningen av Ukrainakriget.

Min bild är densamma som den alltid har varit. Det finns konspirationer men det innebär inte att allt som sker är ett resultat av sådana. Långt därifrån. Judisk makt betraktar jag mer som maffialiknande etnocentriska strukturer. Men kan inte du svara på frågan varför du inte är öppen för enklare förklaringar när det gäller företeelser som Hamasattacken?
Citera
2023-12-05, 22:14
Medlem
https://nordfront.se/om-samtalet-med-stefan-torssell

Simon Holmqvist kommenterar samtalet med sionisten Stefan Torssell i senaste avsnittet av Radio Nordfront.

Vi som lyssnade på avsnittet kunde notera hur Torssell konsekvent urskuldade judar för allt destruktivt de gjort och hela tiden återkommer till att de är oskyldiga offer även när de egentligen är förövare. Detta är något också Holmqvist belyser:

Citat:
Trots att Torssell i viss mån kunde medge att judar har varit och är överrepresenterade i destruktiva strömningar och institutioner som skadar vår civilisation vidhöll han att antisemitism är och alltid har varit ”totalt obefogat”.

Torssells uppfattning är även att det är en slags kardinalsynd att förfölja någon på grund av dennes etnicitet (oavsett vad den är), men anser likväl att hela Västbanken ska utrymmas på araber till förmån för judiska ”bosättare” trots att han också medger att en sådan gärning utgör etnisk rensning enligt alla definitioner.

För mig – och för många andra – blir det utifrån detta helt uppenbart att den projudiska hållningen i första hand är ett känslomässigt övervägande, eller en slags identitetsmarkör. Till stor del handlar mytologin och ”förintelsen”, den allestädes närvarande ”antisemitismen” och judarnas offerskap om att upprätthålla en känsla av och identifiering med skuld och skam hos européer.
Citera
2023-12-05, 22:38
Medlem
Offerviljas avatar
Ett misstag begånget av mig. Ett stort misstag. Jag har under de senaste dagarna varit helt upphetsad och besatt av Nordiska motståndsrörelsen efter Radio Nordfronts mästerliga avsnitt där de diskuterade Israel och judar med knäppsionisten Stefan Torssell. Simon Holmqvist är en gud! Därför tänkte jag att jag skulle lyssna lite grann på MÄO också. Misstag deluxe av mig. Joakim Kannisto... Usch, jag orkar inte höra den där finnen med aggressionsproblem sitta och hata intelligenta och nationalistiska svenskar. Varför tar ni inte bara bort sådana där slöddermänniskor från er organisation? Simon Lindberg är ingen bra ledare.

"Muppen Patrik Forsén..."

Hatar, hatar, hatar finnar!

NEJ. UT.

Årets podcastavsnitt: https://nordfront.se/rn-direkt-303 ❤️
Citera
2023-12-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ett misstag begånget av mig. Ett stort misstag. Jag har under de senaste dagarna varit helt upphetsad och besatt av Nordiska motståndsrörelsen efter Radio Nordfronts mästerliga avsnitt där de diskuterade Israel och judar med knäppsionisten Stefan Torssell. Simon Holmqvist är en gud! Därför tänkte jag att jag skulle lyssna lite grann på MÄO också. Misstag deluxe av mig. Joakim Kannisto... Usch, jag orkar inte höra den där finnen med aggressionsproblem sitta och hata intelligenta och nationalistiska svenskar. Varför tar ni inte bara bort sådana där slöddermänniskor från er organisation? Simon Lindberg är ingen bra ledare.

"Muppen Patrik Forsén..."

Hatar, hatar, hatar finnar!

NEJ. UT.

Årets podcastavsnitt: https://nordfront.se/rn-direkt-303 ❤️

Vad har egentligen Motståndsrörelsen uträttat mer än vad Forsén och Nordisk Ungdom lyckades med under sina fåtal aktiva år? Den nationella rörelsen har stagnerat hur mycket man än vill förneka det om man nu inte ska inkludera Sverigedemokraterna.
Citera
2023-12-06, 12:56
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Vad har egentligen Motståndsrörelsen uträttat mer än vad Forsén och Nordisk Ungdom lyckades med under sina fåtal aktiva år? Den nationella rörelsen har stagnerat hur mycket man än vill förneka det om man nu inte ska inkludera Sverigedemokraterna.
Joakim Kannisto är knäpp i huvudet. Den intelligenta Patrik Forsén har uträttat mycket mer än vad Kannisto har gjort. Kannisto har inte gjort ett dugg nytta, utan han skrämmer bara bort människor.
Citera
2023-12-06, 19:05
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Det finns stor kärlek till judendomen inom rörelsen, lyssna bara på Holmqvists försvar av judarnas avancemang under historien. Om man identifierar sig med det som är judiskt är det kört, bär man bara en droppe gift i sig kommer det att ruttna förr eller senare.
Citera
2023-12-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Det finns stor kärlek till judendomen inom rörelsen, lyssna bara på Holmqvists försvar av judarnas avancemang under historien. Om man identifierar sig med det som är judiskt är det kört, bär man bara en droppe gift i sig kommer det att ruttna förr eller senare.

Alltså här har du i åratal försvarat judar vid varje tillfälle du får och plötsligt hatar du ditt eget folk? Är du schizofren eller är du ironisk eller vad händer?

Tror dock inte ett dugg på att Holmqvist försvarat judarnas avancemang. Fram med länk och tid tack!
Citera
2023-12-06, 20:38
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Alltså här har du i åratal försvarat judar vid varje tillfälle du får och plötsligt hatar du ditt eget folk? Är du schizofren eller är du ironisk eller vad händer?

"Ugh! mig vara hövding Smygande skiten, mig anklaga alla som säger något jag inte begriper för att vara jude.
Mig gå på nästa Powwow och heila fredspipa med Pär-Zlatan Mariasson..."

Citat:
Tror dock inte ett dugg på att Holmqvist försvarat judarnas avancemang. Fram med länk och tid tack!

Har du inte lyssnat på Radio Nordfront? Jo, det har du med största säkehet, men du fattar ju, liksom dina polare, inte judefrågan. Härom veckan menade han att införandet av kristendomen med dess universalism inte var ett problem, judarnas marsch mot de messianska målen är inget problem för nazister, för antisemiter!
Att judarna kapar banden till de respektive folkgruppernas förflutna och får de att "förenas" är inte ett problem för "nationella"!

Försök att fatta något! Försök att lära er något!
Citera
2023-12-06, 20:51
Medlem
Citat:
"Ugh! mig vara hövding Smygande skiten, mig anklaga alla som säger något jag inte begriper för att vara jude.
Mig gå på nästa Powwow och heila fredspipa med Pär-Zlatan Mariasson..."

Har du inte lyssnat på Radio Nordfront? Jo, det har du med största säkehet, men du fattar ju, liksom dina polare, inte judefrågan. Härom veckan menade han att införandet av kristendomen med dess universalism inte var ett problem, judarnas marsch mot de messianska målen är inget problem för nazister, för antisemiter!
Att judarna kapar banden till de respektive folkgruppernas förflutna och får de att "förenas" är inte ett problem för "nationella"!

Försök att fatta något! Försök att lära er något!

Nej, men sluta skämta. 100% allvar. Är du inte jude? Det har jag trott hela tiden eftersom du heter Nyreggadjude. Är därför jag kallat dig för jude. Ja, det och att du ofta försvarat judar och förminskat deras makt i världen då. Vad trodde du det berodde på?

Jag lyssnade på Radio Nordfront och har inte hört någon där mer än Torsell försvara judar. Med största sannolikhet (och som vanligt när du spyr ut dig något här) är det ingen annan i hela världen som tolkar det som du gör heller. Medvetet eller omedvetet har du ofta helt galet unika tolkningar och förvanskar varenda ord folk säger eller skriver.

Om du med "lära sig något" menar att man ska ta efter ditt enmansevangelium står jag nog över och troligtvis resten av världen också även denna gång. Jude eller ej, du förblir ensam med dina galenskaper.
Senast redigerad av KillGoldstein 2023-12-06 kl. 20:55.
Citera
2023-12-06, 20:57
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillGoldstein
Nej, men sluta skämta. 100% allvar. Är du inte jude? Det har jag trott hela tiden eftersom du heter Nyreggadjude. Är därför jag kallat dig för jude. Ja, det och att du ofta försvarat judar och förminskat deras makt i världen då. Vad trodde du det berodde på?

Jag lyssnade på Radio Nordfront och har inte hört någon där mer än Torsell försvara judar.

Du får väl ha vilken bild av Holmqvist du vill, jag försöker inte övertyga dig om något. Jag påpekar bara att det råder tolerans för judendomen inom rörelsen. Medlemmarna är påverkade av judisk makt.
Om du missat uttalandena eller inte förstår att det ligger till så är inget jag bryr mig om.
Citera
2023-12-06, 21:11
Medlem
Citat:
Du får väl ha vilken bild av Holmqvist du vill, jag försöker inte övertyga dig om något. Jag påpekar bara att det råder tolerans för judendomen inom rörelsen. Medlemmarna är påverkade av judisk makt.
Om du missat uttalandena eller inte förstår att det ligger till så är inget jag bryr mig om.

Det är inte konstigt när ett av organisationens främsta intressen, kanske det främsta, är judendom. Per definition råder judisk makt över dem eftersom de pratar om sådan påstådd makt på olika sätt.
Citera
2023-12-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är inte konstigt när ett av organisationens främsta intressen, kanske det främsta, är judendom. Per definition råder judisk makt över dem eftersom de pratar om sådan påstådd makt på olika sätt.

Organisationens främsta intresse är den vita ariska rasen. Då hamnar givetvis också dess främsta fiende - juden - högt upp.

Ditt resonemang blir dock ungefär lika logiskt som att säga att du är kontrollerad av nationalsocialsm eftersom ditt största intresse tycks vara att prata skit om denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in