2009-08-01, 19:56
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
jag hade iaf inte kunnat leva med att döda en människa och sen låta min polare sitta 5 år medans jag var ute i friheten.

Edit: skulle du?

Det e väl bara att ta smällen för honom nån annan gång?
Citera
2009-08-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
så om niklas sagt att de var ok så skulle han gått till snuten och golat ner sig själv? din dumma jävel

gola är när du sätter nån annan,du kan aldrig gola dig själv förstår du väl?
har du själv nånsin suttit en enda dag?
leta upp den mest härdade kåkfarare du kan hitta som lever efter alla gamla kåkregler o fråga han om det är golning att ange sig själv för att rädda en oskyldig kamrat som sitter där för nåt du gjort.
Citera
2009-08-01, 21:51
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Det är ingen som har dött.
Citera
2009-08-01, 22:26
Medlem
gobbegroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Det är ingen som har dött.

förlåt, försök till dråp.
Citera
2009-08-01, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
så om niklas sagt att de var ok så skulle han gått till snuten och golat ner sig själv? din dumma jävel

Nu förstår jag inte...

Varför skulle det vara något dåligt att erkänna sin egen skuld för att på så sätt fria en vän?
Citera
2009-08-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaos 18
Hade Frost berättat så hade han inte suttit där

Kunde du räkna ut det själv? Hade den fege kraken stått för vad han gjort hade Frost inte suttit där. Hade Frost berättat vem det var hade han inte heller suttit där.

Svårt? Eller måste du röka på lite till?
Citera
2009-08-02, 06:18
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nu förstår jag inte...

Varför skulle det vara något dåligt att erkänna sin egen skuld för att på så sätt fria en vän?
Det finns ett problem med det händelser av det här slaget, något M.Skillt redogjort för tidigare.

Om det nu är att Frost är oskyldig så är det väldigt farligt att den skyldige träder fram. Precis som M.Skillt påpekar kan det i framtiden i så fall bli en taktik från rättsystemets sida att genom att fängsla oskyldiga vid svag bevisning söka få den verkligt skyldige att träda fram.
Citera
2009-08-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Det finns ett problem med det händelser av det här slaget, något M.Skillt redogjort för tidigare.

Om det nu är att Frost är oskyldig så är det väldigt farligt att den skyldige träder fram. Precis som M.Skillt påpekar kan det i framtiden i så fall bli en taktik från rättsystemets sida att genom att fängsla oskyldiga vid svag bevisning söka få den verkligt skyldige att träda fram.

Varför kunde inte den skyldige i så fall trätt fram direkt när man anhöll Frost? Det här är nog bara ett tecken på den paranoia som finns inom SMR.
Brottsutredningar är inte direkt någon precis vetenskap. Har det aldrig hänt att SMR råkat ge sig på fel person?
Citera
2009-08-02, 09:51
Medlem
Väldigt vad det går trögt med donationerna endast 914 kr, han verkar ha vänner som ställer upp men de verkar inte ha bra ekonomi.
Citera
2009-08-02, 09:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca

Ja, det är väl ett lite knepigt läge - men jag tvivlar på att rättsväsendet skulle kunna sätta den taktiken i system, inte ens mot "onda nazister". Jag har inte läst förundersökning och domar i detta fall, men av information på Patriot.nu och Metapedia fått intrycket av att huvudvittnet Kai Juhani Tsutsunen-Östlund inte borde ha fått gehör av tings-och hovrätt för sina tvivelaktiga uppgifter:

http://sv.metapedia.org/wiki/Kai_%C3%96stlund

http://sv.metapedia.org/wiki/Niklas_Frost

http://sv.metapedia.org/wiki/Attacken_vid_Slussen

Faktum kvarstår dock att jag i detta fall, att döma av hur händelseförloppet beskrivs, anser att knivhuggandet tycks ha varit onödigt och kontraproduktivt, eftersom AFA-slöddret redan befann sig på oordnad flykt.

Men det ska bli intressant att se hur Althin, om det nu är han, lyckas i detta fall - av rent juridiska skäl bör han vara motiverad att åstadkomma ett prejudikat till förmån för Frost, om han är hängiven sitt yrke och dess "etiska grundregler".
Citera
2009-08-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snatchap
Du är rätt dum i huvudet va?

Nja det vill jag inte påstå, men jag gillar inte nazister, så om han är det så tycker jag bara att det är bra att han är inlåst...
Citera
2009-08-02, 10:36
Medlem
felpost
Senast redigerad av gajb 2009-08-02 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in