2009-03-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replika
ps Du skrev t karlsson, vilket är mitt namn, då skrev du väll ut mitt namn?Du kunde ha skrivit en gemensam vän lr vad de nu skrivits innan om det nu var nödvändigt att ta upp de.

det finns ett antal t karlsson... ibland får man faktiskt finna sig i att befinna sig i skottlinjen när man umgås med människor... tyvärr.

skriva ut namn är att skriva ut hela ditt namn, vilket jag inte gjorde.
Citera
2009-03-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du sa ju nyss mycket bestämt: "SMR är inget". Nu är de "en kommande våldsorganisation"...Det är alltså dina överhettade feberspekulationer och mardrömsfantasier om vad SMR skulle kunna tänkas göra i en framtid som spökar. En mer sansad bedömare skulle komma fram till ungefär följande slutsats: om SMR har någon framtid blir det som del av ett nationellt och europeiskt uppvaknande, en svårförutsägbar process som liksom alla historiska omvälvningar kommer att ha våldsamma inslag.
Europas fiender, de som vill förverkliga ett kulturlöst raskaos där individerna är helt utlämnade åt EU-byråkratins repression och marknadskrafternas råa härjningar och förvandlas till kuvade massmänniskor, tänker inte tillåta en sådan pånyttfödelse, alltså kommer de att på alla sätt bekämpa de som vill ha en människovärdig och icke-sionistisk framtid.

SMR är och förblir inget mer än en klick människor som drömmer. De verkar ha en förmåga att hjärna ta till våld för att drömmen ska leva vidare.
Drömmer gör även du min gode herre. Hoppas du sussar gott nu så vi slipper sortera bort dina vilda fantasier.
Citera
2009-03-08, 21:43
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Om det är så uppenbart bevisa det. Om det är så enkelt, finns det beslut tagna som går att få utskickade. Och jag är fullt medveten om vart man sätter affischerna, men aldrig sett ett kommunalt bolag ta bort affischer eller klistermärken.

/Micke

Där jag bor har dom klottrat för tiderna på busshållplatsen, vilket saneringspersonal fick ta bort sedan. Antar att dom inte försvann av sig självt. Detta är alltså någon som med mall sprayat "www.patriot.nu".
Citera
2009-03-08, 23:28
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drifted
jag har en fråga om Smr, ni ser er som en militant gruppering i den Nationella rörelsen, med en offensiv Konfrontations taktik osv.
Hur går det hand i hand med att man går ut med att man skall sjunga som en gosskör i Gbg ?
Detta är en fråga som jag finner rätt intressant då Söderman på fm talar om piskor och spikklubbor.
Anser ni inte ni tappar lite förtroende med en sån handling ?
Sjungandet skall nog användas som en talkör, dvs liknande det som används inom försvaret när man marscherar.

/Micke
Citera
2009-03-08, 23:32
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Det verkar som om din värld är väldigt begränsad. Det är väl bara att titta på patriot.nu så ser du alla lyktstolpar som vandaliseras.

Beslut tagna? Du menar i kommunala nämnder? Det är nog inte där man fattar sådana beslut, det gör man i de kommunala bolagen och det kan vara väldigt svårt att få ut dem om det är ett AB.

Dåliga argument du kommer med, försök hålla nivån på debatten uppe.
Jasså? Om dessa är ett AB är det mycket lättare att få ut beslut och dylikt då dessa lyder under lagar som tvingar dem att delge uppgifter om företaget och deras beslut. Medan en enskild firma inte har några sådana lagar.

Vad gäller lyckstolparna så ägs dessa av kommunen, finns säkert undantag men jag tvivlar. Kan du visa på lite fakta runt lyckstolparna?

/Micke
Citera
2009-03-09, 02:20
Medlem
Citat:
SMR är och förblir inget mer än en klick människor som drömmer. De verkar ha en förmåga att hjärna ta till våld för att drömmen ska leva vidare.
Drömmer gör även du min gode herre. Hoppas du sussar gott nu så vi slipper sortera bort dina vilda fantasier.

Nu är jag personligen ingen SMR-anhängare, men den nationella rörelsen består inte av folk som drömmer, den består av folk som kämpar, som kämpar för att förändra Sverige.

Det är inget drömmande, det är en kamp som kommer röna framgång, vi kommer lyckas i slutändan, oavsett vilken organisation som lyckas driva igenom förändringarna och omvälva samhället.

Drömma gör du när du sitter passiv och tänker, vi nationalister är inte passiva.
Citera
2009-03-09, 14:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Huga, det är illa ställt med din hjärna, inte mycket som når in där, och det som kommer ut...nå, det får tala för sig självt. Ännu har du inte förmått förklara varför du enbart har detta enda diskussionsintresse (dina fantasier om "det kriminella SMR") om det nu är så att de är och med all säkerhet kommer att förbli helt betydelselösa?

Du kallar den som är övertygad om att saker och ting ständigt förändras, ibland kataklysmiskt, för "drömmare" - jag skulle vilja påstå att den som verkligen sover och yrar är den som inbillar sig att det som för tillfället är förhärskande "för alltid" kommer att förbli ungefär likartat. En sådan person drömmer enfaldigt om att ett hastigt sönderfallande system är "stabilt", därför att han eller hon är för indoktrinerad och räddhågsen för att kunna tänka bortom samtidens tillfälligheter och den status quo-struktur som hjärntvättat och inhyser personen i fråga som en kugge i maskineriet för att upprätthålla det elaka spel som kallas "business as usual".

Vilka är dessa "vi" som ska "sålla bort de vilda fantasierna"? Novapolisen?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Nova_Trilogy
Citera
2009-03-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Huga, det är illa ställt med din hjärna, inte mycket som når in där, och det som kommer ut...nå, det får tala för sig självt. Ännu har du inte förmått förklara varför du enbart har detta enda diskussionsintresse (dina fantasier om "det kriminella SMR") om det nu är så att de är och med all säkerhet kommer att förbli helt betydelselösa?

Du kallar den som är övertygad om att saker och ting ständigt förändras, ibland kataklysmiskt, för "drömmare" - jag skulle vilja påstå att den som verkligen sover och yrar är den som inbillar sig att det som för tillfället är förhärskande "för alltid" kommer att förbli ungefär likartat. En sådan person drömmer enfaldigt om att ett hastigt sönderfallande system är "stabilt", därför att han eller hon är för indoktrinerad och räddhågsen för att kunna tänka bortom samtidens tillfälligheter och den status quo-struktur som hjärntvättat och inhyser personen i fråga som en kugge i maskineriet för att upprätthålla det elaka spel som kallas "business as usual".

Vilka är dessa "vi" som ska "sålla bort de vilda fantasierna"? Novapolisen?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Nova_Trilogy

Antagligen funderade jag på om du hade någon hjärna när jag skrev det. Nu vet jag att du inte har det.
Du, som inte kan annat än att klandra andra. Du är nog en person som inte har vidare stor social kompetens. En stackare som sitter här ensam och måste bevisa något för alla på forumet.
Jag tycker synd om dig som inte för debatten framåt.
Citera
2009-03-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Jasså? Om dessa är ett AB är det mycket lättare att få ut beslut och dylikt då dessa lyder under lagar som tvingar dem att delge uppgifter om företaget och deras beslut. Medan en enskild firma inte har några sådana lagar.

Vad gäller lyckstolparna så ägs dessa av kommunen, finns säkert undantag men jag tvivlar. Kan du visa på lite fakta runt lyckstolparna?

/Micke

Men lille vän. Vad är det för lagar som kan tvinga ett AB att lämna ut beslut man fattar i den dagliga driften?

Jag vet inte var du bor men hos oss har bostadsrättsföreningen egna belysningstoplar i området. På vår mark anlägger inte kommunen gångvägsbelysningen. Enkelt? Lika enkelt som att soptunnorna vi har satt upp inte är kommunens.
Citera
2009-03-09, 19:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Antagligen funderade jag på om du hade någon hjärna när jag skrev det. Nu vet jag att du inte har det.
Du, som inte kan annat än att klandra andra. Du är nog en person som inte har vidare stor social kompetens. En stackare som sitter här ensam och måste bevisa något för alla på forumet.
Jag tycker synd om dig som inte för debatten framåt.

Det finns få saker som är mer missklädsamt än en snuttyp som är ledsen i ögat.
När har du någonsin fört någon diskussion framåt? Du har ju som enda syfte att "varna" och smutskasta, möjligen irritera med ditt hjärndöda tramsande...

Varför är du så intresserad av SMR och vill till varje pris framställa dem som "folkfiender", något de absolut inte är?
Citera
2009-03-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ung Hårdrockare
Där jag bor har dom klottrat för tiderna på busshållplatsen, vilket saneringspersonal fick ta bort sedan. Antar att dom inte försvann av sig självt. Detta är alltså någon som med mall sprayat "www.patriot.nu".

Märkligt att Skillt inte svarat på detta trots att han gjort inlägg efter detta. Han kanske valde att bortse från fakta?
Citera
2009-03-10, 01:17
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Märkligt att Skillt inte svarat på detta trots att han gjort inlägg efter detta. Han kanske valde att bortse från fakta?
Vad ska jag svara på hans påstående? Han ställer inga frågor utan han redogör för sina personliga erfarenheter.

Men visst kan jag svara på hans påstående.

Citat:
Ursprungligen postat av Ung hårdrockare
Uppenbart var det effektiv propaganda då du kommer ihåg www-adressen, tack för att delgav oss lite fakta från ditt närområde.

Är det bättre busett1?

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in