2009-05-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Givetvis skiter vi i det, och genomför vår aktivitet som tänkt. Och är det så att våra antagonister väljer att konfrontera oss när vi själva sagt att vi har för avsikt att genomföra det här under fredliga former, kommer dessa att behandlas som de avskum de är.

/Micke

Jag tror jag ställt frågan innan men inte fått något svar. Vad innebär konfrontera för er?
Citera
2009-05-25, 20:15
Medlem
snatchaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snatchap
Hur mycket koppling har norske motstandsbevegelsen med svenska motståndsrörensen? Tyvärr har ju deras sida mer eller mindre dött ut, men den är ju nästintill identisk med patriot.nu gällande text/design.
Startades dessa två organisationer upp av gemensamma personer eller hur ligger det till?

Ingen som känner sig manad att svara...Micke?
Citera
2009-05-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slugaillern
Har för mig att det finns filmbevis på Öbergs feghet. Filmen där de modiga slagkämparna i SMR jagar ett hundratal 15åringar med dreads och hasch i fickorna från Slussen så kan man tydligt se Öberg gömma sig i en telefonkiosk i början av tumultet.

Tittar du noga så ser du mycket väl att det inte är Öberg som ses i filmen.
Citera
2009-05-26, 19:36
Medlem
Mx_1337s avatar
Vet inte om detta hör till den här tråden, är det inte så ber jag om ursäkt.

Men en video från när SMR har demontration och AFa givetvis är där och skämmer ut sig.
AFA står och skriker och plötsligt släpper SMR-folket sina flaggor och går mot AFA-folket, som springer i panik.

Någon som sitter och trycker på en länk till denna video?
Citera
2009-05-27, 00:49
Medlem
503s avatar
OT raderat.
/mod
Citera
2009-05-27, 21:25
Medlem
Stormtroopers avatar
När man läser på patriot.nu om er organisation så får man intrycket att ni är organiserade efter führerprincipen (hur stavas de på svenska?) stämmer det?
Citera
2009-05-27, 21:43
Medlem
Snilleblixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
När man läser på patriot.nu om er organisation så får man intrycket att ni är organiserade efter führerprincipen (hur stavas de på svenska?) stämmer det?

führer = Ledare.

Alltså ledarprincipen antar jag.
Citera
2009-05-28, 19:50
Medlem
Mihailovics avatar
"Nazistledare åtalas för uppvigling mot polisen"

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=497888

Det här ser ju verkligen inte vackert ut?

Man måste väl utgå ifrån att dom som döms här utesluts för all
framtid från rörelsen...eller?
Citera
2009-05-28, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
"Nazistledare åtalas för uppvigling mot polisen"

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=497888

Det här ser ju verkligen inte vackert ut?

Man måste väl utgå ifrån att dom som döms här utesluts för all
framtid från rörelsen...eller?

Varför skulle de uteslutas? De har ju gripits för politisk brottslighet, de kommer väl snarare få samma behandling som Frost. Du måste tänka att det där är organisationen som anser att Nicklas Lundström (som dömdes för mordförsök på en invandrare sedan han slängts ut från en fest) är politisk fånge.
Citera
2009-05-28, 23:04
Medlem
Fanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewhiterider
Varför skulle de uteslutas? De har ju gripits för politisk brottslighet, de kommer väl snarare få samma behandling som Frost. Du måste tänka att det där är organisationen som anser att Nicklas Lundström (som dömdes för mordförsök på en invandrare sedan han slängts ut från en fest) är politisk fånge.

Berätta gärna för oss som inte vet vad som hände Nicklas Lundström. Jag har alltid undrat varför han sitter inne så länge. Var du eller någon vän på plats? Hur har du fått reda på det du vet? Varför skulle han ha försökt mörda en invandrare för att ha blivit utslängd från en fest?
Citera
2009-05-29, 12:40
Medlem
Smr är de bästa anti-fascisterna!

Fråga till Smr:
Brukar Söderman och Klas lund etc närvara vid tidnings utdelningar?
Vad heter killen med lågt hårfeste som håller fanan längst upp på eran sida? vad har han för roll?
Citera
2009-05-29, 18:24
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fana
Berätta gärna för oss som inte vet vad som hände Nicklas Lundström. Jag har alltid undrat varför han sitter inne så länge. Var du eller någon vän på plats? Hur har du fått reda på det du vet? Varför skulle han ha försökt mörda en invandrare för att ha blivit utslängd från en fest?

Skulle också vilja ha lite fakta om det fallet. När det gäller gripandena i Göteborg för ett antal dagar sedan tycks polisen ha agerat märkligt (inkompetent?):

http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1289
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in