Citat:
Ursprungligen postat av
Don.C
Om det nu faller sig så att man anser att dessa snart 1000 medlemmar som DfS snart ansamlat inte är önskvärda eller ens potentiellt skulle kunna tänka sig att bli en del av NMR är det mycket besynnerligt att man är så upprörda. Dessutom går ett sådant påstående rakt emot vad Lindberg sa i Radio Nordfront där han just tog upp det negativa i att en annan organisation samlar på sig pengar och medlemmar som istället kunde tillföras NMR.
Jag tror dock det finns folk för båda organisationerna och på sikt tror jag nog det kommer bli vänskapligt.
Det är väl ingen som sagt att de här människorna inte skulle vara välkomna att stödja Motståndsrörelsen? Sen är det klart man ser det som negativt att något annat startar upp, man är ju ändå med i Motståndsrörelsen för att man tror att just Motståndsrörelsen är den rätta vägen att gå och att folk hellre ska satsa allt sitt krut och sina pengar där.
Om andra nationalister inte tror på just Motståndsrörelsen utan föredrar att försöka gå fram en annan väg så är det ingenting jag håller mot dem, utan då är det så.
EDIT: Som jag konstaterat innan så är det upp till folk om de vill donera eller bli passiva medlemmar. Jag anser själv att Motståndsrörelsen kunnat uppvisa betydande framgångar de senaste åren, vilket syns tydligt på den enorma hetsen mot organisationen.
Jämför t ex SvPs ca 300 demonstranter vid demos jämfört med Motståndsrörelsens 650 plus 150-200 som försökte komma till demon i GBG, trots att polisen gick ut hårt med hotelser inför demonstrationen.