2017-12-12, 19:59
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Som du ser på min citering så ändrade du ditt inlägg medans jag skrev. Editerat nu.
Ja, det står fortfarande kvar i min post. Jag ville bara skriva litet mer. Du får gärna citera HELA inlägget.
Citera
2017-12-12, 20:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Ja, det står fortfarande kvar i min post. Jag ville bara skriva litet mer. Du får gärna citera HELA inlägget.

Det går ju bra det här. Inte alls förvirrande. Vi får göra ett schema så man vet när man ska svara.
Citera
2017-12-13, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Om det nu faller sig så att man anser att dessa snart 1000 medlemmar som DfS snart ansamlat inte är önskvärda eller ens potentiellt skulle kunna tänka sig att bli en del av NMR är det mycket besynnerligt att man är så upprörda. Dessutom går ett sådant påstående rakt emot vad Lindberg sa i Radio Nordfront där han just tog upp det negativa i att en annan organisation samlar på sig pengar och medlemmar som istället kunde tillföras NMR.

Jag tror dock det finns folk för båda organisationerna och på sikt tror jag nog det kommer bli vänskapligt.

Det är väl ingen som sagt att de här människorna inte skulle vara välkomna att stödja Motståndsrörelsen? Sen är det klart man ser det som negativt att något annat startar upp, man är ju ändå med i Motståndsrörelsen för att man tror att just Motståndsrörelsen är den rätta vägen att gå och att folk hellre ska satsa allt sitt krut och sina pengar där.

Om andra nationalister inte tror på just Motståndsrörelsen utan föredrar att försöka gå fram en annan väg så är det ingenting jag håller mot dem, utan då är det så.

EDIT: Som jag konstaterat innan så är det upp till folk om de vill donera eller bli passiva medlemmar. Jag anser själv att Motståndsrörelsen kunnat uppvisa betydande framgångar de senaste åren, vilket syns tydligt på den enorma hetsen mot organisationen.

Jämför t ex SvPs ca 300 demonstranter vid demos jämfört med Motståndsrörelsens 650 plus 150-200 som försökte komma till demon i GBG, trots att polisen gick ut hårt med hotelser inför demonstrationen.
Senast redigerad av knaz_mongo 2017-12-13 kl. 19:09.
Citera
2017-12-13, 19:06
Avslutad
Citat:
Ca 1500 fördelat på hela norden. En piss i havet.

Fast det vet ju du ingenting om.
Citera
2017-12-13, 19:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Fast det vet ju du ingenting om.

Precis. Men jag kan gissa lite.
Citera
2017-12-13, 20:57
Medlem
KamratBruns avatar
Minns jag rätt fick jag siffran 800 medlemmar viskat i mitt öra av en relativt trovärdig källa för vad SvP hade när man la ner. Jag skulle tro att NMR har något färre då man är mer svårtillgängliga vad gäller medlemskap.
Potentialen skulle jag säga snarast är 5000 om man skulle lägga om strategin rejält, då på kanske 3-5 års sikt. Men det skulle kräva en helt ny typ av medlemsform och ett helt nytt sätt att tänka för att värva dessa.
Tyvärr tror jag att Dfs kommer nå den siffran inom den tiden. Hade hellre sett NMR göra det.
Citera
2017-12-13, 21:00
Avslutad
Citat:
Precis. Men jag kan gissa lite.

Du kan väl gissa hur mycket du vill, haha.
Citera
2017-12-13, 21:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Du kan väl gissa hur mycket du vill, haha.

Ja?
Citera
2017-12-13, 21:43
Avslutad
Citat:
Ja?

Min poäng där är då alltså att dina gissningar är meningslösa då de varken kommer bekräftas eller dementeras av någon som känner till medlemsantalet. Jag som är vanlig medlem vet egentligen inte mer än hur många aktiva medlemmar som är med i min kampgrupp.
Citera
2017-12-13, 21:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Min poäng där är då alltså att dina gissningar är meningslösa då de varken kommer bekräftas eller dementeras av någon som känner till medlemsantalet. Jag som är vanlig medlem vet egentligen inte mer än hur många aktiva medlemmar som är med i min kampgrupp.

Jaha? För mig är det fullständigt glasklart att NMR har 1500 medlemmar och ni kommer få färre röster än SvP.
Citera
2017-12-14, 00:04
Medlem
Såg 1h och 20 min nu på NRK om NMR.
Riktigt bra dokumentär.
Citera
2017-12-14, 01:14
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun
Minns jag rätt fick jag siffran 800 medlemmar viskat i mitt öra av en relativt trovärdig källa för vad SvP hade när man la ner.
Man ska inte tro så mycket på vad SvP:are säger. De ljög väl öppet om att de hade över 1000 medlemmar förr och nu ljuger de öppet om att DFS har fler medlemmar än vad SvP någonsin hade - två motstridiga skrytuppgifter av försäljarligan.
Citat:
Jag skulle tro att NMR har något färre då man är mer svårtillgängliga vad gäller medlemskap.
Jag har läst någonstans att Nordfront förlag läckte kunduppgifterna på 1000 stödmedlemmar när en server blev utsatt för ett dataintrång. Men jag har inte kollat upp det och folk kan väl ha missförstått datan och fått det om bakfoten, men siffrorna finns ju öppet därute på internet någonstans för den som är jättenyfiken och vill ha facit på hur stort passivt stöd Motståndsrörelsen har.
Citat:
Potentialen skulle jag säga snarast är 5000 om man skulle lägga om strategin rejält, då på kanske 3-5 års sikt. Men det skulle kräva en helt ny typ av medlemsform och ett helt nytt sätt att tänka för att värva dessa.
Tyvärr tror jag att Dfs kommer nå den siffran inom den tiden. Hade hellre sett NMR göra det.
Eftersom du verkar ha fokuserat autismen på det här i någon månads tid nu kan du väl mejla in alla dina idéer om vad som borde göras till redaktionen@nordfront.se ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in