2017-12-11, 00:15
Medlem
Lasermopsens avatar
Är det Bagdad-Bob som uppdaterar sidan nordfront.se? Jag tycker alltid det står typ "Stor seger" o liknande, oavsett hur det egentligen sett ut. T.o.m. när det blir ett direkt fiasko som i Göteborg, så var det "lyckat" eftersom de fick "en massa gratis reklam"...
Citera
2017-12-11, 03:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Fullständigt ointressant om du och dina vänner sitter och håller tummarna för NMR på era pojkrum, det hjälper inte dem på något sätt. Gå med eller skänk åtminstone nån hundring varje månad, men framförallt: våga rösta NMR 2018. Fegar du och väljer SD så är din "sympati" inte värd någonting.

Tror att min gissning på ca 1500 medlemmar i norden är ganska bra, kanske är de något färre.

Faktiskt rätt så relevant inlägg av dig förutom vissa grova felaktiga antaganden. Visst diskuterar vi politiska realiteter som handlar om NMR vs SD och kanske är för fina av oss för att heila och piska negrer men det betyder inte att vi är omedvetna om läget och inte tänker på kommande generationer.

Just därför har NMR ett jättejobb framför sig att övertyga vanligt folk om att det finns ett vettigare alternativ.

Se bara på SD som är avskydda och utstängda av det politiska etablissemanget men ändå pendlar runt 20% idag.
Senast redigerad av Lunkan99 2017-12-11 kl. 03:30.
Citera
2017-12-11, 14:06
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Om det nu faller sig så att man anser att dessa snart 1000 medlemmar som DfS snart ansamlat inte är önskvärda eller ens potentiellt skulle kunna tänka sig att bli en del av NMR är det mycket besynnerligt att man är så upprörda. Dessutom går ett sådant påstående rakt emot vad Lindberg sa i Radio Nordfront där han just tog upp det negativa i att en annan organisation samlar på sig pengar och medlemmar som istället kunde tillföras NMR.
Förmodligen har ju personerna gått från önskvärda till icke-önskvärda på så sätt att Motståndsrörelsen förbjuder dubbelorganisering och DFS är mer av en organisation än vad t.ex. Motgift tidigare varit.
Citera
2017-12-11, 18:24
Medlem
0.999...s avatar
När blir det en demonstration igen då? Oavsett "tillstånd" tror jag många är intresserade i egenskap av sympatisörer.
Senast redigerad av 0.999... 2017-12-11 kl. 18:27.
Citera
2017-12-11, 19:21
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
När blir det en demonstration igen då? Oavsett "tillstånd" tror jag många är intresserade i egenskap av sympatisörer.

Tvivlar på att dom filar på någon större, förutom 1 Maj då.

Tror även att vi kommer få se en så kallad icke tillståndsgiven demonstration innan året är slut. Jag hoppas på det i alla fall. Alltid lika roligt när etablissemanget sätter i halsen för att fel människor lyckas uttrycka sina politiska ståndpunkter.

De borde köra någon under Julruschen i Sthlm. Mycket folk i rörelse på stan!
Citera
2017-12-11, 20:25
Medlem
Kadeks avatar
Vad hände med Daniel Zachrisson?
Citera
2017-12-11, 21:09
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Är det Bagdad-Bob som uppdaterar sidan nordfront.se? Jag tycker alltid det står typ "Stor seger" o liknande, oavsett hur det egentligen sett ut. T.o.m. när det blir ett direkt fiasko som i Göteborg, så var det "lyckat" eftersom de fick "en massa gratis reklam"...
Du har missförstått vad som definierar en seger. Det är inte att bli gillad av journalisterna, eller av vänsterextremister som du. Göteborg var en seger eftersom det radikalt ökade antalet läsare av Nordfront. I princip är det antalet läsare som allt handlar om nu i detta skede av kampen.
Citera
2017-12-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SionsSeger
Vem ska man rekrytera där? Blattar och whiggers? Tror inte någon av dessa är NMR:s målgrupp.

Antagligen inte många, med undantag för "stödmedlemmar"
NMR har givetvis redan en planering, och agenda kring det hela.
Fast Vad är viktigaste egentligen att rekrytera nya medlemmar, eller att förhindra den redan pågående invationen ?

Att visa upp sig där tror jag skulle kunna göra det obekvämt för vissa, och kanske kan göra att "Nykommlingar" "skäggbarn" osv får nys om detta, och inte har sverige som förstahandsval.
Citera
2017-12-12, 19:25
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ca 1500 fördelat på hela norden. En piss i havet.
Alla som är med i NMR i det "tysta" då. Alla som följer med på aktioner och demonstrationer men som officiellt inte är medlemmar. Fler än 1500 i alla fall.
Senast redigerad av storpungen 2017-12-12 kl. 19:27.
Citera
2017-12-12, 19:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Alla som är med i NMR i det "tysta" då. Fler än 1500 i alla fall.

Vilka menar du då? Jag pratar om de som är betalande medlemmar. Hur många som sitter hemma och håller tummarna, ej betalar och inte vågar gå på demonstrationerna är svårt att spekulera i.
Gissar på ungefär samma lika som SvP fick. Var det ca 5000 röster? Säga vad man vill men jag uppfattade SvP som mycket mer aktiva som "riktigt" parti året innan valet 2014 än vad NMR är nu.
Men vi får se. Ska du rösta NMR/SMR?

Edit. Det är inte 1500 som är med på demos, runt hälften på en bra dag och det är med inrest folk från Norge och Finland.
Senast redigerad av Dofterna 2017-12-12 kl. 19:38.
Citera
2017-12-12, 19:41
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Vilka menar du då? Jag pratar om de som är betalande medlemmar. Hur många som sitter hemma och håller tummarna, ej betalar och inte vågar gå på demonstrationerna är svårt att spekulera i.
Gissar på ungefär samma lika som SvP fick. Var det ca 5000 röster? Säga vad man vill men jag uppfattade SvP som mycket mer aktiva som "riktigt" parti året innan valet 2014 än vad NMR är nu.
Men vi får se. Ska du rösta NMR/SMR?
Förstod du inte det jag skrev? Icke medlemmar som följer med och går i tågen och andra aktioner runt om i landet. Jag skriver inte om folk som sitter hemma i soffan och knyter nävarna i fickan.

Jag själv är knappast nazist. Satt och tittade på senaste videon där Hagberg och Öberg satt i något som skall likna en studio och i slutet stirrade jag bara rakt fram, lyssnade inte längre, och var totalt mållös över alla dumheterna jag hade hört och sett. Emil Hagberg är med stor tydlighet en väldigt störd person fick jag väldigt klart för mig efter att ha sett på skiten. Men det visste jag sedan tidigare.

Så videon där ett gäng NMR:are samlades i tunnelbanan i STHLM och gick ut på ett torg och började misshandla folk.
Senast redigerad av storpungen 2017-12-12 kl. 19:55.
Citera
2017-12-12, 19:44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Förstod du inte det jag skrev? Icke medlemmar som följer med och går i tågen och andra aktioner runt om i landet. Jag skriver inte om folk som sitter hemma i soffan och knyter nävarna i fickan.

Som du ser på min citering så ändrade du ditt inlägg medans jag skrev. Editerat nu.

Edit. Det var då själva den vad du håller på och redigerar, hinner inte med. Ja, man kan bli lite mållös när man ser herrklubben NMRs videos. Hagberg är dock rolig i sina utläggningar och Saxlind trevlig i pm-konversationer. Sjögren skulle jag lätt kunna ta en öl med.
Men de är skvatt galna, det går inte att komma ifrån.
Senast redigerad av Dofterna 2017-12-12 kl. 20:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in