2013-03-03, 23:33
Medlem
RelicDeluxes avatar
Hur går processen till om man väljer fram en ny ledare pga att tex den gamla ledaren inte fört "kampen" framåt. Vilka är det som väljer? Vilket inflytande har medlemmarna?

Tacksam för svar.
Citera
2013-03-03, 23:38
Medlem
RelicDeluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.S
Testa skicka in en ansökan, blir du antagen så kan du ju väcka frågan internt.

Frågan kanske redan är väckt internt. Kanske inte i breda sammanhang men ändå. Jag menade på att SMR står o faller med clabbe medans andra var av annan åsikt.

Vad är det som gäller? Kan clabbe rent praktiskt bli avsatt?
Citera
2013-03-04, 11:35
Medlem
Citat:
En av männen som misstänks för knivattacken i biblioteket i Jyväskylä hade inte bara gjort upp en lista över judiska personer i Finland.
Det illegala registret är indelat i cirka tio kategorier, meddelar polisen i Mellersta Finland.

Kategorierna har gjorts upp på basis av exempelvis politiska eller religiösa åsikter. Grupperna har namn som "vänstern", "högern", "judar" och "rassvikare". Ingen av
grupperna sticker ut på listan, säger polisen.
http://hbl.fi/nyheter/2013-03-04/387751/knivmannen-i-jyvaskyla-hade-listor-pa-cirka-10-grupper
Citera
2013-03-04, 16:44
Medlem
RelicDeluxes avatar
Bristen på svar får mig att tro att clabbe inte kan bli avsatt rent praktiskt utan att smr skulle gå under. Han verkar ha satt sig på en onåbar tron.

Hur ser den interna kritiken ut mot clabbes ledarskap?
Citera
2013-03-04, 17:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe

Haha, om det nu finns intern kritik mot Lund så tror du väl ändå inte att någon SMR-medlem kommer dryfta den på ett öppet forum? Är du verkligen så korkad?

Citera
2013-03-04, 17:41
Medlem
RelicDeluxes avatar
Kanske inte....man vet ju aldrig vad bittra motståndsmän är kapabla till. Förresten så känns det rätt kul att ni vägrar berätta hur en ledare avsätts.

Hagberg kom ju på tal tidigare som ev efterträdare. Vad har han för kvalifikationer månne?
Citera
2013-03-04, 17:51
Medlem
Citat:
Bristen på svar får mig att tro att clabbe inte kan bli avsatt rent praktiskt utan att smr skulle gå under. Han verkar ha satt sig på en onåbar tron.

En fientlig person som du kan ju per definition inte ta del av intern kritik. Men bara för att få tyst på dig kan jag väl meddela att jag inte hört någon sådan kritik som du efterfrågar. Personligen upplever jag att det just nu råder en väldigt positiv och konstruktiv atmosfär inom organisationen.

Angående din tidigare fråga: Jag har för mig att Klas Lund har sagt i en intervju att han inte skulle ha något emot att kliva ner från ledarpositionen om han hittar någon som skulle kunna sköta uppgiften bättre än honom. Så möjligheten finns ju. Men det finns ju ingen poäng i att laga något som inte är trasigt.

Vill du i fortsättningen få fler svar på dina frågor föreslår jag att du använder en hövligare ton och använder folks rätta namn. Annars kommer i alla fall jag ignorera dig (vilket jag förmodligen ändå borde ha gjort från början här eftersom du aldrig kommer bli nöjd med något svar du får).
Citera
2013-03-04, 17:59
Medlem
RelicDeluxes avatar
Frågan löd:hur avsätter man clabbe? Inte om clabbe kunde tänka sig kliva ner.

Den dag SMR börjat bete sig som respektabelt folk och inte knivar folk till höger och vänster så kommer jag att använda en hövligare ton.

Tycker Pär s fortfarande att hon Lisa förtjänar att våldtas?

Mvh Relic
Citera
2013-03-05, 01:04
Medlem
Wiskundes avatar
Citat:
Har lite frågor på hur ni ser kring er ledare Klas Lunds framtid.
Om jag har förstått det rätt så befinner sig SMR på ett all time low när det gäller medlemmar. Är det inte dags att byta till en ledare som kan föra SMR framåt? Han har väl suttit på sin tron i snart 15 år?

Jag uppfattar det som att du talar i kodspråk. Menar du så här (se nedan)?

Citat:
Ursprungligen postat av ???
Jag är en illvillig hen som vill stödja makthavarna genom att angripa oppositionen.
Om jag har förstått det rätt så går det bättre och bättre för Motståndsrörelsen, speciellt sedan Söderman och de kristna fingerklippartokarna fick lämna och Nordfront startades. Kan ni inte plötsligt byta ledare så kanske att allt faller ihop som ett korthus? Snääälla!? Han har väl suttit på sin tron i snart 15 år???
Citera
2013-03-05, 09:15
Medlem
RelicDeluxes avatar
Ursäkta min skepticism när ni säger att ni har en all time high, då ni bedriver propaganda öppet så betyder det att allt ni säger ska tas med en rejäl nypa salt. Det har väl aldrig gått dåligt för er?

Hur många gånger behöver jag fråga: hut går processen till för att byta ledare?

Kan ni ens avsätta clabbe rent praktiskt?
Citera
2013-03-05, 10:56
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:
Ursäkta min skepticism när ni säger att ni har en all time high, då ni bedriver propaganda öppet så betyder det att allt ni säger ska tas med en rejäl nypa salt. Det har väl aldrig gått dåligt för er?

Hur många gånger behöver jag fråga: hut går processen till för att byta ledare?

Kan ni ens avsätta clabbe rent praktiskt?

Givetvis kan man avsätta honom, på samma vis som med Gustav III. Klas Lund ska tydligen även ha sagt att han kan tänka sig lämna över ledarskapet ifall någon som är bättre lämpad uppgiften dyker upp. Ingen inom Motståndsrörelsen verkar ha ett sådant intresse, dock. Han är helt enkelt bäst lämpad och älskad av medlemmarna i organisationen.

Ifall du som utomstående systemapologet vill avsätta honom, då får det väl bli genom förstnämnda metod. Men det kan nog hända att du misslyckas och att du slutar dina dagar i en sopsäck ute i skogen någonstans.

Här är även vad en bloggerska skrev om Klas Lund, efter att hon träffat hon i Bollnäs:

Citat:
För han inger en respekt byggd på auktoritet även om man inte vet ett endaste dugg om hans roll idag och hans förflutna. Samt att jag tror inte att det är det vanligaste att någon som jag får den möjligheten. Så missförstå mig rätt när jag säger att detta var ett stort ögonblick för mig.

Jag hade ett bra samtal med honom och jag hoppas på att det ska komma fler tillfällen att få möta denna man. Han är nog den första ledare jag mött som inte behöver höras och synas utåt för att behålla ledarskapet. Vad det beror på får jag nog aldrig veta. Men han utstrålar något som jag aldrig förr sett i en människa.

http://camillasvra.wordpress.com/2012/08/26/en-dag-med-nazisterna-i-bollnas/
Senast redigerad av IngenKommentar 2013-03-05 kl. 11:01.
Citera
2013-03-05, 11:07
Medlem
RelicDeluxes avatar
Det är medlemmarnas sak att avsätta clabbe ifall dom önskar, inte min.

Clabbe är sin egen värsta fiende så jag har inga problem med att han sitter kvar och kör ner SMR i skiten.

Får man fråga hur resten av Sverige inkl den nationella scenen ser på er?

Eran trovärdighet är ju minst sagt körd ner i botten men det ser ju inte ni.

Nåväl....ni får väl fortsätta eran "kamp" medans alla andra skrattar åt er.

Nu har jag iaf fått svar på om clabbe kan avsättas.

Ang camillas blogg så är jag allmänt skeptisk till hennes vurmande för clabbe. Fastän hon tar ju upp lite med problematiken i hur folk ser på SMR.
Senast redigerad av RelicDeluxe 2013-03-05 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in