Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Därför det är mycket få händelser som är omöjliga. Har sagt det förr, men tex så skulle ett objekt helt plötsligt gå igenom ett annat enligt kvantmekanik. Om jag skulle stå och trycka mot en vägg i oändlig tid så skulle jag förr eller senare magiskt falla igenom väggen. Eller nja inte riktigt, eftersom vissa delar av mig säkert skulle fastna i väggen innan varenda atom bestämde sig att vandra igenom.
Trots att det är mycket, mycket, mycket liten chans, så är det inte noll.
Varför är inte chansen för det noll?
Jag menar, om jag spottar på min datorskärm just nu, så är ju chansen noll att det spottet flyger genom ledningarna och ut genom bokstaven G på ditt tangentbord och träffar dig i ansiktet.
Om jag tar min datormus och släpper den i golvet nu, varför är inte chansen noll att den ska förvandlas till en levande tiger och äta upp mig?
EDIT: Jag kan köpa kvantmekanik till den graden att i en parallell värld blev jag träffad av blixten när jag gick ut på stan i morse osv, för det fanns ju faktiskt en risk för det, även om den var minimal eftersom solen sken och det var blå himmel, men för vissa saker anser jag att chansen (eller risken) verkligen är lika med noll.