• 1
  • 2
2008-01-14, 09:13
Medlem
Om jag festar lördag så brukar jag va akut bakis till söndag eftermiddag ungefär. Ont i huvudet och jättetrött, ibland kan man dock va okej redan på förmiddagen.

Senaste åren har jag dock vart bakis långt in på måndagen. Inte akut bakis (huvudvärk, illamående, kan inte göra nåt) utan mer frossa, torra läppar, kallsvettningar, obehag i kroppen, svårt och sova på söndag natt och natten till tisdagen osv... Även ifall jag känner mig okej på söndag eftermiddag-kväll så vaknar man med symptom på måndagen. Detta börjar bli jävligt jobbigt för så här har det inte vart innan utan det har kommit de senaste åren. Har det med åldern och göra? Börjar närma mig 30, några år kvar dock...
Citera
2008-01-14, 09:17
Medlem
dynamit-kisens avatar
Själv brukar jag inte bli bakfull alls, brukar bara vara lite extra trött och seg morgonen efter. Men det går över efter ett glas vatten och 1 h TV. sjukt skönt faktiskt

Undantaget är väll nyår då jag inte kunde ta huvudet från kudden på 3 h pga huvudvärk och hade GRYM skallebank i 2 dygn... och blev ju inte bättre av ångest heller
Citera
2008-01-14, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamit-kisen
Själv brukar jag inte bli bakfull alls, brukar bara vara lite extra trött och seg morgonen efter. Men det går över efter ett glas vatten och 1 h TV. sjukt skönt faktiskt

Undantaget är väll nyår då jag inte kunde ta huvudet från kudden på 3 h pga huvudvärk och hade GRYM skallebank i 2 dygn... och blev ju inte bättre av ångest heller

Jo men sådär kan jag också känna ibland. Brukar gå upp kl 7-8 på morgonen dagen efter och ta en värktablett och hinka lite vatten sen lägga mig och somna om och när jag vaknar upp nästa gång nån gång mellan 11.00 och 15.00 så mår jag bra, endast lite seg. Detta är en rutin som jag har som nästan alltid fungerar. Men faktum kvarstår att på måndagen är det frossa, kallsvett, obehag oavsett hur bakis jag var dagen innan. Te.x vaknade jag och gick upp kl 9 igår morse och mådde ganska bra, bara lite seg så men nu sitter man här på jobbet idag igen och frossar
Citera
2008-01-14, 09:44
Medlem
blir aldrig bakis! spelar absolut ingen roll VAD eller hur MYCKET jag dricker =)!
jävligt skönt måste jag säga

oo nej jag super inte dagligen!
Citera
2008-01-14, 09:46
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Lörd -> Onsdag.

Med Revigör

Lörd -> Sönd.
Citera
2008-01-14, 09:50
Medlem
laserlasses avatar
2till 3 dagar därför har jag slutat att supa.
Citera
2008-01-14, 09:55
Medlem
-jOE!s avatar
1-2 dagar sitter det allt i. Närmar mig 30 så det kanske beror på åldern, men det känns jävligt kass, har faktiskt tvekat inför en del fyllor för jag vet att jag kommer vara så satans bakfull.
Citera
2008-01-14, 10:06
Medlem
R.Rs avatar
Brukar inte bli så bakfull oftast, normalt känner man väl lite dagen efter men det brukar släppa framåt eftermiddagen. Dock slog det till rejält den här helgen, drack lite för mycket i lördags kväll och hamnade i sängen tidigt. Sen sov jag dåligt, vaknade på morronen och kände mig för jävlig. Inte så farlig huvudvärk eller andra typiska problem, utan bara att jag gick runt hela gårdagen och kände mig salongsberusad. Blev lite irriterande framåt kvällen, då det kändes som jag bara lullade runt utan att göra något överhuvudtaget. Dock känns det bättre idag
Citera
2008-01-14, 10:30
Medlem
Okej!

Ni som inte blir bakfulla alls utan kanske bara efter nån nyårsfylla eller efter den där lördagen i juni 2005 kan jag bara gratulera men ni behöver ju inte skriva i denna tråden, finns säkert mängder andra trådar där man kan skryta om det. Frågan var inte OM ni bli bakfulla utan HUR LÄNGE ni är bakfulla och blir man inte bakis alls så vet jag inte vad man tillför tråden så vida ni inte tar något medel och det är därför ni klarar er så bra.

Frågan är fokuserad på hur många som är bakis dag 2 och frammåt och vad det beror på om det har med åldern och göra, om det beror på att alkoholen ska ut, brist på vitaminer, om det går och göra något åt det? Jag kan absolut ta en dag bakfull men att må lite kass dag 2 när man jobbar känns inget kul alls.

Tror absolut att det kan hjälpa med lite näringsämnen, att det är det som fattas och därför man mår som man mår. Ska absolut testa Revigör men det verkar ganska dyrt. 50 kr/dos, men det kanske det kan va värt.
Senast redigerad av The Stranger 2008-01-14 kl. 10:35.
Citera
2008-01-14, 10:34
Medlem
gugglianos avatar
beror ju på när man lagt sig, och hur mycket man druckit, men ibland är man ju fortfarande vinglig dan efter, en bra bit in på dagen dessutom
Citera
2008-01-14, 10:42
Medlem
Yeah!!s avatar
Beroende på mängden. Har vart bakfull i nästan 2 dagar, gissar att jag var nära en alkoholförgiftning.
Citera
2008-01-14, 11:20
Medlem
This_is_me_s avatar
Dricker jag kopiösa mängder en kväll, och vaknar med en hej dundrande bakfylla dagen efter, är jag bakfulla hela den dagen, och känner mig även seg dagen därpå. I extrema fall är jag fortfarande lite trött på den tredje dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in