2008-01-14, 11:36
Medlem
G3x0rs avatar
Eftersom jag vaknar rätt tidigt efter att jag druckit, runt 10-11, så brukar jag även vara seg av för lite sömn. Men Själva bakfyllan brukar sitta i till någon timme innan middagen, dvs. runt 17-18 någon gång. Detta tror jag är för att då kroppn lyckats ta upp lite av det jag fått i mig. Har märkt att alla salter och mineraler i ramlösa gör under!
Klassiska bakisdieten är:
  • 1 33cl ramlösa och 1 33cl cola direkt när jag vaknar.
  • Något med mycket fett och 1,5L ramlösa till frukost.
  • En pizza till lunch runt 14 och 1,5L Cola till den.

Sen brukar det släppa.

//G
Citera
2008-01-14, 11:58
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3x0r
Eftersom jag vaknar rätt tidigt efter att jag druckit, runt 10-11, så brukar jag även vara seg av för lite sömn. Men Själva bakfyllan brukar sitta i till någon timme innan middagen, dvs. runt 17-18 någon gång. Detta tror jag är för att då kroppn lyckats ta upp lite av det jag fått i mig. Har märkt att alla salter och mineraler i ramlösa gör under!
Klassiska bakisdieten är:
  • 1 33cl ramlösa och 1 33cl cola direkt när jag vaknar.
  • Något med mycket fett och 1,5L ramlösa till frukost.
  • En pizza till lunch runt 14 och 1,5L Cola till den.

Sen brukar det släppa.

//G

Du verkar vara mycket hungrig dagen efter intag av alkohol?

Först äta något med mycket fett i, för att några timmar senare äta en pizza. Inte nog med det, efter 3 timmar är det dags för middag också.
Citera
2008-01-14, 12:04
Medlem
D3ans avatar
om ja drar på mig en fylla så är jag bakis i nästan två dygn normalt sett, första dygnet är bara sjukt jobbigt med ångest illamående och absolut ingen aptit överhuvudtaget.

andra dagen försöker jag rätta till min näringsbrist som följer utan mat första dygnet och då brukar ångesten släppa också, vet inte varför jag alltid får ångest.

försöker numera ta de försiktigt så ja slipper detta men de e klart de händer att man fortfarande blir full då och då.

ja börjar också närma mig 30 precis som flera andra i denna tråden och ja tror de har ett samband, hade knappast nån baksmälla för några år sen.
Citera
2008-01-14, 17:34
Medlem
Bloodbounds avatar
Brukar vara bakfull hela söndagen och lite seg på måndagen om jag druckit ordentligt på en lördag. Fast om jag tar nåt vätskeersättande i stil med Resorb så släpper det nästan direkt på söndagen. Ångesten däremot är svårare att få död på..
Imodium funkar också bra, särskilt om man är risig i kistan dagen efter, vilket det händer att jag blir. Rekommenderar Resorb/Imodium i kombination med fet mat, vatten och en bra film

Edit: Slänger in en fråga. Har hört att en Bloody Mary ska vara jäkligt bra som återställare dagen efter. Nån som har erfarenhet?
Senast redigerad av Bloodbound 2008-01-14 kl. 17:51.
Citera
2008-01-14, 18:14
Medlem
Andes avatar
Beror helt på hur mycket jag dricker så klart. De värsta bakfyllorna jag har haft har gått över söndag kväll om jag har festat fredagen.
Citera
2008-01-14, 18:17
Medlem
C M Burnss avatar
Alltså när jag var ung (typ 17-19) kunde jag supa till 5 på morgonen utan att vara allför bakis dagen efter. Nu när jag är äldre (typ 21) så räcker det att jag tar 6 öl för att hela nästa dag och kväll ska vara en enda lång misär.
Citera
2008-01-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodbound
Brukar vara bakfull hela söndagen och lite seg på måndagen om jag druckit ordentligt på en lördag. Fast om jag tar nåt vätskeersättande i stil med Resorb så släpper det nästan direkt på söndagen. Ångesten däremot är svårare att få död på..
Imodium funkar också bra, särskilt om man är risig i kistan dagen efter, vilket det händer att jag blir. Rekommenderar Resorb/Imodium i kombination med fet mat, vatten och en bra film

Edit: Slänger in en fråga. Har hört att en Bloody Mary ska vara jäkligt bra som återställare dagen efter. Nån som har erfarenhet?

Inte hört nåt om men nån vidrigare grogg får man leta efter *spysmilie* och så ska man ta den på bakfyllan också *spysmilie igen*
Citera
2008-01-14, 19:53
Medlem
Piprensares avatar
Brukade vara bakis ända till efter kl 18.00 de flesta dagar förut, dvs. inte orka göra nåt, inte kunna äta, sova nä'stan hela dagen... men nuhar jag börjat med "bakistabletter" funkar skitbra, man är fortfarande slö, men nu kan jag äta och sover inte hela dagen iaf, rekomenderas starkt.
Citera
2008-01-14, 21:10
Medlem
G3x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Du verkar vara mycket hungrig dagen efter intag av alkohol?

Först äta något med mycket fett i, för att några timmar senare äta en pizza. Inte nog med det, efter 3 timmar är det dags för middag också.

Det har du rätt i, magen är ett bottenlöst hål.

Främst på senare tid när jag slutat fylleäta. Brukar köpa mig två 50cl ramlösa på 7/11 och dricka istället. Får mindre bakfylla då

//G
Citera
2008-01-14, 21:45
Medlem
white_rabbit_s avatar
En kul grej som faktiskt funkar extremt bra mot bakfylla (iaf för mig).

Man hör ju att man ska dricka mycket vatten och det stämmer, kroppen behöver vätska för att göra sig av med gifterna (alkoholen) i kroppen. Så drick vatten. En annan sak är att inte dricka färgad sprit. Färgad sprit innehåller något ämne som kroppen måste bryta ner förutom alkoholen. Sist men inte minst så tar man en Aspirin innan man går och lägger sig.

På morgonen mår man fortfarande inte prima men mycket bättre än annars. Fortsätt drick lite vatten. Kaffe ska faktiskt hjälpa då det sätter fart på hjärnan.

Har testat allt förutom Aspirinet och det funkade galant för mig

Jag fick förövrigt reda på det när jag kollade på Oprah när Dr. Oz var där
Citera
2008-01-14, 21:46
Medlem
Lena Handens avatar
Min längsta bakfylla höll nog i två dar. Kom inte ihåg vad jag drack. Har haft två kanske tre 2 dagars bakfyllor tror jag. Men då dricker jag sällan sprit och har aldrig försökt dricka så mycket alkohol som möjligt.

Edit:

Det vanliga är en heldag med bakfylla. Om det inte blir en återställare förstås.
Senast redigerad av Lena Handen 2008-01-14 kl. 21:48.
Citera
2008-01-14, 23:23
Medlem
Bloodbounds avatar
Är det så jävla bra med återställare alltså? Vet inte om jag skulle palla det, brukar inte va så sugen på sprit dagen efter. Men kanske värt att prova?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in