Citat:
Ursprungligen postat av
MushiShroomi
Tack

Du som verkar ha koll, hur länge bör jag vänta med att ta 2C-B efter en LSD-tripp? Har kört LSD ganska intensivt senaste sex veckorna, typ varannan vecka. Sista gången var effekten något sämre på LSDn men det var en annan lapp så kanske var sämre kvalité. Borde jag köra lika lång väntan som mellan ecstasytrippar eller räcker en månad mellan LSD och 2C-B? Kan tillägga att jag inte använt MDMA heller på ~6 månader.
Du borde ta ett uppehåll från psykedeliska droger ett tag, att köra för ofta kan orsaka hppd och psykiska besvär. Dessutom dödar du det fina i psykedelier.
2C-B har en viss serotoninutsöndrande effekt så det bör du vara lite extra återhållsam med.
Jag känner personer som kört för hårt på LSD och mdma och de har dels blivit lite småkonstiga i skallen och dels kan de inte ta dessa droger längre pga att de får för kraftiga bieffekter, kör mer ansvarsfullt så kommer du kunna njuta av dessa substanser länge utan att ta nån större skada.
Jag själv tog LSD lite för frekvent under en period på några veckor, jag började märka av svagare tendenser av hppd och började bli lite grumlig i skallen så det kan verkligen ge oönskade effekter. Det gick dock tillbaka rätt snabbt när jag tog ett uppehåll, men kör man på för ofta så kan det dels bli värre och dels permanent.
Det är kraftfulla substanser och bör respekteras.
//Tripportreat