2025-11-06, 15:31
Medlem
Tjena vad är den optimala dosen för 2cb för en nybörjare, och är de en bra första psykedelisk drog
Senast redigerad av Julux 2025-11-06 kl. 16:09.
Citera
2025-11-06, 20:23
Medlem
Generalkosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julux
Tjena vad är den optimala dosen för 2cb för en nybörjare, och är de en bra första psykedelisk drog

Perfekta noobie psychedelic enligt mig, börja med 15 mg
Citera
2025-11-06, 21:18
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julux

Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Perfekta noobie psychedelic enligt mig, börja med 15 mg
Jag instämmer i att 15 mg låter rimligt.

Läs gärna (FB) Första trippen - FAQ innan du planerar upplägg för trippen också!
Citera
2025-11-06, 21:28
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Måste varit 15-20 år sen, hämtade ett lakan millennium eller Shiva, fick ett gäng kapslar på köpet.

Visade sig vara 2ce (som individen självklart sa) men inte mängden i kapslarna (100/st) sopade i mig en.
Tog nån minut eller två sen var det som ett basebollträ som slog i bakskallen i full kraft.
Förvridna färgexplosioner till fullo utan att lägga större noteringar till det då det drar mot okänt håll.

1.5 timmes bilfärd hem noll minne förutom gms terror och en syn att allt var som en blöt disktrasa som bara vred ut kubik efter kubik med färger.

Landade tillbaka hyffsat i människo-dimensionen efter ett gäng timmar på vift någonstans mellan changaland och gökboet.

När det började stabiliseras och jag fick kontakt med svampskallen igen där man någorlunda förstod svaret på vad 2+2 är så dyker det upp en baphomet på väggen i en naturlig skala ish 1.80-1.90 uppskattningsvis (den stämde bäst på senare års googling) fast utan vingar, get-människo nylle med klövar, vridna horn o hela baletten, blod som rinner uppifrån och ner runt detta satyg (tro mig, extremt starkt psyke) men denna fucktard var hämtad från vad en 50 miljoners Hollywood specialeffekt skulle ha blivit, den stod där o stirrade på mig från väggen, fraktal-liknande hieroglyfer som rörde sig i bakgrunden (ångrar än idag att jag inte inte tog papper o penna och skrev ner dom).

Verkade vare sig hotfull eller gästvänliga, han var bara i väggen helt enkelt som en extremt välgjord projektion.
Tror vi stiftade bekantskap på håll under en kvart eller så innan han bara försvann och lämnade en naken, trist tom (skummade väl runt halvdana afterglows förstås) tapet efter sig.

Samtidigt lite skönt.

Enda gången jag någonsin sett denna typ av vad man kan kalla en "ondskefull oev all in efter colors like no others och en full retarderad blackout.

En fridfull kontring till 2-ce trippen vore att skotta i sig tre nävar toppisar, 6-7 lappar, låta tungan gå som en äggvisp på en viss padda och bege sig ut på nattklubb till peak.

En aningen OT då detta handlar ju om 2-cb MEN kan väl bara, med egna erfarenheter säga att 1, ta det lugnt och två, 100mg på dirren kanske var lite galet.

Btw, dagen efter hade jag klätt in en lyckstolpe med rostbiff på innegården med en kompis som ochså ville kika in denna nässvidande galenskap (nåja, 20mg eller nåt fick denne men det räckte väl till innan en kalvning på toan för att strax efteråt säga att det simmar små delfiner på golv mönstret hehe).

Over & out fuckers 🙋🛸☀️🌙⛰️🚲✨🍄🧪⚗️🫡👽
Citera
2026-01-18, 17:56
Medlem
Finns det någon risk att pissa positivt på 2cb?
Citera
2026-01-25, 00:29
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bwc002
Finns det någon risk att pissa positivt på 2cb?
Denna fråga hänvisas till (FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest! #2/LÄS 1:a inlägget

/Mod
Citera
2026-01-26, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Sökt men inte hittat en enda tråd rörande denna substans!

Hur fungerar den, vad har ni för erfarenheter, hur ställer den sig mot syra och har den några kända boosters? kort sagt en liten FAQ.

Och japp, jag har läst på erowid.

MVH

Jag har tagit testat mer eller mindre samtliga psykedeliska substanser utom dmt och ingenting har varit lika vackert som 2cb.
Jag skulle nog säga att 2cb var drogen som förändrade hela mitt liv till det bättre.

Jag upplevde ALLA negativa känslor jag haft genom livet och det sjuka var att det kändes både mysigt och tryggt.

I övrigt blir alla färger du kan se magiska på ett sätt som inte går att uppleva på någon annan drog.
Rekommenderar en färgexplosion att titta på på YouTube, det var så extremt vackert med färger.
Citera
2026-03-17, 23:00
Medlem
ObamaSexGaming2007s avatar
Är det någon som vet om det fortfarande säljs 2C-B på darknet (svenska vendors)? Anledningen till att jag vill testa är för att jag alltid haft en förtjusning av centralstimulerande men inte vågat mig på svamp/LSD pga mitt mående (depression och knaprar SSRI).

2C-B verkar vara det bästa av två världar; dopaminpåslag/feel good av det centralstimulerande i kombination med psykadelika.
Citera
2026-03-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObamaSexGaming2007
Är det någon som vet om det fortfarande säljs 2C-B på darknet (svenska vendors)? Anledningen till att jag vill testa är för att jag alltid haft en förtjusning av centralstimulerande men inte vågat mig på svamp/LSD pga mitt mående (depression och knaprar SSRI).

2C-B verkar vara det bästa av två världar; dopaminpåslag/feel good av det centralstimulerande i kombination med psykadelika.

Yes, det finns fortfarande. Dock inte särskilt många. Har kört 2C-B länge nu och kan definitivt rekommendera det. Känner du dig minsta osäker så tar du med dig en trippsitter.
Ska skriva en tripprapport efter nästa gång vilket lär ske snart.
Citera
2026-03-27, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObamaSexGaming2007

Går ganska lätt att fixa via Signal/andra appar också, särskilt om du bor i en hyffsat "stor stad". Såg en som sålde 100 för 3000kr, 10 för 800kr, säkert lite överpris men det var bara ett exempel och personligen har jag dålig koll på 2cb priser.

Ska nog testa 2cb igen, testade det för många år sedan men kommer inte riktigt ihåg hur det var.
Men vill helst få tag på pulvret. Vad är standard priset för 1g rent 2cb pulver i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in