Citat:
Ursprungligen postat av
Thubbe
Verklighetsuppfattningen ändras absolut, men inte på ett sätt som jag tycker är förvirrande eller skrämmande, som de kan bli på svamp och LSD.
2-CB ger mig en känsla av att jag förstår allting om gräset jag går på, genom att studera mönstrena i marken. Det ger mig en känsla av att kunna se i tiden, vara ett med uråldriga människor som suttit på samma plats för mig. Det är dessutom makalöst vackert visuellt. För mig personligen inte så mycket färg men oerhörda tredimensionella fraktalmönster som dansar i tid och rum.
2-CB är i min mening en mycket mildare tripp än svamp/LSD och lämpar sig därför nästan bättre i partysetting än för djup introspektion (om man inte tar för mycket förstås). Jag har svårt att tro att man inte skulle gilla 2-CB om man är ett fan av MDMA/MDA och vågar tumma lite på de psykedeliska aspekterna av livet.
Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Jag har visserligen bara tagit 2cB tre gånger men alla gångerna som har det varit roligt, inte givande. Så att säga. Det är så klart en del mindfucks men inte så mycket djupt filosoferande. IMO så är det en så pass annorlunda resa jämfört med säg svamp så att det är fel substans att testa vilka "övergripande perspektiv på vilka tankebanor och emotionella tillstånd man väcker med en psykadelisk drog."
Jag kanske har fel men 2cB är helt enkelt något annat än dina vanliga gamla trippar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cotos
Hade min första 2C-B upplevelse nyligen (tog det på ett rave) och kan bara instämma i vad som sagts tidigare. Att dansa känns riktigt bra men det blir, i alla fall för mig, inte lika energiskt som på MDMA. Jag kände mig lite trögare, kanske till och med aningen "stenad" (endast i kroppen, inte i tankarna). Var mycket inne i mina egna tankar och kroppen följde automatisk med i musiken. Allt var oerhört vackert, oavsett med öppna eller stängda ögon.
Jag tog en dos på 16mg oralt och det räckte gott och väl för mig som endast har provat psykedelia en gång tidigare (120 ug LSD). Tog lite över 1h för det att komma igång, funderade på att ta mer under tiden jag väntade men är väldigt glad att jag inte gjorde det. Är du i en lugnare miljö så är nog en lite högre dos bra (typ 20mg). Väg noggrant då 2C-B kan bli riktigt CP på högre doser.
Allt som allt så gillar jag verkligen 2C-B och kan inget annat än att rekommendera det!
För övrigt så fungerar FS utmärkt för 2C-B.
Citat:
Ursprungligen postat av
no-more-oxygen
Ja, doseringen är väldigt individuell, jag får en lagom trip på 10mg, 15+ så blir det en rejäl tripp med egodöd, total eufori och extrema hallucinationer, medan den jag brukar ta med knappt känner något och får en okej trip på 50-70mg. Har testat det mesta, men 2cb är min favorit, intensivt skön bodyload och fantastiska hallucinationer utan det jobbiga och förvirrande som kommer med t. ex. LSD.
Jag vill bara tacka flera av er som kommenterat i tråden. Mycket bra information.
Precis som många andra står även jag inför min första flygtur med 2C-B. Har nyligen haft ett par negativa trippar på andra preparat, så nu är jag sugen på att testa något som är aningen snällare. Den här forumtråden har verkligen övertygat mig!
Ett par frågor bara. Fungerar 2C-B bra ihop med cannabis, eller kan det bli lika galet som när man röker med LSD? Är nuvarande 2CB-säljare hos FS gröna?