2019-06-16, 07:50
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCokaNostr4
Hur många mg 2C-B HCl borde jag ta för en tripp som motsvarar ca 100-150ug syra? Låter 25mg lagom?

Något sent svar men 20-25mg är en rimlig dos, 2-cb är dospotent så nästan varje extra mg gör skillnad.

Har du erfarenhet av klassiska psykadelier så lär det gå galant.

//tripportreat
Citera
2019-06-16, 10:12
Medlem
LaCokaNostr4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Något sent svar men 20-25mg är en rimlig dos, 2-cb är dospotent så nästan varje extra mg gör skillnad.

Har du erfarenhet av klassiska psykadelier så lär det gå galant.

//tripportreat

Jag drog till ett sytrans rejv och körde 20mg sen 20mg till efter ca 3 timmar. Effekterna motsvarade ungefär 125-150ug syra visuellt skulle jag säga fast med mindre djupa tankar och mer energi. Ska nog köra 25mg nästa gång.
Senast redigerad av LaCokaNostr4 2019-06-16 kl. 10:18.
Citera
2019-07-12, 23:48
Medlem
populopiduss avatar
Hur är sex på 2cb jämfört med mdma när det gäller sex?
Citera
2019-07-13, 18:44
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escheren
Har möjlighet att testa 2-cb för första gånge nu snart.

Föredrar själv att ta psykedelia i skogen men funderar att ta detta på fest. Var har ni för erfarenheter?
Kommer ta det på en svartklubb med mkt vänner o bra musik, men aldrig trippat i sådan kontext (dvs klubb) förut så hör gärna vad andra tänker

Skulle det funka att ta en tripp på dagen i solen o sen typ 8h senare gå påt igen?

Sent svar, men jag provade en dos förra helgen på en klubb. Totalt ca 40 mg, 25mg och sen 15 mg efter nån timme. Nån gång ibland kunde det bli lite mycket med folk, som tur var det inte jättemycket folk så man kunde komma undan sas. Annars bara kul!
Citera
2019-08-20, 00:59
Medlem
obnoXIuzzs avatar
Tog 2cb (sniffa ca 25-30mg) för första gången i helgen och hade en toppen tripp!

Funderar på att göra det i helgen igen. Nu undrar jag om 2cb har någon tolerans nivå typ som till exempel lsd. Kommer jag trippa lika hårt eller behöver jag vänta längre för att få samma effekt?
Citera
2019-08-24, 16:23
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Verklighetsuppfattningen ändras absolut, men inte på ett sätt som jag tycker är förvirrande eller skrämmande, som de kan bli på svamp och LSD.

2-CB ger mig en känsla av att jag förstår allting om gräset jag går på, genom att studera mönstrena i marken. Det ger mig en känsla av att kunna se i tiden, vara ett med uråldriga människor som suttit på samma plats för mig. Det är dessutom makalöst vackert visuellt. För mig personligen inte så mycket färg men oerhörda tredimensionella fraktalmönster som dansar i tid och rum.

2-CB är i min mening en mycket mildare tripp än svamp/LSD och lämpar sig därför nästan bättre i partysetting än för djup introspektion (om man inte tar för mycket förstås). Jag har svårt att tro att man inte skulle gilla 2-CB om man är ett fan av MDMA/MDA och vågar tumma lite på de psykedeliska aspekterna av livet.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har visserligen bara tagit 2cB tre gånger men alla gångerna som har det varit roligt, inte givande. Så att säga. Det är så klart en del mindfucks men inte så mycket djupt filosoferande. IMO så är det en så pass annorlunda resa jämfört med säg svamp så att det är fel substans att testa vilka "övergripande perspektiv på vilka tankebanor och emotionella tillstånd man väcker med en psykadelisk drog."

Jag kanske har fel men 2cB är helt enkelt något annat än dina vanliga gamla trippar.

Citat:
Ursprungligen postat av Cotos
Hade min första 2C-B upplevelse nyligen (tog det på ett rave) och kan bara instämma i vad som sagts tidigare. Att dansa känns riktigt bra men det blir, i alla fall för mig, inte lika energiskt som på MDMA. Jag kände mig lite trögare, kanske till och med aningen "stenad" (endast i kroppen, inte i tankarna). Var mycket inne i mina egna tankar och kroppen följde automatisk med i musiken. Allt var oerhört vackert, oavsett med öppna eller stängda ögon.

Jag tog en dos på 16mg oralt och det räckte gott och väl för mig som endast har provat psykedelia en gång tidigare (120 ug LSD). Tog lite över 1h för det att komma igång, funderade på att ta mer under tiden jag väntade men är väldigt glad att jag inte gjorde det. Är du i en lugnare miljö så är nog en lite högre dos bra (typ 20mg). Väg noggrant då 2C-B kan bli riktigt CP på högre doser.

Allt som allt så gillar jag verkligen 2C-B och kan inget annat än att rekommendera det!

För övrigt så fungerar FS utmärkt för 2C-B.

Citat:
Ursprungligen postat av no-more-oxygen
Ja, doseringen är väldigt individuell, jag får en lagom trip på 10mg, 15+ så blir det en rejäl tripp med egodöd, total eufori och extrema hallucinationer, medan den jag brukar ta med knappt känner något och får en okej trip på 50-70mg. Har testat det mesta, men 2cb är min favorit, intensivt skön bodyload och fantastiska hallucinationer utan det jobbiga och förvirrande som kommer med t. ex. LSD.
Jag vill bara tacka flera av er som kommenterat i tråden. Mycket bra information.

Precis som många andra står även jag inför min första flygtur med 2C-B. Har nyligen haft ett par negativa trippar på andra preparat, så nu är jag sugen på att testa något som är aningen snällare. Den här forumtråden har verkligen övertygat mig!

Ett par frågor bara. Fungerar 2C-B bra ihop med cannabis, eller kan det bli lika galet som när man röker med LSD? Är nuvarande 2CB-säljare hos FS gröna?
Citera
2019-08-24, 16:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag vill bara tacka flera av er som kommenterat i tråden. Mycket bra information.

Precis som många andra står även jag inför min första flygtur med 2C-B. Har nyligen haft ett par negativa trippar på andra preparat, så nu är jag sugen på att testa något som är aningen snällare. Den här forumtråden har verkligen övertygat mig!

Ett par frågor bara. Fungerar 2C-B bra ihop med cannabis, eller kan det bli lika galet som när man röker med LSD? Är nuvarande 2CB-säljare hos FS gröna?
Jag är nog egentligen fel person att svara eftersom jag gillar att röka spliff till allt.
Citera
2019-08-24, 17:40
Medlem
Citat:

Ja
Citera
2019-08-24, 19:46
Medlem
Hur är det i jämförslee med 4-aco-DMT? Inte provat något lika bra som det på väldigt länge.
Citera
2019-08-24, 21:44
Medlem
Thubbes avatar
Citat:

Jag tycker det finns risk att gräs sabbar. Jag kan älska världen och mig själv på 2-CB, och verkligen verkligen se fram emot en spliff, men efter att jag rökt verkligen ångra det. Gräset suddar ut den djupgående klarheten i ruset och ger en mer dimmig och förvirrande upplevelse enligt mig.
Citera
2019-08-25, 14:44
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag är nog egentligen fel person att svara eftersom jag gillar att röka spliff till allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Jag tycker det finns risk att gräs sabbar. Jag kan älska världen och mig själv på 2-CB, och verkligen verkligen se fram emot en spliff, men efter att jag rökt verkligen ångra det. Gräset suddar ut den djupgående klarheten i ruset och ger en mer dimmig och förvirrande upplevelse enligt mig.
Ok, det låter precis som vad jag upplevt med cannabis + LSD. Senaste gången ville jag hänga en skylt runt min hals med texten 'Ur funktion'.

Detta ska bli intressant! Men jag undrar varför 2CB inte är lika omtalad som t.ex svamp och LSD? Jag hade knappt hört talas om drogen innan jag läste den här tråden.

Tydligen är jag inte ensam om att vara sen på bollen. Hittade just en ganska färsk artikel hos Vice.

"2C-B Is the Drug Taking Over the UK's Clubs.
First synthesized in 1974 by Alexander Shulgin—the man who famously popularized MDMA's use in psychology - 2C-B itself began as a therapeutic aid, before being sold commercially as the aphrodisiac Erox by the German company Drittewelle.

For decades, only psychedelic connoisseurs knew about 2C-B. In recent years, with drug message boards like those on Reddit gaining hundreds of thousands of subscribers, knowledge has spread, inspiring more and more dealers to sell it on the dark net."

https://www.vice.com/en_us/article/d3mwgx/what-is-2cb-and-its-effects
Senast redigerad av Jiren 2019-08-25 kl. 15:02.
Citera
2019-08-25, 16:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Ok, det låter precis som vad jag upplevt med cannabis + LSD. Senaste gången ville jag hänga en skylt runt min hals med texten 'Ur funktion'.

Detta ska bli intressant! Men jag undrar varför 2CB inte är lika omtalad som t.ex svamp och LSD? Jag hade knappt hört talas om drogen innan jag läste den här tråden.

Tydligen är jag inte ensam om att vara sen på bollen. Hittade just en ganska färsk artikel hos Vice.

"2C-B Is the Drug Taking Over the UK's Clubs.
First synthesized in 1974 by Alexander Shulgin—the man who famously popularized MDMA's use in psychology - 2C-B itself began as a therapeutic aid, before being sold commercially as the aphrodisiac Erox by the German company Drittewelle.

For decades, only psychedelic connoisseurs knew about 2C-B. In recent years, with drug message boards like those on Reddit gaining hundreds of thousands of subscribers, knowledge has spread, inspiring more and more dealers to sell it on the dark net."

https://www.vice.com/en_us/article/d3mwgx/what-is-2cb-and-its-effects
Snacka om att vara historielös. Det är ju dessutom i modern tid som 2cB redan har "tagit över" klubbarna en gång tidigare. Men det var så klart ännu mer esoteriskt då. Men det har ju uppenbarligen funnits en efterfrågan på det sedan 70-talet eftersom det fortfarande är rätt lätt att få tag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in