Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 02:44
  #2893
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Hej alla trädkramare,

Tog benzo igår (en långtidsverkande rackare) någon idé att köra på 2CB idag eller är det waste of time?

Peace

Hur gick det?
Citera
2017-10-30, 12:02
  #2894
Medlem
Har kollat runt på black market ett par dagar nu och hittar bara 2C. Är det någon större skillnad? Bättre? Sämre?
Citera
2017-11-03, 23:45
  #2895
Medlem
Thuures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siliconsoul
Har kollat runt på black market ett par dagar nu och hittar bara 2C. Är det någon större skillnad? Bättre? Sämre?

2C, vadå? 2C-C? Det är mycket, mycket ovanligare än 2C-B och mindre utforskat. Men ska sitta i lite längre och vara lite mer neråt. Det säger Shulgin iaf...

Är det någon som sett 2C-B på svenska marknaden senaste året? Det verkar tvärdött för min del, tycker ändå jag har bra kontakter.
Citera
2017-11-04, 01:05
  #2896
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuure
Är det någon som sett 2C-B på svenska marknaden senaste året? Det verkar tvärdött för min del, tycker ändå jag har bra kontakter.
Jepp: (FB) Stora tråden om 2C-B
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det finns - jag köpte själv IRL för ett par månader sedan. Däremot är det verkligen inte ofta det dyker upp.
Citera
2018-01-28, 22:55
  #2897
Medlem
Nu när 2C-B kommit till FS har jag lite frågor.

2C-B brukar ju komma i antingen HCl eller HBr form, fattar inte riktigt hur det funkar! HCl verkar stå för saltsyra, och HBr verkar stå för vätebromid. Men dessa är ju sina egna "ämnen", så hur kan 2C-B komma i saltsyreform eller vätebromidform?? Fattar inte hur det funkar riktigt bara. Har också hört att 2C-B HCl ska vara fruktansvärt vidrigt att snorta, vilket är förståeligt om HCl faktiskt står för saltsyra. Men borde det inte rent av vara farligt? Det sista man borde göra är väl att stoppa in saltsyra i näsan?

Någon erfaren snubbe som kan svara på mina dumma frågor?
__________________
Senast redigerad av Syltburk1 2018-01-28 kl. 23:35.
Citera
2018-01-29, 01:05
  #2898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syltburk1
Nu när 2C-B kommit till FS har jag lite frågor.

2C-B brukar ju komma i antingen HCl eller HBr form, fattar inte riktigt hur det funkar! HCl verkar stå för saltsyra, och HBr verkar stå för vätebromid. Men dessa är ju sina egna "ämnen", så hur kan 2C-B komma i saltsyreform eller vätebromidform?? Fattar inte hur det funkar riktigt bara. Har också hört att 2C-B HCl ska vara fruktansvärt vidrigt att snorta, vilket är förståeligt om HCl faktiskt står för saltsyra. Men borde det inte rent av vara farligt? Det sista man borde göra är väl att stoppa in saltsyra i näsan?

Någon erfaren snubbe som kan svara på mina dumma frågor?
Det är inga dumma frågor alls men du är ute och cyklar. Nu ska vi reda ut dom ! Till att börja med så är HCl(hydroklorid) , HBr/hydrobromid) saltformer precis som citrat (citronsyra) , tartrat (vinsyra) osv. Att man gör om sina droger eller läkemedel till saltformer istället för motsatsen fribaser är bla för att öka hållbarheten (salter är mycket stabila) samt lätta att hantera (dessa är kristallina pulver).

Vi syntes av 2-cb så fås först HBr saltet eftersom man vill koppla på en bromatom på bensenringen. Du kan alltså se det som 2 delar : En 2c-b del samt en HBr del. Överkurs nu kanske men kvävet blir protonerat och jonbinder till bromidjonen . När dessa kommer in i kroppen kommer 2c-b och en bromidjon att frisättas. Med andra ord nej du får inte i dig bromsyra. Men brom är på sikt inte så nyttigt så istället löser man upp 2cb-HBr i saltsyra och får istället hydrokloridsaltet dvs 2cb-HCl. När detta intas så delas det upp i 2c-b samt en kloridjon. Nej det är inte farligt, kloridjoner finns i vanligt bordsalt. Att det svider som fan beror på molekylen i sig. Gatukokain är kokainhydroklorid men inte fan svider det i näsan.

Något viktigt att poängtera är att brom väger mer än klor och därför är 2c-b hydrobromid mindre potent än 2c-b hydroklorid.
Citera
2018-01-30, 20:42
  #2899
Medlem
postvagns avatar
Då har jag testat 2-cb (skrev ju ett par sidor bak om tips inför det).

Tog det som komplement till MDMA-dominerad E. Tog väldigt lite och nasalt.

Enbart positiv upplevelse rent psykiskt och visuellt. Mycket mönster och kanter på saker som rörde sig. Kommer köra igen. Men jääääävlar vad det sved i näsan! Nästan ovärt pga det, även om man glömmer fort

Kollade runt på massa ställen på nätet innan jag testade för att kunna förhålla mig till vad det var jag tog, men ingenstans snackades det om bromet. Dvs, att det rör sig om en bromerad molekyl. Brom är ju inte direkt hälsokost. Jaja, hälsokost i detta underforum är dumt att diskutera. Men ändå. Det är ju en halogen. Halogener ska man vara försiktig med. Nåväl, det är bara en tanke och recension efter ett förstagångsanvändande. Har kvar en lagom dos och kommer testa igen. Men inte mer än nån gång vart 2-5 år max...
Citera
2018-01-31, 14:31
  #2900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moogio
Det är inga dumma frågor alls men du är ute och cyklar. Nu ska vi reda ut dom ! Till att börja med så är HCl(hydroklorid) , HBr/hydrobromid) saltformer precis som citrat (citronsyra) , tartrat (vinsyra) osv. Att man gör om sina droger eller läkemedel till saltformer istället för motsatsen fribaser är bla för att öka hållbarheten (salter är mycket stabila) samt lätta att hantera (dessa är kristallina pulver).

Vi syntes av 2-cb så fås först HBr saltet eftersom man vill koppla på en bromatom på bensenringen. Du kan alltså se det som 2 delar : En 2c-b del samt en HBr del. Överkurs nu kanske men kvävet blir protonerat och jonbinder till bromidjonen . När dessa kommer in i kroppen kommer 2c-b och en bromidjon att frisättas. Med andra ord nej du får inte i dig bromsyra. Men brom är på sikt inte så nyttigt så istället löser man upp 2cb-HBr i saltsyra och får istället hydrokloridsaltet dvs 2cb-HCl. När detta intas så delas det upp i 2c-b samt en kloridjon. Nej det är inte farligt, kloridjoner finns i vanligt bordsalt. Att det svider som fan beror på molekylen i sig. Gatukokain är kokainhydroklorid men inte fan svider det i näsan.

Något viktigt att poängtera är att brom väger mer än klor och därför är 2c-b hydrobromid mindre potent än 2c-b hydroklorid.

Bra inlägg men vill bara lägga till en rättelse. Bromid i dessa små mängder är inte alls onyttigt eller farligt. Rekommenderat dagligt intag av bromid enligt WHO är 0.4mg/kg kroppsvikt. Väger du 75kg innebär detta att den rekommenderade dosen bromid per dag är 30mg.

Via maten får du i dig ca 2-8mg bromid per dag.

En 25mg dos av 2C-B HBr innehåller 5.9mg bromid.

Sen är det inte farligt om man överstiger 30mg per dag heller. Överstiger man däremot 500mg per dag så börjar det bli hälsofarligt då det kan leda till bromism. Du kan med andra ord äta drygt 2g 2C-B HBr per dag innan du får i dig farligt mycket bromid.
Citera
2018-02-01, 21:01
  #2901
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joms
Bra inlägg men vill bara lägga till en rättelse. Bromid i dessa små mängder är inte alls onyttigt eller farligt. Rekommenderat dagligt intag av bromid enligt WHO är 0.4mg/kg kroppsvikt. Väger du 75kg innebär detta att den rekommenderade dosen bromid per dag är 30mg.

Via maten får du i dig ca 2-8mg bromid per dag.

En 25mg dos av 2C-B HBr innehåller 5.9mg bromid.

Sen är det inte farligt om man överstiger 30mg per dag heller. Överstiger man däremot 500mg per dag så börjar det bli hälsofarligt då det kan leda till bromism. Du kan med andra ord äta drygt 2g 2C-B HBr per dag innan du får i dig farligt mycket bromid.
Tänk jag som alltid anat att hallucinogener var hälsokost, nice att få det bekräftat!
Citera
2018-02-01, 22:04
  #2902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joms
Bra inlägg men vill bara lägga till en rättelse. Bromid i dessa små mängder är inte alls onyttigt eller farligt. Rekommenderat dagligt intag av bromid enligt WHO är 0.4mg/kg kroppsvikt. Väger du 75kg innebär detta att den rekommenderade dosen bromid per dag är 30mg.

Via maten får du i dig ca 2-8mg bromid per dag.

En 25mg dos av 2C-B HBr innehåller 5.9mg bromid.

Sen är det inte farligt om man överstiger 30mg per dag heller. Överstiger man däremot 500mg per dag så börjar det bli hälsofarligt då det kan leda till bromism. Du kan med andra ord äta drygt 2g 2C-B HBr per dag innan du får i dig farligt mycket bromid.
Tack för rättelsen !
Citera
2018-02-03, 13:23
  #2903
Medlem
BigFatCones avatar
På grund av missbruk så är shopptrådarna stängda och i förlängningen allt shoppsnack regelvidrigt.
(FB) Ett flertal samlingstrådar om drogshoppar har stängts tills vidare

Mvh,
Moderator
Citera
2018-02-03, 20:15
  #2904
Medlem
Kul o se 2-cb på svensk mark igen. Är den äkta? Kommer ihåg "happy" kapslarna, man svalde en 30mg och drog 15 i näsan. Hann ju knappt lyfta huvudet innan det va igång och jag såg alltid rinnande vatten överallt. På bord,golv o så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback