Citat:
Ursprungligen postat av
Thubbe
Verklighetsuppfattningen ändras absolut, men inte på ett sätt som jag tycker är förvirrande eller skrämmande, som de kan bli på svamp och LSD.
2-CB ger mig en känsla av att jag förstår allting om gräset jag går på, genom att studera mönstrena i marken. Det ger mig en känsla av att kunna se i tiden, vara ett med uråldriga människor som suttit på samma plats för mig. Det är dessutom makalöst vackert visuellt. För mig personligen inte så mycket färg men oerhörda tredimensionella fraktalmönster som dansar i tid och rum.
2-CB är i min mening en mycket mildare tripp än svamp/LSD och lämpar sig därför nästan bättre i partysetting än för djup introspektion (om man inte tar för mycket förstås). Jag har svårt att tro att man inte skulle gilla 2-CB om man är ett fan av MDMA/MDA och vågar tumma lite på de psykedeliska aspekterna av livet.
Tendenderar substansen att utveckla existensiella frågeställningar och tankegångar? Eller ”kopplas” man hellre samman med ”alltet” och, som du beskriver, förnimmar känslan av att närvara i livets självaste infrastruktur?
Jag vill inte göra en djupdykning i mig och få mina förtrycka bekymmer framlagda på bordet. Även om jag skulle låta Jaget genomsyras av dem ifall de hände.
Det jag med trippen i huvudsak vill få ut, är mer eller mindre ett övergripande perspektiv på vilka tankebanor och emotionella tillstånd man väcker med en psykadelisk drog.
Kan jag förvänta mig eufori och förhöjd musikupplevelse? Set & Setting är en självklarhet, såpass mycket förstår jag kring dessa substanser.