2019-04-08, 21:39
  #2989
Medlem
Har möjlighet att testa 2-cb för första gånge nu snart.

Föredrar själv att ta psykedelia i skogen men funderar att ta detta på fest. Var har ni för erfarenheter?
Kommer ta det på en svartklubb med mkt vänner o bra musik, men aldrig trippat i sådan kontext (dvs klubb) förut så hör gärna vad andra tänker

Skulle det funka att ta en tripp på dagen i solen o sen typ 8h senare gå påt igen?
Citera
2019-04-08, 22:42
  #2990
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escheren
Har möjlighet att testa 2-cb för första gånge nu snart.

Föredrar själv att ta psykedelia i skogen men funderar att ta detta på fest. Var har ni för erfarenheter?
Kommer ta det på en svartklubb med mkt vänner o bra musik, men aldrig trippat i sådan kontext (dvs klubb) förut så hör gärna vad andra tänker

Skulle det funka att ta en tripp på dagen i solen o sen typ 8h senare gå påt igen?
Skulle nog rekommendera skogen före klubben men jag är helt övertygad om att en normalstark dos funkar rätt bra på just svartklubb.

Hur det är att återdosera vet jag inte, jag har varit rätt mosig i skallen efteråt trots att det är en ganska mild substans.
Citera
2019-04-09, 17:27
  #2991
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escheren
Har möjlighet att testa 2-cb för första gånge nu snart.

Föredrar själv att ta psykedelia i skogen men funderar att ta detta på fest. Var har ni för erfarenheter?
Kommer ta det på en svartklubb med mkt vänner o bra musik, men aldrig trippat i sådan kontext (dvs klubb) förut så hör gärna vad andra tänker

Skulle det funka att ta en tripp på dagen i solen o sen typ 8h senare gå påt igen?

Undvik att återdosera psykedeliska droger senare än max 2h efter första intaget. Min erfarenhet är att det kan bli ganska dysforiskt och snurrigt, utan att kännas som en särskilt stark psykedelisk upplevelse. Spara den andra dosen till ett annat tillfälle istället.
Citera
2019-04-16, 08:05
  #2992
Medlem
Det slutade med att jag tog det i skogen, ca 20mg utspritt på 2h. Aningen besviken men fick en känsla för substansen iaf. Blir att panga på mer i första dosen nästs gång

Föredrar fortfarande syra!
Citera
2019-05-02, 22:12
  #2993
Medlem
Är 2C-B samma som 2 C-B HCL som finns på en viss inrikes onion?

Andra frågeställaren jag har, är det lämpligt att ta 2C-B (HCL) på ett stort rave, dagen efter att man kört 150 mg MDMA pulver?
Komplikationer? Är det dumt att testa för första gånget på detta stora rave?
Citera
2019-05-02, 22:39
  #2994
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KefftLiv
Är 2C-B samma som 2 C-B HCL som finns på en viss inrikes onion?

Andra frågeställaren jag har, är det lämpligt att ta 2C-B (HCL) på ett stort rave, dagen efter att man kört 150 mg MDMA pulver?
Komplikationer? Är det dumt att testa för första gånget på detta stora rave?
2C-B HCl är en vanligt förekommande saltform av substansen. Kort och gott ja - det är vanligt 2C-B.

Jag skulle avråda dig från att testa detta under de förhållanden du beskriver.
Citera
2019-05-07, 20:07
  #2995
Medlem
SvampDamp.s avatar
Har sedan en längre tid tillbaka varit riktigt sugen på att prova en psykadelisk drog. Är väl erfaren inom det centralstimulerande knarksläktet (Ecstasy, MDMA, amfetamin) och en rad andra substanser.

"Förvrängs" eller "vidgas" sinnena av substansen till ett anseende där världs- och livsåskidningen fullständigt förändras? (Uteslutande hallunicationerna). Kan någon ge ett konkret exempel på huruvida världsalltet bektraktas under påverkan av 2C-B? Till exempel hävdar somliga personer att "verkligheten" upplevs eller förnimmas liksom en "dröm" eller också "overklig" under påverkan av cannabis.
Citera
2019-05-07, 20:10
  #2996
Medlem
SvampDamp.s avatar
Och en fråga till: Tror ni 2C-B skulle vara en drog för mig ifall jag uppskattar samtliga av de primära ruseffekterna MDMA/MDA ger? Vi talar om euforin, mindfucksen och hur bra all musik låter
Citera
2019-05-07, 20:30
  #2997
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Har sedan en längre tid tillbaka varit riktigt sugen på att prova en psykadelisk drog. Är väl erfaren inom det centralstimulerande knarksläktet (Ecstasy, MDMA, amfetamin) och en rad andra substanser.

"Förvrängs" eller "vidgas" sinnena av substansen till ett anseende där världs- och livsåskidningen fullständigt förändras? (Uteslutande hallunicationerna). Kan någon ge ett konkret exempel på huruvida världsalltet bektraktas under påverkan av 2C-B? Till exempel hävdar somliga personer att "verkligheten" upplevs eller förnimmas liksom en "dröm" eller också "overklig" under påverkan av cannabis.
Verklighetsuppfattningen ändras absolut, men inte på ett sätt som jag tycker är förvirrande eller skrämmande, som de kan bli på svamp och LSD.

2-CB ger mig en känsla av att jag förstår allting om gräset jag går på, genom att studera mönstrena i marken. Det ger mig en känsla av att kunna se i tiden, vara ett med uråldriga människor som suttit på samma plats för mig. Det är dessutom makalöst vackert visuellt. För mig personligen inte så mycket färg men oerhörda tredimensionella fraktalmönster som dansar i tid och rum.

2-CB är i min mening en mycket mildare tripp än svamp/LSD och lämpar sig därför nästan bättre i partysetting än för djup introspektion (om man inte tar för mycket förstås). Jag har svårt att tro att man inte skulle gilla 2-CB om man är ett fan av MDMA/MDA och vågar tumma lite på de psykedeliska aspekterna av livet.
__________________
Senast redigerad av Thubbe 2019-05-07 kl. 20:33.
Citera
2019-05-07, 22:14
  #2998
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Verklighetsuppfattningen ändras absolut, men inte på ett sätt som jag tycker är förvirrande eller skrämmande, som de kan bli på svamp och LSD.

2-CB ger mig en känsla av att jag förstår allting om gräset jag går på, genom att studera mönstrena i marken. Det ger mig en känsla av att kunna se i tiden, vara ett med uråldriga människor som suttit på samma plats för mig. Det är dessutom makalöst vackert visuellt. För mig personligen inte så mycket färg men oerhörda tredimensionella fraktalmönster som dansar i tid och rum.

2-CB är i min mening en mycket mildare tripp än svamp/LSD och lämpar sig därför nästan bättre i partysetting än för djup introspektion (om man inte tar för mycket förstås). Jag har svårt att tro att man inte skulle gilla 2-CB om man är ett fan av MDMA/MDA och vågar tumma lite på de psykedeliska aspekterna av livet.
Tendenderar substansen att utveckla existensiella frågeställningar och tankegångar? Eller ”kopplas” man hellre samman med ”alltet” och, som du beskriver, förnimmar känslan av att närvara i livets självaste infrastruktur?

Jag vill inte göra en djupdykning i mig och få mina förtrycka bekymmer framlagda på bordet. Även om jag skulle låta Jaget genomsyras av dem ifall de hände.

Det jag med trippen i huvudsak vill få ut, är mer eller mindre ett övergripande perspektiv på vilka tankebanor och emotionella tillstånd man väcker med en psykadelisk drog.

Kan jag förvänta mig eufori och förhöjd musikupplevelse? Set & Setting är en självklarhet, såpass mycket förstår jag kring dessa substanser.
Citera
2019-05-08, 09:12
  #2999
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Tendenderar substansen att utveckla existensiella frågeställningar och tankegångar? Eller ”kopplas” man hellre samman med ”alltet” och, som du beskriver, förnimmar känslan av att närvara i livets självaste infrastruktur?

Jag vill inte göra en djupdykning i mig och få mina förtrycka bekymmer framlagda på bordet. Även om jag skulle låta Jaget genomsyras av dem ifall de hände.

Det jag med trippen i huvudsak vill få ut, är mer eller mindre ett övergripande perspektiv på vilka tankebanor och emotionella tillstånd man väcker med en psykadelisk drog.

Kan jag förvänta mig eufori och förhöjd musikupplevelse? Set & Setting är en självklarhet, såpass mycket förstår jag kring dessa substanser.
Jag har visserligen bara tagit 2cB tre gånger men alla gångerna som har det varit roligt, inte givande. Så att säga. Det är så klart en del mindfucks men inte så mycket djupt filosoferande. IMO så är det en så pass annorlunda resa jämfört med säg svamp så att det är fel substans att testa vilka "övergripande perspektiv på vilka tankebanor och emotionella tillstånd man väcker med en psykadelisk drog."

Jag kanske har fel men 2cB är helt enkelt något annat än dina vanliga gamla trippar.
Citera
2019-05-08, 10:31
  #3000
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har visserligen bara tagit 2cB tre gånger men alla gångerna som har det varit roligt, inte givande. Så att säga. Det är så klart en del mindfucks men inte så mycket djupt filosoferande. IMO så är det en så pass annorlunda resa jämfört med säg svamp så att det är fel substans att testa vilka "övergripande perspektiv på vilka tankebanor och emotionella tillstånd man väcker med en psykadelisk drog."

Jag kanske har fel men 2cB är helt enkelt något annat än dina vanliga gamla trippar.
Somliga hävdar liksom Du att 2C-B tar till sig mindfucks, och då ställer jag frågan: är skrattattacker ett fenomen med substansen? Jag skrattar exempelvis under påverkan av MDMA (minst sagt vid afterglowen) eftersom jag tycker allting ser och låter dumt ut. Är det på samma nivå? Vilka mindfucks handlar det om? Finns det likheter eller skillnader?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in