Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Glas
De lägger sig nära antingen för att stressa dig att köra fortare eller för att vara beredda på omkörning när tillfälle bjuds. Om de har stressat dig lite innan omkörningen kommer du antagligen släppa gasen när de ligger bredvid dig också så omkörningen går ännu fortare.
De flesta lastbilar, nästan alla, är försedda med en fartbegränsare som gör att omkörningar går väldigt långsamt om t ex fartbegränsaren är inställd på 90och den man kör om håller 88. Vill du ha förbi honom fort - släpp gasen.
Lastbilschaufören håller sig oftast konstant på maxhastigheten. Min lilla "taktik" för att slippa krocka med lastbilar är att antingen sakta ner när en dyker upp framför mig eller gasa på när en kommer ikapp, vänta dig inte att de kommer lägga sig tre sekunder bakom dig, det finns ofta inte tid till det.
Men jag pratar ju inte om att jag kört långsamt.
Jag kör ca 10 mil om dagen genom jobbet, går det så kör jag över hastighetsgränsen (läs mellan 90-105 km/h).
Det jag pratar om är när man åker i trafik. Allstå det är 30 bilar före mig och 30 bilar bakom mig. Det är omöjligt att köra om.
Då ligger dessa jävla idioter och slikckar röven på en, varför... VARFÖR???
Dom kan väl åtminstonde försöka hålla 3 sekunder för det är bara idioter som inte fattar att man måste ha lite avstånd.
Så, vi pratar inte om att lastbilen behöver ligga i röven p.g.a. tidsbrist. Vi pratar om att idioten är helt enkelt en idiot.
Och det är på 110 stärckorna man får dessa korkade idioter som gör en omköring på 2-3 minuter. På flera mil så tjänar dom i grund och botten inte någon tid på detta idioti. Dom gör det för dom är idioter.
En som åker mycket i trafiken borde väl ha lärt sig hur det fungerar? Jag som kör hela tiden i jobbet i 9 år nu har ju erfarenhet. Och den säger att man inte har någon anledning att ligga i röven på någon, man har ingen anledning att köra om när det är 30-50 bilar framför mig.
Men lastbilschaförer verkar däremot inte fatta detta... Lär dom sig inget när dom jobbar?