Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-14, 19:40
  #901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yenoM
Ne, helst undviker jag väl det även om jag litar på henne så sett, har känt henne i flera år och hon arbetar sedan långt tillbaka på ett respektabelt jobb i Sverige.

Hur som helst så ligger de lägenheter som vi kollat på i Pratumnak hill och mitt i centrum i Pattaya.

Dock står det "Enligt thailändsk lagstiftning får 49% av fastighetens lägenheter ägas av utlänningar som oss Svenskar."

Stämmer detta eller ej? Har hört väldigt olika. Någon nämnde att det bara var mark man inte fick äga men sen ser man ett svar som det ovan i alla fall.
jag har bott 17år i Thailand och du får absolut ej ägamarken till 100%Även om du är gift får du inte det heller gå in på thai ambassaden eller thai lagar vid etablering av boende affärsverksamhet mmden som tror han kan få äga 100%mark hus har gjort en olaglig affär med bullvaner det är enda sättet
Citera
2015-05-14, 19:44
  #902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jag landar sent i Bangkok, runt 23 på kvällen så lär inte vara vid Khao san road förrän efter midnatt. Går det bra att bara knalla in på ett hostel och lösa rum då? Är alla öppet 24/7?
24timmar service bankok sover aldrig specielt inte dit du skall Khao san
Citera
2015-05-14, 19:49
  #903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harboe
Hej!

Åker till Thailand (Bkk) på tisdag. Ska vara där i typ tio dagar, själv. Tänkte jobba på en hemsida, sola, bada och träna.

Letar efter en egen bungalov, fin strand o vatten.

Vill undvika turistbomber men vill ha möjlighet att träffa folk.

Vart ska jag?? Har inte varit in Thailand innan.

Tack!
Du har ju Hua Hin tjyst ställle några timmar söder bankok,kommit igång sista 5årenså bra ställe.vill du söderut så har du Kho Lanta,Phi-Phi.-khao-Lack söderut mot Krabi många sköna öar men inget speciellt i själva Krabi town
Citera
2015-05-21, 17:54
  #904
Medlem
postkrans avatar
Någon som bor i Bangkok som kan peka mig i rätt riktning för att hitta ett fysiskt ställe i BKK(Gärna runt/nära Sukhumvit) som säljer Siam snus?

Eller är det att beställa från Chiang Mai som gäller? Om så är fallet så borde det väll gå att få snuset skickat till hotellet adress?

Har hört att de andra thailändska snusen, typ viking snus(?) är rätt kasst gjorda så är i förstahand ute efter Siamsnus men annat funkar också då mitt snus tog slut i Indien för någon månad sedan så nu håller man på att gå under
Citera
2015-05-22, 05:26
  #905
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Någon som bor i Bangkok som kan peka mig i rätt riktning för att hitta ett fysiskt ställe i BKK(Gärna runt/nära Sukhumvit) som säljer Siam snus?

Eller är det att beställa från Chiang Mai som gäller? Om så är fallet så borde det väll gå att få snuset skickat till hotellet adress?

Har hört att de andra thailändska snusen, typ viking snus(?) är rätt kasst gjorda så är i förstahand ute efter Siamsnus men annat funkar också då mitt snus tog slut i Indien för någon månad sedan så nu håller man på att gå under

Suk soi 22 bredvid honeyhouse 1 såg jag en skylt med snus, men vad det var för märke eller pris kollade jag inte upp då jag smugglat med mig tillräckligt.

Kan ha hetat godvina (restaurangen som sålde det) eller nåt ditåt.

Beställa borde ju fungera om du stannar på samma ställe ett tag.
Citera
2015-05-29, 23:24
  #906
Medlem
Ok,har bott på dussinet ställen i Bangkok, både dyrt och billigare
Såsom Lebua,Pathumwan princess,Prince palace,Berkley,Woraburi,Asia hotel mm
funderar på att ta in på Woraburi igen, men det var ca 5-6 år sedan ,hur är stället idag (läget är ju rätt ok)
Har även ryktesvis hört att Stable lodge ska va ok , med bra skandinavisk bra mat?
Rekommendationer?
Citera
2015-06-11, 22:25
  #907
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Förkollar in Bangkok,som vanligt, men priserna verkar skjuta i höjden

varför ?
det är ju lite av turismkris i Bangkok, 20-25% har det tydligen turismen minskats med sista åren,

men då slår Thailogiken till ,får man inte in kosingen , då höjer man priset istället
Finns dock en del hotell som har smarta managers som då istället sänker och får full beläggning
vilka får ni räkna ut själva ,men det är då inte lyxhotellen som står där med halvtomma rum året runt

Hotell som kostat runt 800:-/natt får man idag betala det dubbla för
iallafall dom jag betalat för ,,
Lebua, Chatrium, Pathumwan princess mm
Eller är det så säsongsbetonat?
Normalt bokad jag 6 månader innan för att få bästa pris i dag verkar det precis tvärtom?
Citera
2015-06-12, 00:51
  #908
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Förkollar in Bangkok,som vanligt, men priserna verkar skjuta i höjden

varför ?
det är ju lite av turismkris i Bangkok, 20-25% har det tydligen turismen minskats med sista åren,

men då slår Thailogiken till ,får man inte in kosingen , då höjer man priset istället
Finns dock en del hotell som har smarta managers som då istället sänker och får full beläggning
vilka får ni räkna ut själva ,men det är då inte lyxhotellen som står där med halvtomma rum året runt

Hotell som kostat runt 800:-/natt får man idag betala det dubbla för
iallafall dom jag betalat för ,,
Lebua, Chatrium, Pathumwan princess mm
Eller är det så säsongsbetonat?
Normalt bokad jag 6 månader innan för att få bästa pris i dag verkar det precis tvärtom?

När det gäller bokningssidorna känns det som att man får bra pris om man bokar med kort varsel

Tar hotellet jag var på senaste som exempel, på booking.com. Skulle jag boka det 7 dagar f.o.m nästa vecka kostar det 1.400. Bokar jag det i november, eller tom samma dagar som förra gången blir priset 3.400kr.

Är det kanske ytterligare en del av thai-logik? Man försöker ta mycket för rummen så rear man ut det som inte blev uthyrt i sista sekund? Inget fel på det isig men varför inte bara ha ett rimligt pris från början? Antar att det är hoppet på extra pengar som driver det konstiga beteendet.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2015-06-12 kl. 00:56.
Citera
2015-06-12, 01:05
  #909
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
När det gäller bokningssidorna känns det som att man får bra pris om man bokar med kort varsel

Tar hotellet jag var på senaste som exempel, på booking.com. Skulle jag boka det 7 dagar f.o.m nästa vecka kostar det 1.400. Bokar jag det i november, eller tom samma dagar som förra gången blir priset 3.400kr.

Är det kanske ytterligare en del av thai-logik? Man försöker ta mycket för rummen så rear man ut det som inte blev uthyrt i sista sekund? Inget fel på det isig men varför inte bara ha ett rimligt pris från början? Antar att det är hoppet på extra pengar som driver det konstiga beteendet.
Precis,, innan har jag vart en hoteljagare med tidig bokning,, men nu e det total kört,,,priserna i 6 månader i förväg är fan löjliga patetiska mm,, men låt hotellen köpa ut sig mot varandra
idioter må jag säga,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,
Ett ex kollade in Discovery beach resort i Pattaya de ok rummen man ville ha skulle gå på 5700:- fö 4 nätter
Sökte då på deras egen hemsida , 50% off 50 days advance
helt ok va gentemot Agoda ,booking,com mm?
prova sök
Citera
2015-06-12, 21:40
  #910
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Någon som bott på Stable Lodge ?
hört gott om det ställen i många år men aldrig blivit av
Hyffsade priser, dock inget 4 stjärnigt,mer normalstandard vad jag förstår,
men med bra läge och om man så vill nordisk mat av hög kvalitet
Eller någon som har ett smultrontips att delge,prisidé 500-800:-
Citera
2015-06-21, 16:45
  #911
Medlem
Kan man resa till thailand I en husbil?
Jag var på semester där förut i koh samui, phuket och bkk men jag tror inte jag såg någonstans man kunde parkera sin husbil och stanna ett tag.

Gillar tanken av att ha en husbil så man kan resa omkring och bo gratis där man vill.
Bara behöva betala för mat.. vilket är ju rätt billigt om man köper ris och kyckling och lagar maten själv. Mat är väll endå typ den enda kostnaden?
Citera
2015-06-22, 06:14
  #912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runtimig
Kan man resa till thailand I en husbil?
Jag var på semester där förut i koh samui, phuket och bkk men jag tror inte jag såg någonstans man kunde parkera sin husbil och stanna ett tag.

Gillar tanken av att ha en husbil så man kan resa omkring och bo gratis där man vill.
Bara behöva betala för mat.. vilket är ju rätt billigt om man köper ris och kyckling och lagar maten själv. Mat är väll endå typ den enda kostnaden?

Har varit inne på det förut. Har under 10 års tid aldrig sett en husvagn eller husbil. Kommer absolut vara svårt att finna uppställningsplats m.m
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f602326

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback