2008-01-15, 03:11
Medlem
Ska också bli deporterad till I19 den 28e januari, rycker in som bandvagnsförare på understödskompaniet. Hoppas verkligen inte jag hamnar som förare åt koksluskarna.
Citera
2008-01-15, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandro
Ska också bli deporterad till I19 den 28e januari, rycker in som bandvagnsförare på understödskompaniet. Hoppas verkligen inte jag hamnar som förare åt koksluskarna.

Trossen med andra ord, många var förare åt tältgruppen som hade uppgift att köra de stridandes kompaniernas tält .
Citera
2008-01-15, 16:32
Medlem
Rubzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
Trevligt
Då kommer du och jag att umgås en heeel del känns det som då eftersom vi rycker in samtidigt i samma befattning eller vad det heter, skoj skoj!
Jag ville faktiskt göra det, känns som att det blir roligare att göra något nytt än att bara knega och köra samma sak här hemma hela tiden!

Det är absolut inte säkert ni hamnar på samma pluton/kompani..
Citera
2008-01-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubz

Nähä, det var ju lite synd.. eller hur man nu vill se på det!
Jag trodde att alla som rycker in som skytt/förare hamnade på samma, men men, man lär sig nåt nytt varje dag
Citera
2008-01-15, 21:07
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubz

Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
Nähä, det var ju lite synd.. eller hur man nu vill se på det!
Jag trodde att alla som rycker in som skytt/förare hamnade på samma, men men, man lär sig nåt nytt varje dag

Trodde också man gjorde det, som sagt man lär sig alltid någon nytt
Citera
2008-01-15, 21:07
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:

I19 verkar ju vara rena rama Flashback stället
Citera
2008-01-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Trossen med andra ord, många var förare åt tältgruppen som hade uppgift att köra de stridandes kompaniernas tält .

Var väl ingen heltidssyssla att köra omkring med tält iofs?

Citat:
Ursprungligen postat av GN'R
I19 verkar ju vara rena rama Flashback stället

Jo det är sant verkar vara många som ska iväg, vore kul och samla ihop lite folk o drägga lite i Luleå över en öl eller så.
Citera
2008-01-15, 22:14
Medlem
magicalmats avatar
Sköna rysningar..

Kustrräsk- hur läbbigt låter det inte...Kul att hamna på det här forumet. Låg på MekB 19 vintern -94 till -95, antar att det är det samma som I-19 idag. Första kullen med Strifor -90. Har lyckligtvis aldrig behövt klä mig i grönt eller åka norr om dalälven sen dess.
Nån som vet om Kalix regemente finns kvar?
F.ö hamnade jag på förstasidan i Rennytt som ÖB;s son (vi hade samma efternamn), är det någon som kan bräcka det?

Hälsa flickorna på sjuksköterskeskolan!
Citera
2008-01-15, 23:44
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magicalmat
Nån som vet om Kalix regemente finns kvar?

Kalix kompani antar jag att du menar. Svar på frågan har jag dock inte. Däremot var det mycket sällan man märkte av de gamla kompaninamnen när jag låg inne 2003-04.

/feldgrau
Citera
2008-01-15, 23:55
Medlem
magicalmats avatar
Sorry

Kompani naturligtvis. Tänkte mest av nostalgiska skäl att det skulle vara kul om mitt kompani överlevt slakt och omorganisationer.
Citera
2008-01-16, 00:24
Medlem
Citat:
"Koksluskarna" skall Du vara snäll mot, det är dom som föder Dig och som kan trolla fram extra mat och kaffe om Du är snäll mot dem.
Citera
2008-01-16, 01:18
Bannlyst
Är det någon annan här på FB som har haft äran att få tjänstgöra i en 401:a uppe i boden? Är jag den enda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in