Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-10, 10:57
  #1
Medlem
Kattlådans avatar
Jag har gjort en folder på 26 sidor i Indesign och nu efteråt kom jag på att jag skulle ju ha sidnummer. Finns det någon funktion i indesign som fixar det automagiskt?
Citera
2008-01-10, 12:39
  #2
Medlem
e-frees avatar
http://desktoppub.about.com/od/indes...agenumbers.htm

Borde väl funka?
Citera
2008-01-10, 12:56
  #3
Medlem
Kattlådans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-free
http://desktoppub.about.com/od/indes...agenumbers.htm

Borde väl funka?

Tyvärr inte

"Layout > Insert Page Number (or Alt + Ctrl + N in Windows)"
Finns ingen "insert page number" under "Layout", och kortkommandot fungerade inte heller.
Citera
2008-01-10, 14:08
  #4
Medlem
D3ans avatar
du kanske inte använder samma version som i tuten, men funktionen finns och ibland är F1 grymt bra, prova den, brukar gå fortare än att fråga här faktiskt.

lycka till
Citera
2008-01-10, 14:31
  #5
Medlem
Kattlådans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
du kanske inte använder samma version som i tuten, men funktionen finns och ibland är F1 grymt bra, prova den, brukar gå fortare än att fråga här faktiskt.

lycka till

Jag är medveten om att det här är ett klassiskt fall av "RTFM", men ibland är man lite lat och försöker få ett snabbt svar på fb istället för att leta själv.
Citera
2008-01-12, 14:05
  #6
Medlem
Gå in i Mastern och lägg till sidnummering.
Gör en textruta där du vill ha siffrorna, välj Type > Insert Special Character > Markers > Current Page Number.

Jag använder CS3, men det skiljer inte mycket från tidigare versioner.
Citera
2012-09-13, 11:02
  #7
Medlem
JAg har samma problem och inget av de förslag ni gett fungerar... Jag har CS5 :/
Citera
2012-09-13, 20:18
  #8
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beca-bi
JAg har samma problem och inget av de förslag ni gett fungerar... Jag har CS5 :/
Vad händer istället då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback