• 1
  • 2
2008-01-10, 00:31
Medlem
Bruce Waynes avatar
Colin Nutley har en ny film p gng. "Angel" heter den och Helena Bergstrm har som vanligt huvudrollen. Lite fakta om filmen.

Saxar lite detaljer frn en av de f artiklar (i Sydsvenskan) som finns om filmen:
Citat:
Colin Nutley om Helena Bergstrms roll som "Angel":
"Shes a rocknroll lady", sger han. "Mera Courtney Love n Cline Dion. Hon har levt rocknroll-livet."

Rollen innebr en hel del sng fr Helena Bergstrm, som just har brjat skissa p Angels rst och karaktr. Rolf Lassgrd spelar Angels man, som med hjlp av en journalist iscenstter sin hustrus comebackkampanj. Rikard Wolff spelar en musiker i Angels forna band.

Som kronan p verket s ska Peter Jidhe vara med:
http://www.expressen.se/noje/film/1....tleys-nya-film

Trailern visas i samband med Arn s jag antar att mnga (inklusive jag) har sett den. S, vad tror ni? r det bara jag som knner en doft av kalkon?
Citera
2008-01-10, 00:42
Medlem
m4ver1cks avatar
"Colin Nutley Filmar sin Fru - nnu en Gng"
Det lter vl inte som en kalkon?
Citera
2008-01-10, 00:51
Medlem
midarks avatar
Allts, jag sg trailern p Arnvisningen hromsistens och trodde fan det var ett skmt... Vem fan finansierar Colin Nutleys filmer egentligen? Manus, skdespeleri och foto blir ju bara mer och mer urvattnat fr varje gng... jag tror och hoppas p flopp, men man vet ju aldrig med den "trogna" svenska biopubliken...
Citera
2008-01-10, 01:05
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
r det bara jag som knner en doft av kalkon?

Snarare en mustig stank.

Jag skulle hr och nu, utan att stjla trden, vilja starta en liten tvling dr vi tippar hur lngt in i filmen Helena Bergstrm kan tnkas brja bla. Mitt grundtips r 2 minuter och 36 sekunder.

Frresten, spnnande att Roffe Lassgrd och Rikard Wolff r med ocks!
Citera
2008-01-10, 02:43
Medlem
HATs avatar
Om vi alla hller tummarna kanske vi fr en film som nr samma hjder som Heartbreak Hotel!
Citera
2008-01-10, 09:43
Medlem
slabadans avatar
Vi kanske kan brja med ytterligare en tvling p temat "gissa Helenas snormngd"? Frgan r dock om man skall gissa i deciliter eller liter, men det kan ju vara upp till var och en.

OnT: Man upphr trots allt inte att frvnas. Det klagas ver att svenska filmare har s tuffa villkor, srskilt nu med all nedladdning som sker. Men sn hr skit gr tydligen bra att producera.....
Citera
2008-01-10, 10:23
Medlem
J.Ns avatar
Den lr bli som alla andra hans filmer p gott och ont...
Citera
2008-01-10, 23:19
Medlem
m4ver1cks avatar
Inser inte Helena hur jvla tragisk hon r?
ven om hon r fr kass fr att f roller i andra regissrers filmer s borde hon av sjlvrespekt inte vara med i makens filmer
Citera
2008-01-11, 00:47
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Om vi alla hller tummarna kanske vi fr en film som nr samma hjder som Heartbreak Hotel!
Jag tror tyvrr inte p ngra hjder verhuvudtaget, snarare mycket mer lga niver.

Sjlv s tycker jag att Colin Nutley brjade p topp fr ca 20 r sedan med fina Nionde kompaniet. Sen fljde han up den med Black Jack och nglagrd samt lite underskattade Sista dansen. Efter de fyra filmerna har han, trkigt nog tycker jag, konstant jobbat sig nert. Hans lista ver filmer ser jag som en topplista, bara att den brjar bakifrn i tiden.

1987 - Nionde kompaniet
1990 - Black Jack
1992 - nglagrd
1993 - Sista dansen
1994 - nglagrd - andra sommaren
1996 - Snt r livet
1998 - Under solen
2000 - Gossip
2001 - Sprngaren
2003 - Paradiset
2004 - The Queen of Sheba's Pearls
2006 - Heartbreak Hotel
2007 - Angel

Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Jag skulle hr och nu, utan att stjla trden, vilja starta en liten tvling dr vi tippar hur lngt in i filmen Helena Bergstrm kan tnkas brja bla. Mitt grundtips r 2 minuter och 36 sekunder.

Frresten, spnnande att Roffe Lassgrd och Rikard Wolff r med ocks!
P frga A svarar jag 8 minuter och 21 sekunder. Jag tror att dom vill hlla oss p halster.

Roffe Lassgrd gillar jag verkligen, men att se honom som rockgubbe i svarta solglasgon i trailern till "Angel", tillsammans med Rikard Wolff, fick mig att vrida mig i biostolen ett halvt varv.
Senast redigerad av Bruce Wayne 2008-01-11 kl. 00:51.
Citera
2008-01-14, 21:24
Medlem
HATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Jag tror tyvrr inte p ngra hjder verhuvudtaget, snarare mycket mer lga niver.
Sarkasmen i min kommentar kanske inte framgick s tydligt.
Citera
2008-01-14, 22:27
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Sarkasmen i min kommentar kanske inte framgick s tydligt.
Jod. Den var svr att missa.

Saxar detta ur Expressen, och ryser.

Citat:
Fejkad rockdd i Colin Nutleys nya
Indiana Jones kommer tillbaka. Rambo likas. 80-talet r stort i rets nya filmer. Och Colin Nutley vill inte vara smre. I "Angel" spelar Helena Bergstrm en 80-talsstjrna som fejkar sin egen dd.
http://www.expressen.se/noje/1.10040...in-nutleys-nya
Citera
2008-01-15, 15:36
Medlem
PurrePs avatar
Sg trailern innan Arn i lrdags, under trailern hrs smprat i stil med "r det en parodi", "detta mste vara nutleys nya" osv.

Nr trailern nr slutet dr texten "Angel" brlas bryter ett spontant och unisont gapskratt ut i salongen, ett fint biominne...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in