• 1
  • 2
2008-01-09, 17:45
Medlem
Sen årskiftet kan det ju kanske vara aktuellt att köpa i Danmark istället, nån som har koll på prisläget där nu? Är här nån som brukar handla där och isf vet var där finns några särskilt billiga tobaksbutiker där man kanske kan spara lite på å köpa stockar? Vet att det bara får säljas lössnus av ngn konstig anledning, men det får man väl stå ut med nu när det blivit så dyrt här.
Citera
2008-01-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djenrique
Sen årskiftet kan det ju kanske vara aktuellt att köpa i Danmark istället, nån som har koll på prisläget där nu? Är här nån som brukar handla där och isf vet var där finns några särskilt billiga tobaksbutiker där man kanske kan spara lite på å köpa stockar? Vet att det bara får säljas lössnus av ngn konstig anledning, men det får man väl stå ut med nu när det blivit så dyrt här.
Har för mej det kostade runt 30dkr för en dosa General senast jag var där, var dock inne i en random mataffär så det kan säkert finnas billigare...
Citera
2008-01-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daviiid
Har för mej det kostade runt 30dkr för en dosa General senast jag var där, var dock inne i en random mataffär så det kan säkert finnas billigare...

Tack för tipset! Svårt att kunna uppskatta vad det skulle kosta i en tobaksaffär och i stock dock. Nån annan som vet?
Citera
2008-01-09, 19:19
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Tack för tipset! Svårt att kunna uppskatta vad det skulle kosta i en tobaksaffär och i stock dock. Nån annan som vet?

finns det inga grossister i danmark som har hemsidor? är också lite intresserad (kan inte söka eftersom jag inte kan danska så vet jag inte vad jag ska använda som sökord )
Citera
2008-01-09, 19:37
Medlem
MrGrinchs avatar
de känns ganska avlägset då man knappt ser snus i danmark, ja köpte dock en dåse ettan men kommer itne ihåg va den kostade
Citera
2008-01-09, 19:52
Medlem
http://www.v2tobacco.dk/Offroad-snus...er-danmark.htm

Hittade den här länken. Där säljer dom snus så det är väl bara att ringa å fråga, kommer bli pinigt med min danska =)
Citera
2008-01-11, 02:36
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
http://www.v2tobacco.dk/Offroad-snus...er-danmark.htm

Hittade den här länken. Där säljer dom snus så det är väl bara att ringa å fråga, kommer bli pinigt med min danska =)

Ring nu offra dig för snus Sverige
Citera
2008-01-11, 13:34
Medlem
joppes avatar
Bor i Köpenhamn och snusar. Köper man lös i 7eleven eller andra kiosker som säljer svenskt snus, brukar priset ligga på 30dkr.

Jag brukar köpa snus hos en turk i Frederiksberg som även säljer portion (även om det är olagligt). Utbudet är begränsat. Man får köpa det som finns för ögonblicket. Där kostar alla dosor 25 dkr. Billigt när det finns rapé, general och liknande. Dyrt när det bara finns granit eller LD.
Citera
2008-01-11, 14:19
Medlem
Chelos avatar
Minns inga exakta priser, men jag reagerade över att snus var svindyrt sist jag var i Kph.
Citera
2008-01-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Bor i Köpenhamn och snusar. Köper man lös i 7eleven eller andra kiosker som säljer svenskt snus, brukar priset ligga på 30dkr.

Jag brukar köpa snus hos en turk i Frederiksberg som även säljer portion (även om det är olagligt). Utbudet är begränsat. Man får köpa det som finns för ögonblicket. Där kostar alla dosor 25 dkr. Billigt när det finns rapé, general och liknande. Dyrt när det bara finns granit eller LD.

Intressant, hur mycket är en dkr värt på ett ungefär? och varför är portionsnus olagligt i Danmark?
Citera
2008-01-11, 17:33
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piteå
Intressant, hur mycket är en dkr värt på ett ungefär? och varför är portionsnus olagligt i Danmark?

Danmarks undantag från EU:s snusförbud gäller bara det "traditionella" lös-snuset. Inte förföriska moderniteter som portion som kan locka danskingarna ned i snusfördärvet.
Citera
2008-01-11, 17:50
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piteå

Man brukar räkna med ungefär att en DKR är 1,25 SKR.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in