• 1
  • 2
2008-01-09, 17:45
Medlem
Sen rskiftet kan det ju kanske vara aktuellt att kpa i Danmark istllet, nn som har koll p prislget dr nu? r hr nn som brukar handla dr och isf vet var dr finns ngra srskilt billiga tobaksbutiker dr man kanske kan spara lite p kpa stockar? Vet att det bara fr sljas lssnus av ngn konstig anledning, men det fr man vl st ut med nu nr det blivit s dyrt hr.
Citera
2008-01-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djenrique
Sen rskiftet kan det ju kanske vara aktuellt att kpa i Danmark istllet, nn som har koll p prislget dr nu? r hr nn som brukar handla dr och isf vet var dr finns ngra srskilt billiga tobaksbutiker dr man kanske kan spara lite p kpa stockar? Vet att det bara fr sljas lssnus av ngn konstig anledning, men det fr man vl st ut med nu nr det blivit s dyrt hr.
Har fr mej det kostade runt 30dkr fr en dosa General senast jag var dr, var dock inne i en random mataffr s det kan skert finnas billigare...
Citera
2008-01-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daviiid
Har fr mej det kostade runt 30dkr fr en dosa General senast jag var dr, var dock inne i en random mataffr s det kan skert finnas billigare...

Tack fr tipset! Svrt att kunna uppskatta vad det skulle kosta i en tobaksaffr och i stock dock. Nn annan som vet?
Citera
2008-01-09, 19:19
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Tack fr tipset! Svrt att kunna uppskatta vad det skulle kosta i en tobaksaffr och i stock dock. Nn annan som vet?

finns det inga grossister i danmark som har hemsidor? r ocks lite intresserad (kan inte ska eftersom jag inte kan danska s vet jag inte vad jag ska anvnda som skord )
Citera
2008-01-09, 19:37
Medlem
MrGrinchs avatar
de knns ganska avlgset d man knappt ser snus i danmark, ja kpte dock en dse ettan men kommer itne ihg va den kostade
Citera
2008-01-09, 19:52
Medlem
http://www.v2tobacco.dk/Offroad-snus...er-danmark.htm

Hittade den hr lnken. Dr sljer dom snus s det r vl bara att ringa frga, kommer bli pinigt med min danska =)
Citera
2008-01-11, 02:36
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
http://www.v2tobacco.dk/Offroad-snus...er-danmark.htm

Hittade den hr lnken. Dr sljer dom snus s det r vl bara att ringa frga, kommer bli pinigt med min danska =)

Ring nu offra dig fr snus Sverige
Citera
2008-01-11, 13:34
Medlem
joppes avatar
Bor i Kpenhamn och snusar. Kper man ls i 7eleven eller andra kiosker som sljer svenskt snus, brukar priset ligga p 30dkr.

Jag brukar kpa snus hos en turk i Frederiksberg som ven sljer portion (ven om det r olagligt). Utbudet r begrnsat. Man fr kpa det som finns fr gonblicket. Dr kostar alla dosor 25 dkr. Billigt nr det finns rap, general och liknande. Dyrt nr det bara finns granit eller LD.
Citera
2008-01-11, 14:19
Medlem
Chelos avatar
Minns inga exakta priser, men jag reagerade ver att snus var svindyrt sist jag var i Kph.
Citera
2008-01-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Bor i Kpenhamn och snusar. Kper man ls i 7eleven eller andra kiosker som sljer svenskt snus, brukar priset ligga p 30dkr.

Jag brukar kpa snus hos en turk i Frederiksberg som ven sljer portion (ven om det r olagligt). Utbudet r begrnsat. Man fr kpa det som finns fr gonblicket. Dr kostar alla dosor 25 dkr. Billigt nr det finns rap, general och liknande. Dyrt nr det bara finns granit eller LD.

Intressant, hur mycket r en dkr vrt p ett ungefr? och varfr r portionsnus olagligt i Danmark?
Citera
2008-01-11, 17:33
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piteå
Intressant, hur mycket r en dkr vrt p ett ungefr? och varfr r portionsnus olagligt i Danmark?

Danmarks undantag frn EU:s snusfrbud gller bara det "traditionella" ls-snuset. Inte frfriska moderniteter som portion som kan locka danskingarna ned i snusfrdrvet.
Citera
2008-01-11, 17:50
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piteå

Man brukar rkna med ungefr att en DKR r 1,25 SKR.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in