2015-07-13, 15:25
Medlem
Quorthons avatar
Gått över en vecka nu och kan fortfarande inte beställa Péché Mortel trots att det finns lagersaldon runtom i landet.
Citera
2015-07-13, 16:20
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Gått över en vecka nu och kan fortfarande inte beställa Péché Mortel trots att det finns lagersaldon runtom i landet.

Gå till närmsta butik och be dem beställa åt dig. Mig veterligen fungerar det inte som en vanlig beställningsvara när det ligger i ett butikssaldo utan personalen ringer butiken i fråga.
Citera
2015-07-13, 17:52
Medlem
Mr.Nesss avatar
Slog till och köpte en Evil Twin Brewing Molotov Lite i helgen (lyckades knycka den sista på det lokala bolaget ) och måste säga att jag blev glatt överraskad
Ska ärligt säga att den höga alkoholhalten skrämde mig en smula men den var riktigt fin
Citera
2015-07-13, 18:12
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Slog till och köpte en Evil Twin Brewing Molotov Lite i helgen (lyckades knycka den sista på det lokala bolaget ) och måste säga att jag blev glatt överraskad
Ska ärligt säga att den höga alkoholhalten skrämde mig en smula men den var riktigt fin
Har precis bultat i mig en och den var väl OK. Det som drar ner betyget var priset, nästan 40 kr för en burk på 473 ml, det finns lika bra öl för mindre pengar i så fall. Sitter just nu med en Mango Feber DIPA och visst den är god, men knappast så god att den är värd nästan 40 kr för en 33 cl. Det verkar nästan som att man numera tar betalt bara för att man kan och rider lite på IPA hypen. Visst, det kostar att brygga öl, men det fanns mikrobryggerier för tio år sedan också, men de behövde inte ta okristligt betalt för sina öl.

Jag tror att branschen skall vara lite försiktig med prissättningen, när IPA-boomen är över och hipsterskäggen hittar en ny grej att nörda ner sig på så återstår bara vi ölnördar som målgrupp och då gäller det att konkurrera med kvalitet och inte med flashiga etiketter.
Citera
2015-07-13, 19:21
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Har precis bultat i mig en och den var väl OK. Det som drar ner betyget var priset, nästan 40 kr för en burk på 473 ml, det finns lika bra öl för mindre pengar i så fall. Sitter just nu med en Mango Feber DIPA och visst den är god, men knappast så god att den är värd nästan 40 kr för en 33 cl. Det verkar nästan som att man numera tar betalt bara för att man kan och rider lite på IPA hypen. Visst, det kostar att brygga öl, men det fanns mikrobryggerier för tio år sedan också, men de behövde inte ta okristligt betalt för sina öl.

Jag tror att branschen skall vara lite försiktig med prissättningen, när IPA-boomen är över och hipsterskäggen hittar en ny grej att nörda ner sig på så återstår bara vi ölnördar som målgrupp och då gäller det att konkurrera med kvalitet och inte med flashiga etiketter.

Kan bara hålla med.
Därför så köper jag endast några få flaskor "finöl" i månaden.
Det är helt enkelt inte värt att lägga dom pengarna på små flaskor öl, som förvisso är väldigt goda.

Hoppas på att det sker en prissänkning. Microbryggerierna hade säkert tjänat på det i längden då man köpt mer av deras öl
Citera
2015-07-13, 22:13
Medlem
Quorthons avatar
Ja, en vanlig IPA är ju ingen smuttaröl. Man blir överraskad varje gång hur fort den tar slut och man måste öppna en ny.
Citera
2015-07-14, 09:43
Medlem
stayluckys avatar
Kan inte påstå att jag tycker att 39 kr var dyrt för Molotov Lite med tanke på att den är just 473 ml. Däremot var det ju problem med någon batch och många har fått hem odrickbara öl. Det är mindre kul. Jag har inte provat min än, så det återstår att se.

Någon som tar ut hutlösa priser är PangPang. Hans öl är inte ens särskilt bra. Han är bättre på marknadsföring än att brygga öl och han verkar känna rätt folk då han hela tiden syns i TV och tidningar. Typ 60 kr för PangPangs dubbel-ipa och runt 40 kr för vanlig Pale Ale på 33 cl känns inte motiverat.
Citera
2015-07-14, 10:17
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Kan inte påstå att jag tycker att 39 kr var dyrt för Molotov Lite med tanke på att den är just 473 ml.

Håller helt med. Alla som sysslat lite med hembryggning vet dessutom hur mycket malt och humle det går åt till att brygga en sådan öl, det är en jäkla skillnad på en dubbel-IPA på 8,5% och en standard-IPA på 6-7%. Sen får man i regel betala lite mer för ölen från små fantombryggare jämfört med de stora hantverksbryggerierna, det är bara så det är. Allt sammantaget tycker jag inte på något sätt att priset på Molotov Lite var omotiverat. Inte som FiftyFifty Eclipse, Baladin Xyauyu eller vissa av ölerna från exv. Lost Abbey.
Citera
2015-07-14, 13:12
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Håller helt med. Alla som sysslat lite med hembryggning vet dessutom hur mycket malt och humle det går åt till att brygga en sådan öl, det är en jäkla skillnad på en dubbel-IPA på 8,5% och en standard-IPA på 6-7%. Sen får man i regel betala lite mer för ölen från små fantombryggare jämfört med de stora hantverksbryggerierna, det är bara så det är. Allt sammantaget tycker jag inte på något sätt att priset på Molotov Lite var omotiverat. Inte som FiftyFifty Eclipse, Baladin Xyauyu eller vissa av ölerna från exv. Lost Abbey.

Agreed!

Molotov Lite har ju för övrigt lägre literpris (82,50 kr) än exempelvis Nebuchadnezzar (90 kr) och den har jag aldrig hört någon klaga på priset på, så förstår verkligen inte klagomålet.

Men nog om det

Någon som druckit Hop Freshener Series från The Hop Concept?
Varit nyfiken bra länge. Missade Dank & Sticky men beställde just Citrus & Piney från boxbeers.com
Ska bli spännande!
Citera
2015-07-14, 13:19
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Agreed!

Molotov Lite har ju för övrigt lägre literpris (82,50 kr) än exempelvis Nebuchadnezzar (90 kr) och den har jag aldrig hört någon klaga på priset på, så förstår verkligen inte klagomålet.

Men nog om det

Någon som druckit Hop Freshener Series från The Hop Concept?
Varit nyfiken bra länge. Missade Dank & Sticky men beställde just Citrus & Piney från boxbeers.com
Ska bli spännande!

Nebuchadnezzar är iofs en klart bättre öl, men visst. Molotov Lite är inte oskäligt dyr med tanke på att folk uppenbarligen är beredda att betala för den i hyfsat stor utsträckning.
Citera
2015-07-14, 13:34
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Nebuchadnezzar är iofs en klart bättre öl, men visst. Molotov Lite är inte oskäligt dyr med tanke på att folk uppenbarligen är beredda att betala för den i hyfsat stor utsträckning.

Jovisst, men tänker att de är jämförbara med tanke på att det är samma ölstil och samma alkoholhalt.
Citera
2015-07-14, 13:44
Medlem
Det här med sura öler verkar vara sommarens grej. Har sett diverse passionsvarianter etc på lokala bolaget och drack nyss en Dugges black currant, mkt märklig och sur upplevelse. Gillar folk verkligen den här typen av öl? Nog för att smaken är som baken men vafalls!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in