2015-04-11, 09:33
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Kan jag beställa en "Fotbolls"öl på systeme
DVS en ölsort som heter som ett lag eller har ett lsg emblem som klistermärke?
Hur menar du? Om "ditt" lag har en öl med lagemblemet på etiketten i bolagets sortiment kan du givetvis köpa den, men du kan knappast gå in på bolaget och beställa en sexpack valfri skitöl med Utvikens Fjollbollsförenings emblem.

Ska du ha egen etikett så får du i stället kontakta ett bryggeri och höra om de kan sätta valfri etikett på något av sina öl. Räkna dock med att du måste ha utskänkningstillstånd och att du måste köpa ett ganska stort antal kollin, det är ju liksom inte lönt att ställa om produktionen för några hundra öl.

Budgetalternativet är photoshop och en färgskrivare.
Citera
2015-04-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Första gången på säkert ett helt år jag struntar helt i släppet. Blir ingen Crooked Stave för mig.

Släppets bästa öl tillsammans med Double Black Mash enligt mig. Annars inte jättespännade, även om jag köpte lite annat med, men blev billigt totalt, 520kr, brukar bli det dubbla.
Citera
2015-04-11, 15:45
Medlem
Moo-Hoo är väldigt god. Precis som det står på bolagets hemsida så finns det en (väldigt) tydlig karaktär av choklad. Nu blev jag sugen att gå till bolaget och köpa en Young's double chocolate. Tyvärr köpte jag tre Ananasfeber igår och kommer att tvinga i mig dem ikväll istället. Jag hade hellre sett att Ananasfeber smakade för mycket ananas än ingen ananas alls. Ikväll ska jag spetsa smaklökarna och förhoppningsvis känna ananassmaken.
Citera
2015-04-11, 18:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Sigtunas 10års öl var en väldig besvikelse. Strong ale är en av mina favoriter, men det jag fick var fan inte en strong ale. Det smakade som Young's Double Chocolate Stout utan kaffet.

4/10 får den av mig.

Aj då, jag som tänkte ge mig på den strax, och ananasölen verkar också tas emot svalt. Jag återkommer med recension. Sitter på ett par Hapi Daze också, ska bli spännande.
Citera
2015-04-11, 19:20
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantokrator
Moo-Hoo är väldigt god. Precis som det står på bolagets hemsida så finns det en (väldigt) tydlig karaktär av choklad. Nu blev jag sugen att gå till bolaget och köpa en Young's double chocolate. Tyvärr köpte jag tre Ananasfeber igår och kommer att tvinga i mig dem ikväll istället. Jag hade hellre sett att Ananasfeber smakade för mycket ananas än ingen ananas alls. Ikväll ska jag spetsa smaklökarna och förhoppningsvis känna ananassmaken.

Youngs är god men jag har funderat på den här:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=88481

Att döma av vad jag fick till svar i den här tråden så ska den vara bra och smaka ännu mer choklad än Youngs.
Beställningvara dock. Youngs brukar de ha hemma.
Citera
2015-04-12, 09:50
Medlem
Chanandler Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Youngs är god men jag har funderat på den här:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=88481

Att döma av vad jag fick till svar i den här tråden så ska den vara bra och smaka ännu mer choklad än Youngs.
Beställningvara dock. Youngs brukar de ha hemma.

Vill du ha en stout med mycket choklad ska du ju prova Mikkeller Beer Geek Cocoa Shake. Inte superlätt att få tag på dock om du inte bor nära Öresundsbron eller hittar den på nån webbshop.
Citera
2015-04-12, 17:53
Medlem
racercurrys avatar
Drack min Duvel Tripel Hop först nu och blev väldigt positivt överraskad!
Passar mig väldigt bra. Någon som kan tipsa om någon liknande, BS eller ordinarie?
Citera
2015-04-12, 18:05
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racercurry
Passar mig väldigt bra. Någon som kan tipsa om någon liknande, BS eller ordinarie?

Vette fan om det finns något som är riktigt nära, rätt speciell fusion. Prova La Trappe Puur och se om du gillar den, brukar finnas lättillgänglig
Citera
2015-04-12, 18:21
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racercurry

Jag har en Houblon Chouffe i kylen som väntar på att provas. Kanske knäpper den ikväll om jag känner för det. Det är en DIPA/Tripel-fusion som ligger i BS utan kollikrav och min förväntning är att den ska vara bättre än årets Triple Hop i min smak. Får se om de förväntningarna infrias. Återkommer med en kort recenssion när jag testat den.
Citera
2015-04-12, 20:19
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Tycker att årets Elecric nurse Easter Porter var sämre än vanligt.
(Har pga mycket arbete inte hunnit handla så mycket på bolaget, så när tillfälle väl gavs så fans bara denna kvar av det som intresserade mig. )
Normalt är den inte så vass men i år var den ovanligt blaskig.
Jag vet, den är bara 4,2% men såhär blaskig vill jag inte minnas att den är.
Citera
2015-04-12, 21:37
Medlem
hesons avatar
Provade just två inköp: Hapi Daze var rätt trist, blaskig och tam, men gissar att den kanske kommer till sin rätt i bastun eller i solgass. Dragets Kanal var som vanligt inte mycket humlad men ett fin efterbeska, tror att det blir en fin barleywine av den om man lagrar den ett par år, men inte så tokig nu heller om man vill ha en maltig strong ale med lite bett i.
Citera
2015-04-12, 22:32
Medlem
Feadogs avatar
Korkade upp min Houblon Chouffe. Riktigt stabil Tripel men tyvärr inte mycket DIPA över den. Belgarna verkar ha svårt att få till det där med humle riktigt bra. Eftersom jag inte har några fasta tider imorn så funderar jag nu på att korka upp en Liquorice Confidence från To Øl. Har bara en hemma, men det känns som läge att prova den nu då det finns flaskor kvar, så om den är riktigt bra kan man beställa några till att lagra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in