2015-04-10, 15:45
Medlem
WalterSullivans avatar
Hade bara tänkt ta några ananasfeber men sluta på 550kr, alla porters o stouts och några ipor blev det.
Citera
2015-04-10, 18:06
Medlem
KickAss-1337s avatar
Jahopp, ananasfeber var ju tyvärr inte särskilt spännande. Inte köpte man något annat från släppet heller, har ni andra haft bättre tur?
Citera
2015-04-10, 18:59
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Jahopp, ananasfeber var ju tyvärr inte särskilt spännande. Inte köpte man något annat från släppet heller, har ni andra haft bättre tur?
Tråkigt att höra, speciellt med tanke på att Brewskis tidigare öl varit rätt bra till riktigt bra allihopa.
Jag har hela T5 släppet hemma men får snällt låta dem vara då de är reserverade för provning imorgon. Och sen ligger ju flaskor för strax över 500kr och väntar på att skickas till mitt lokala systembolag också. Fick skippa Sakura Lambic av ekonomiska själ och hoppade över Pernicious Weed eftersom den var i flaska och lär vara rätt trött nu, men resten ska bli trevligt. Crooked Stave, Hof Ten Dormaal, De la Senna, La Foille och en Ichtegems till källaren, mumms. Nu tar jag en Hanssens Oude Geuze medan jag väntar Det kommer bli så otroligt bra när vi får 3F OG i standardsortimentet sen!
Citera
2015-04-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ananasfeber smakade inte ananas tyckte jag. Den var helt okej, men inte någon höjdare. Jag dricker sällan Fanta men jag tänkte direkt att Ananasfeber påminner om någon Fanta-sort, fast med beska. Lite besviken blev jag. Precis som du så köpte jag inget annat...
Citera
2015-04-10, 19:12
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Ett gäng Ichtegems och Zure van Tildonk för lagring. Har den första av annan årgång men den sistnämnda är en ny öl för mig. Kul.
Citera
2015-04-10, 19:14
Medlem
brutefishs avatar
ananas var bara besk. när man läppjade glaset så kunde man ana lite ananas, om man verkligen försökte. överlag så tyckte jag den var rent ut sagt dålig, ölen i sig själv är.....jag vet inte ens om jag skulle säga ok, medioker. men som ananasöl, nope, inget vidare. tur jag bara köpte en.
Citera
2015-04-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
hmm...jag är tveksam, placebo-effekten när man är på semester är extrem.
då betygen verkligen ligger i bottenskrapsnivå så tror jag inte den är så bra.

visst, dyker den upp någonstans så provar jag den, men skulle aldrig köpa ett kolli.

när du säger dyr, vad kostade den?

http://www.ratebeer.com/beer/10-saints-hand-crafted-beer-aged-in-rum-casks/177085/

19.60kr per flaska kostade den. Men nu är jag ju inte mycket för att handla enskilda flaskor för över 30kr.

Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Dom har i alla fall fattat att ofärgade glasflaskor är vägen att gå.

Ja, flaskan är väldigt snygg.
Om nu inte ölfantasterna gillar den så kan dom kanske få in den på klubbscenen där småpojkar inte bryr sig om hur det smakar utan köper den för att flaskan är snygg och gillar den automatiskt därefter.
Citera
2015-04-10, 21:30
Medlem
lugna ner digs avatar
Första gången på säkert ett helt år jag struntar helt i släppet. Blir ingen Crooked Stave för mig.
Citera
2015-04-10, 23:44
Medlem
Bewnhurs avatar
Sigtunas 10års öl var en väldig besvikelse. Strong ale är en av mina favoriter, men det jag fick var fan inte en strong ale. Det smakade som Young's Double Chocolate Stout utan kaffet.

4/10 får den av mig.
Citera
2015-04-11, 02:18
Medlem
qhz.s avatar
Drack en Ananasfeber för nån timme sen. Skapligt missvisande att lansera den som någon "Ananas-öl". För min del var det typ bara beska, beska o lite till beska. Möjligen att det fanns lite Ananastoner i doften, men knappast i smaken. Hade ölen smakat som den luktat hade den varit bra. Nu var den mer... Nja.

Som ett lite sidospår så är väl det här det största problemet hos svenska bryggerier. Man är alldeles för fega och tar inte ut svängarna. Släpp loss lite för fan. Ska man göra en Ananasfeber så du dundra på med Ananas då så den blir märkbar. Nu blir det alldeles för fegt och man försöker i sann svensk anda hålla sig på en "lagom" nivå. Tråkigt tycker jag.

Tycker även Brewskis Mangofeber led av lite samma problem, även om den nog var aningen bättre.
Citera
2015-04-11, 04:48
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Drack en Ananasfeber för nån timme sen. Skapligt missvisande att lansera den som någon "Ananas-öl". För min del var det typ bara beska, beska o lite till beska. Möjligen att det fanns lite Ananastoner i doften, men knappast i smaken. Hade ölen smakat som den luktat hade den varit bra. Nu var den mer... Nja.

Som ett lite sidospår så är väl det här det största problemet hos svenska bryggerier. Man är alldeles för fega och tar inte ut svängarna. Släpp loss lite för fan. Ska man göra en Ananasfeber så du dundra på med Ananas då så den blir märkbar. Nu blir det alldeles för fegt och man försöker i sann svensk anda hålla sig på en "lagom" nivå. Tråkigt tycker jag.

Tycker även Brewskis Mangofeber led av lite samma problem, även om den nog var aningen bättre.
som jag skrev ovan, och håller helt med. speciellt när den heter feber också, då borde det vara through the roof som de säger i amerikat.
Citera
2015-04-11, 04:50
Medlem
Kan jag beställa en "Fotbolls"öl på systeme
DVS en ölsort som heter som ett lag eller har ett lsg emblem som klistermärke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in