2009-10-27, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Räserfläns69
BobbyB:

Läste lite om julale:n och misstänker att man gjort standardfelet: för ljus.

Själv har jag druckit lite samichlaus (både ljus och mörk). En öl helt i mitt tycke och smak:4.5/5. Den mörka är dock strået vassare.

Var ganska mörk, var nog så illa att det helt enkelt inte är god
Citera
2009-11-02, 23:40
Medlem
zepofans avatar
Om ni inte har sett det så är Sigtuna Black October nedsatt till 18:- nu. Passa på att köpa lite till jul!
Citera
2009-11-03, 06:14
Medlem
käkmuskelns avatar
Behöver tips från ölnördarna därute!
Min absoluta favorit är Summer Lightning från Hop Back Brewery i England, och jag vill gärna ha rekommendationer på liknande sorter.
Ni som känner till ölet, hur beskriver man det bäst i "systembolagstermer". Humlig? Hjälp en okunnig!
Citera
2009-11-03, 16:38
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av käkmuskeln
Behöver tips från ölnördarna därute!
Min absoluta favorit är Summer Lightning från Hop Back Brewery i England, och jag vill gärna ha rekommendationer på liknande sorter.
Ni som känner till ölet, hur beskriver man det bäst i "systembolagstermer". Humlig? Hjälp en okunnig!
Av vad jag har läst mig till så är det en bitter, du kan fråga efter det på bolaget och se vad de erbjuder dig.

Jag föreslår Fuller's ESB, om du inte har provat den förut.
Citera
2009-11-03, 23:06
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Om ni inte har sett det så är Sigtuna Black October nedsatt till 18:- nu. Passa på att köpa lite till jul!

Trevligt, den var mycket god!

Drack en Gulden Draak och min sista Sierra Nevada Porter i helgen, ingen av dem som imponerade, rätt nöjd att jag inte köpte på mig fler SN Porters utan nöjde mig med 4. Nej, Porters ska vara mörka och alkoholkraftigare än sådär.

Unnade mig lite gott från novembersläppet som plåster på såren, inte så mycket jag hade velat men hade inte tänkt att köpa ngt alls så
Citera
2009-11-03, 23:37
Medlem
Demitris avatar
Sharp's Doombar.
Är nog den godaste Ale jag har druckit.
Dock finns den bara i södra England(Cornwall området, även Dartmouth).
Citera
2009-11-04, 08:09
Medlem
templers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Westmalleglas finns här:
http://sejdelshoppen.se/viewProduct.php?pid=192

Där ser man har alltid tycks dessa öl är godast i glas på fot. Liknande glas är inte så svårt att hitta, westmalle är gott
Citera
2009-11-04, 10:06
Medlem
Manker:
Citat:
Drack en Gulden Draak och min sista Sierra Nevada Porter i helgen, ingen av dem som imponerade, rätt nöjd att jag inte köpte på mig fler SN Porters utan nöjde mig med 4. Nej, Porters ska vara mörka och alkoholkraftigare än sådär.

Nu måste jag protestera lite! Sierra Nevada Porter tycker jag kommer extremt nära en idealporter. Det är så en porter skall smaka! Visst finns det smakrikrikare och godare porters, men få kombinerar drickbarhet och smak som SNP.
Citera
2009-11-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Räserfläns69
Manker:

Nu måste jag protestera lite! Sierra Nevada Porter tycker jag kommer extremt nära en idealporter. Det är så en porter skall smaka! Visst finns det smakrikrikare och godare porters, men få kombinerar drickbarhet och smak som SNP.

Kan inte annat än att hålla med.
Citera
2009-11-05, 00:16
Medlem
Drack ikväll upp min XS Rouge Old Crustacean.

Ohh jäklar vilken smak det var, lång och besk , jag antar att munnen domnade av efter typ halva för efter ett tag så smakade det inte alls lika mycket som tidigare.

6/5 på intensitetskalan
4/5 på smakskalan
3/5 på godhetsskalan

Den var god dock lite för besk (no shit!).
Citera
2009-11-05, 19:23
Medlem
gr6810s avatar
Ohoj! Jag sitter just nu och sippar på en Thomas Hardy's Ale och det är fantamej något av det godaste jag har smakat. Vilka smaker! Mer sånt här, tack!
Citera
2009-11-05, 22:38
Medlem
Jag sitter just nu och avnjuter en Special Holiday Brew, ett samarbete mellan Nøgne Ø, Jolly Pumpkin Artisan Ales och Stone Brewing Co.
Trots sina 9% så smakar den inte ett dyft alkohol. Den är härligt svartbrun till färgen och mycket oklar. Smaken är Lång och härlig med en något ovanlig smak jag inte riktigt kan sätta fingret på. Den är inte fruktig som en belgare men heller inte torr som en IPA.
Någon annan som har provat den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in