2009-11-05, 23:31
  #997
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroteknikern
Jag sitter just nu och avnjuter en Special Holiday Brew, ett samarbete mellan Nøgne Ø, Jolly Pumpkin Artisan Ales och Stone Brewing Co.
Trots sina 9% så smakar den inte ett dyft alkohol. Den är härligt svartbrun till färgen och mycket oklar. Smaken är Lång och härlig med en något ovanlig smak jag inte riktigt kan sätta fingret på. Den är inte fruktig som en belgare men heller inte torr som en IPA.
Någon annan som har provat den?


var det den som smakade lite Jenka och enbär?
Citera
2009-11-06, 09:45
  #998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manker
var det den som smakade lite Jenka och enbär?
Nej det vill jag inte påstå. Den smakade mer som en väldigt fyllig amber-ale med inslag av fylligheten i en belgare. Svårt att beskriva.
Citera
2009-11-07, 10:10
  #999
Medlem
Lill-Einars avatar
Drack Koffs porter igår. En klasiker som infriade mina förväntningra.
Tyckte den hade en härlig tobakstouch, fin balans i de fylliga smakerna.
Förra veckan drack jag Kokku Porter, som var helt ok men den nådde inte upp i samma nivå. Det är inte alltid som de små bryggerierna slår multinationella jättar.
Citera
2009-11-07, 16:29
  #1000
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Ohoj! Jag sitter just nu och sippar på en Thomas Hardy's Ale och det är fantamej något av det godaste jag har smakat. Vilka smaker! Mer sånt här, tack!


Den var slut när jag ville ha den Du kan vara glad du.

Jag avnjuter just nu en Brewdog Paradox. Jag har druckit (för?) mycket öl i mitt liv, och kan lugnt säga att detta är den bästa öl jag någonsin druckit. Det finns de som säger att den är överskattad, de har fel. Varje gång jag dricker den slås jag av hur obegripligt god den är. Jag ska köpa ett par flaskor till och prova lagra, antingen kommer de att skicka mig direkt till öl-himlen eller smaka bajs, jag chansar.
__________________
Senast redigerad av Balkongståarn 2009-11-07 kl. 16:31.
Citera
2009-11-07, 17:08
  #1001
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Den var slut när jag ville ha den Du kan vara glad du.

Jag avnjuter just nu en Brewdog Paradox. Jag har druckit (för?) mycket öl i mitt liv, och kan lugnt säga att detta är den bästa öl jag någonsin druckit. Det finns de som säger att den är överskattad, de har fel. Varje gång jag dricker den slås jag av hur obegripligt god den är. Jag ska köpa ett par flaskor till och prova lagra, antingen kommer de att skicka mig direkt till öl-himlen eller smaka bajs, jag chansar.
Bajs lär de knappast smaka iaf så du behöver nog inte oroa dig.

Jag har ett par flaskor Paradox hemma. Kanske borde ta och öppna en ikväll?
Citera
2009-11-07, 17:28
  #1002
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Bajs lär de knappast smaka iaf så du behöver nog inte oroa dig.

Jag har ett par flaskor Paradox hemma. Kanske borde ta och öppna en ikväll?

Det är du värd
Citera
2009-11-07, 18:21
  #1003
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Den var slut när jag ville ha den Du kan vara glad du.

Jag avnjuter just nu en Brewdog Paradox. Jag har druckit (för?) mycket öl i mitt liv, och kan lugnt säga att detta är den bästa öl jag någonsin druckit. Det finns de som säger att den är överskattad, de har fel. Varje gång jag dricker den slås jag av hur obegripligt god den är. Jag ska köpa ett par flaskor till och prova lagra, antingen kommer de att skicka mig direkt till öl-himlen eller smaka bajs, jag chansar.
Jag har fyra Thomas Hardy's kvar.
Citera
2009-11-07, 19:13
  #1004
Medlem
templers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jag har fyra Thomas Hardy's kvar.

intresseklubben antecknar
Citera
2009-11-07, 19:53
  #1005
Medlem
loomiss avatar
Daleside Monkey Wrench verkar vara på väg ut ur sortimentet. Tyvärr måste jag säga. Småudda brittiska märken, som Bath och Daleside, dyker upp på SB, finns kvar ett tag. Sen får de ge vika på grund av att de säljer för dåligt. Synd, jävligt synd.
Daleside Monkey Wrench är verkligen värd att få vara kvar. Hoppas nu att jag har jävligt fel. Jag har ännu inte fått svar från SB:s kundtjänst.
Citera
2009-11-07, 21:33
  #1006
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av templer
intresseklubben antecknar
Ok, PM:a så ska du få flaskornas unika serienummer, det kanske kan vara intressant för er klubb?
Citera
2009-11-07, 22:56
  #1007
Medlem
ellroys avatar
Hur är det bäst att lagra öl?
Jag har köpt 2 flaskor Fuller's Vintage Ale 2009 och tänkte jag skulle spara bägge åtminstone 6 månader.
Dom ska väl förvaras mörkt men ska de stå upp eller ligga ner?
Citera
2009-11-08, 00:02
  #1008
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellroy
Hur är det bäst att lagra öl?
Jag har köpt 2 flaskor Fuller's Vintage Ale 2009 och tänkte jag skulle spara bägge åtminstone 6 månader.
Dom ska väl förvaras mörkt men ska de stå upp eller ligga ner?
Det är bra om de förvaras stående, om du bara ska ha dem sex månade så är det bra att ha dem mörkt och inte låta temperaturen variera för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in