2014-08-01, 10:04
  #8797
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/#search

Länkar av intresse:
http://mankerbeer.com/kommande-olslapp/
http://www.ofiltrerat.se/2014/07/systembolagets-exlusiva-nyheter-augusti.html


http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfield=Pris&sortdirection=Ascending&hitsoffset =0&page=1&searchview=All&varugrupp=%C3%96l&produkt typ=Ale&val=%5eNya+varor+i+best%C3%A4llningssortim entet%24&groupfiltersheader=Default&artikelId=8793 21&varuNr=89534&filters=varugrupp%2cval%2cproduktt yp%2c
http://media.tumblr.com/tumblr_mbjk05z09Z1qax2so.jpg
?

tack för länkarna, men jag tror de flesta som läser i tråden känner till manker, ofiltrerat och systembolaget.
Citera
2014-08-01, 10:19
  #8798
Medlem
lugna ner digs avatar
Manker har ju till och med ett konto här på flashback.
Citera
2014-08-01, 11:54
  #8799
Medlem
Claviuss avatar
Hittade en Westvleteren 12 i en liten vinbutik i Danmark för ett par dagar sedan för 130:-. Kände mig lagom nöjd över att få lägga vantarna på den kan jag ju säga!

Hur ska den drickas tycker ni? Lever den ens upp till hypen?
Citera
2014-08-01, 12:33
  #8800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavius
Hittade en Westvleteren 12 i en liten vinbutik i Danmark för ett par dagar sedan för 130:-. Kände mig lagom nöjd över att få lägga vantarna på den kan jag ju säga!

Hur ska den drickas tycker ni? Lever den ens upp till hypen?

Lätt kyld till en god ost är mitt förslag. Runt året gammal skulle jag föreslå med.
Citera
2014-08-01, 12:38
  #8801
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
?

tack för länkarna, men jag tror de flesta som läser i tråden känner till manker, ofiltrerat och systembolaget.
Handlade mest om utsläppen.
Citera
2014-08-01, 13:13
  #8802
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavius
Hittade en Westvleteren 12 i en liten vinbutik i Danmark för ett par dagar sedan för 130:-. Kände mig lagom nöjd över att få lägga vantarna på den kan jag ju säga!

Hur ska den drickas tycker ni? Lever den ens upp till hypen?

Visst är den bra, inget snack om den saken.
Och ja, den är överhypad när man kan hitta likvärdig öl till mycket billigare penning.
St. Bernardus Abt 12 för 32 SEK till exempel.
Citera
2014-08-01, 14:37
  #8803
Medlem
Ålens avatar
Så glad jag blev av att se att Duvel Tripel Hop var en av nyheterna på systemhyllan. Någon som testat Zwat.be eller vad den heter ifrån 3 fontäner?
Citera
2014-08-01, 15:31
  #8804
Medlem
Feadogs avatar
Blev bara en Maharaja p.g.a. befarat trötta flaskor. Därtill ett Brewdog mixpack, en Lingonbärliner, en Great Divide 20th Anniversary, en Rübaeus, en Yo-Ho Tokyo Black Porter, en Taras Boulba, några Old Stock Ale samt några Duvel Tripel Hop. Köpte dessutom en Iron Fist Velvet Glove från tidigare släpp. Det blir nog en smakfull helg.
Citera
2014-08-01, 15:36
  #8805
Medlem
Shadowcrafts avatar
Gillar staropramen och Corona, tips på liknande?

(Är 18 så helst folköl då jag inte har tillgång till systemet)
Citera
2014-08-01, 15:38
  #8806
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Gillar staropramen och Corona, tips på liknande?

(Är 18 så helst folköl då jag inte har tillgång till systemet)

Nej, läs trådens rubrik. Det finns andra trådar att diskutera billig makrolager i. Dessutom finns ju för fan både Staropramen och Corona som folköl så vad är problemet?
Citera
2014-08-01, 15:41
  #8807
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Gillar staropramen och Corona, tips på liknande?

(Är 18 så helst folköl då jag inte har tillgång till systemet)

Brooklyn Lager. Men då får någon köpa ut åt dig, eller du släpa dig till en pub.
Citera
2014-08-01, 15:48
  #8808
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Gillar staropramen och Corona, tips på liknande?

(Är 18 så helst folköl då jag inte har tillgång till systemet)

När det kommer till folköl så finns det ett par goda typer på flaska. Brewdogs öl är trevilg, och kostar omkring 16kr flaskan där jag bor (var 10kr per flaska ett tag vilket var underbart). Annars så brukar det finnas trevliga öl ifrån slottskällan för omkring 16kr flaskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in