2014-10-23, 17:15
Medlem
Sitter med en Drakens IPA i knät, ingen rolig upplevelse....
Citera
2014-10-23, 17:57
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Om du inte hittar fler smaker än kaffe i All In Brewing / Lervig Imperial Porter så är du nog för packad, precis som du skriver. Själv tycker jag att den höll väldigt hög kvallitet och hittade ständigt smaker i den. Vill ni ha en rejäl öl-orgasm så köp hem bra chark, plocka i ordning en blandad tallrik, låt ölen få lite temperatur och sen njut, jag drack den på ca14-15 grader.

Mycket möjligt att du har rätt annars så är jag helt enkelt för mycket nybörjare på porters o stouts för att upptäcka nåt mer. Drack en Fullers London Porter idag och den älskade jag. Jag har iallafall blivit kär i porters o stouts efter tipsen i tråden, kan inte förstå att jag kunnat dissa dessa öl

Drack även en lokalproducerad Stockholms öl från PangPang idag som var jävligt god, deras Dubbel Pipa på 10% Söt och maltig och alkoholen var väldigt dold, en jäkligt god IPA helt klart. Tropiska frukter och honung är det jag får fram mest i smaken med en bakomliggande beska, ganska dyr dock på 60kr för en 33cl flaska vilket känns lite pretentiöst men jag kan ändå rekomendera den
Senast redigerad av WalterSullivan 2014-10-23 kl. 18:08.
Citera
2014-10-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimme.pom

Utveckla.
Citera
2014-10-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MERA BRÄNNVIN
Utveckla.

Lätt spritig, trist humleton. Medioker heltenkelt....
Citera
2014-10-23, 18:17
Medlem
ganglere2s avatar
Är det någon här som gillar Duvel? Kan det finnas några hemligheter med hur den ska drickas?
Jag gillar annars ale men mest av engelsk typ. Duvel tyckte jag smakade lite och mest som spetsad ljus lager. Typ 7,2or och annat hemskt som folk dricker för att bli fulla.
Citera
2014-10-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Är det någon här som gillar Duvel? Kan det finnas några hemligheter med hur den ska drickas?
Jag gillar annars ale men mest av engelsk typ. Duvel tyckte jag smakade lite och mest som spetsad ljus lager. Typ 7,2or och annat hemskt som folk dricker för att bli fulla.

http://www.duvel.com/en/the-beer/duvel Tycker inte den ska drickas för kall bara.
Citera
2014-10-23, 19:49
Medlem
Geronimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Drack även en lokalproducerad Stockholms öl från PangPang idag som var jävligt god, deras Dubbel Pipa på 10% Söt och maltig och alkoholen var väldigt dold, en jäkligt god IPA helt klart. Tropiska frukter och honung är det jag får fram mest i smaken med en bakomliggande beska, ganska dyr dock på 60kr för en 33cl flaska vilket känns lite pretentiöst men jag kan ändå rekomendera den
Den blev jag väldigt besviken på. Tycker att PangPang bryggeriet gör bra grejer i vanliga fall men den här smakade bara sprit och sötma enligt mig :-/
Citera
2014-10-23, 20:51
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2

Instämmer. Jag har gjort några försök och tänkt att Duvel, den ska ju vara bra. Men jag upplever den också som tunn och spritig. Läser man här

http://www.beeradvocate.com/beer/profile/222/695/

verkar nästan alla vara överens om Duvels förträfflighet. Så frågan är berättigad: hur ska den drickas för att komma till sin rätt?
Citera
2014-10-23, 21:26
Medlem
hesons avatar
En bra inkörsport till Duvel är dess lite snällare kusin Maredsous. Jag är inte heller någon större fan av Duvel (med samma kalgomål som tidigare i tråden) men Maredsous är fina grejjer, om inte annat så kan man efter ett par glas Maredsous trippel inte känna av någonsomhellst spritighet i Duvel.
Citera
2014-10-23, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pimme.pom

Håller med dig. Har druckit ungefär 300 öl hittills i år och Drakens IPA ligger helt klart på topp 3-listan över de sämsta. Det där är inget annat än en helt vanlig ful-öl med en extra näve humle. Att något dylikt skulle kunna vara vinnare i en ölbryggartävling övergår i alla fall mitt förstånd.
Citera
2014-10-24, 01:14
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Mycket möjligt att du har rätt annars så är jag helt enkelt för mycket nybörjare på porters o stouts för att upptäcka nåt mer. Drack en Fullers London Porter idag och den älskade jag. Jag har iallafall blivit kär i porters o stouts efter tipsen i tråden, kan inte förstå att jag kunnat dissa dessa öl

Om några av dessa porters som fallit dig i smaken varit rökiga kan denna vara värd ett test; http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1359

Ett av mina favoritöl, alla kategorier.
Citera
2014-10-24, 01:42
Medlem
sjeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Instämmer. Jag har gjort några försök och tänkt att Duvel, den ska ju vara bra. Men jag upplever den också som tunn och spritig. Läser man här

http://www.beeradvocate.com/beer/profile/222/695/

verkar nästan alla vara överens om Duvels förträfflighet. Så frågan är berättigad: hur ska den drickas för att komma till sin rätt?

Har aldrig heller forstatt varfor Duvel anses vara sa bra, helt okej om det ar billigt men annars skippar jag helst den. Finns betydligt battre ol inom samma stil, som for nagon anledning inte ar lika omtyckta, t.ex. Piraat och La Chouffe.

http://www.ratebeer.com/beer/piraat-105/3962/
http://www.ratebeer.com/beer/la-chouffe/1614/

Hur dricker jag Duvel? Nar det ar soligt ute och man vill ha nagot uppfriskande eller till mat som behover en hyfsat neutral ol. Duvel glas/Tulip glas/Snifter. Lite varmare an kylskapskall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in