2013-11-21, 20:44
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Allt som är flaskjäst har jästfällning, nästan alla belgisk öl har det, men mycket microbrygd öl generellt. Finns nog inget bättre svar än så. Men gå på belgisk öl, eller öl i belgisk stil så kommer du med största sannolikhet få jästfällning.
Brooklyn Local #1
Citera
2013-11-22, 17:58
Medlem
Squeekys avatar
Så fick jag till slut tummen ur och beställde hem lite som rekommenderats till mig (bla i denna tråd).
Ikväll ska jag dricka Jämtlands Postiljon och Oatmeal Porter hade jag tänkt.
Citera
2013-11-22, 20:16
Medlem
Bakteriens avatar
Nu är jag packad men gick emot mitt egna förnuft o köpte en Sofiero Julöl, en mörk öl. Det är drickbart men inte mer

Edit: Det är Sofiero jag inte gillar, inte mörk öl
Citera
2013-11-22, 22:19
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Nu är jag packad men gick emot mitt egna förnuft o köpte en Sofiero Julöl, en mörk öl. Det är drickbart men inte mer

Edit: Det är Sofiero jag inte gillar, inte mörk öl

Personligen hade jag hellre druckit Eter hellre än Sofiero Julöl :
Citera
2013-11-23, 13:46
Medlem
Var och åt på Texas Longhorn igår, började med att dricka deras egna öl Philty Phil, den var faktiskt helt okej.

Drack även en Flying Dog Oyster Stout, den var riktigt god till en saftig köttbit.
Citera
2013-11-23, 16:46
Medlem
Oakenshields avatar
Börjar bli dags att bunkra upp inför den underbara julen!

Vad är att rekommendera av julöl/stouts inför denna smakrika högtid? Förutom Young's Double Chocolate då, som jag blivit riktigt frälst i. Fire away, folks!
Citera
2013-11-23, 17:28
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Börjar bli dags att bunkra upp inför den underbara julen!

Vad är att rekommendera av julöl/stouts inför denna smakrika högtid? Förutom Young's Double Chocolate då, som jag blivit riktigt frälst i. Fire away, folks!
Om du gillar stout så är Dugges Christmas Idjit ett givet köp, bättre än den vanliga idjiten (tycker jag).
Citera
2013-11-24, 00:01
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Drog en Nils Oscars CTRL ALT DELETE för en stund sedan och tyckte den smakade mer humle än vanligt.
Inte så det störde men humle-tonen var tydligare.
Var det tillfällighet eller har fler märkt någon skillnad.
Citera
2013-11-24, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Drog en Nils Oscars CTRL ALT DELETE för en stund sedan och tyckte den smakade mer humle än vanligt.
Inte så det störde men humle-tonen var tydligare.
Var det tillfällighet eller har fler märkt någon skillnad.

Nu var det ett tag sen jag drack den men,, humlen avtar med åldern,, så att..? Färsk?
Citera
2013-11-24, 12:59
Medlem
Electric nurse dipan är fantastisk god! Nu är deras julöl åxå släppt, den är åxå god!
Citera
2013-11-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drgolf
Electric nurse dipan är fantastisk god! Nu är deras julöl åxå släppt, den är åxå god!

Nice! Köpte deras julöl i går, ska bli intressant att testa den!

Holy Cow Cranberry Milk Stout.
Har någon testat denna? Verkar sjukt intressant även om den fått ganska låga betyg ;(
Citera
2013-11-24, 13:14
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinkanin
Holy Cow Cranberry Milk Stout.
Har någon testat denna? Verkar sjukt intressant även om den fått ganska låga betyg ;(
Den var inte så kul. Svag och tråkig stout, knappt ens stout. Mer som en mörk svag brown ale med lite rostad smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in