Citat:
Ursprungligen postat av
ingenperson
Systembolaget importerar inte produkter, det gör importörsfirmorna vilket är enskilda privata bolag som är helt oberoende ifrån Systembolaget. Så länge importörerna inte är intresserade av produkten kommer den aldrig komma på systembolaget.
inte helt sant. om du gör en privatimport via bolaget så kan dom faktiskt göra en förfrågan direkt till producent, är den villig att sälja direkt till bolaget så kommer de ta fram en offert med varor och frakt.
oftast blir det ganska dyrt, men det stämmer inte att det måste gå via en importör/grossist.
dock så ligger ju de flesta varumärken med avtal gällande försäljning så man måste gå via mellanhand.
men möjligheten finns att tillverkare kan sälja "direkt".
Citat:
Ursprungligen postat av
Quorthon
Tyckte inte caractere rouge var vinägeraktig. Min var väldigt fruktig, men kan ej jämföra med tidigare batcher.
inte jag heller, tycker den var bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
mika123
Lite besviken på Sierra Nevada Southern Hemisphere och Hoptimum. Hoppades på en upplevelse liknande Maharajan med Hoptimum men den lyckades inte leverera.
mja, det är ganska stor skillnad på dom där. tycker nog inte du skall jämför dom med maharajan, den är verkligen bra mycket mer "rejäl", nästan i överkant.
för övrigt. vad tycker ni om omnipollo agamemnon, måste nog säga att jag blev riktigt besviken.
inte på något sätt en dålig öl, det är en rejäl imp stout, men all snack om bästa svenska impen (närke någon?!) och sirapen (vart fan tog den vägen) så blev det verkligen....jaha.
köpte tre st, kommer lämna tillbaka de två andra då jag tycker andra öl bättre tar upp värdefulla källarplatser, kostade också 100 spänn styck.