2013-08-02, 19:24
Medlem
hesons avatar
BD Jackhammer var riktigt bra, kör ett dragrace med den mot Jaipur och då vinner oväntat Jackhammer. Jag tror det betyder att Jaipuren är trött och gammal (eller att BD flyttat upp ribban).

Trooper dök upp på mitt bolag, det var ett trevligt öl, inte en paleale direkt men mycket fräsch (men diskret) torrhumling och ett riktigt bra försök att få till realalekaraktär på en flasköl. Har provat två ena gången var det hit andra gången var smaklökarna trötta och den smakade mellanöl och fick betyget "meh".
Citera
2013-08-02, 20:30
Medlem
Quorthons avatar
Tyckte inte caractere rouge var vinägeraktig. Min var väldigt fruktig, men kan ej jämföra med tidigare batcher.
Citera
2013-08-02, 23:35
Medlem
Lite besviken på Sierra Nevada Southern Hemisphere och Hoptimum. Hoppades på en upplevelse liknande Maharajan med Hoptimum men den lyckades inte leverera.
Citera
2013-08-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poke53281
Fort George Öl!

http://www.fortgeorgebrewery.com/

Yummmmmmmm! MUUUMS!
Bara synd Systemet inte vill importera dom (dom har försökt har jag fått veta).

Systembolaget importerar inte produkter, det gör importörsfirmorna vilket är enskilda privata bolag som är helt oberoende ifrån Systembolaget. Så länge importörerna inte är intresserade av produkten kommer den aldrig komma på systembolaget.
Citera
2013-08-03, 16:22
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Systembolaget importerar inte produkter, det gör importörsfirmorna vilket är enskilda privata bolag som är helt oberoende ifrån Systembolaget. Så länge importörerna inte är intresserade av produkten kommer den aldrig komma på systembolaget.
inte helt sant. om du gör en privatimport via bolaget så kan dom faktiskt göra en förfrågan direkt till producent, är den villig att sälja direkt till bolaget så kommer de ta fram en offert med varor och frakt.
oftast blir det ganska dyrt, men det stämmer inte att det måste gå via en importör/grossist.

dock så ligger ju de flesta varumärken med avtal gällande försäljning så man måste gå via mellanhand.
men möjligheten finns att tillverkare kan sälja "direkt".
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Tyckte inte caractere rouge var vinägeraktig. Min var väldigt fruktig, men kan ej jämföra med tidigare batcher.
inte jag heller, tycker den var bra.
Citat:
Ursprungligen postat av mika123
Lite besviken på Sierra Nevada Southern Hemisphere och Hoptimum. Hoppades på en upplevelse liknande Maharajan med Hoptimum men den lyckades inte leverera.
mja, det är ganska stor skillnad på dom där. tycker nog inte du skall jämför dom med maharajan, den är verkligen bra mycket mer "rejäl", nästan i överkant.

för övrigt. vad tycker ni om omnipollo agamemnon, måste nog säga att jag blev riktigt besviken.
inte på något sätt en dålig öl, det är en rejäl imp stout, men all snack om bästa svenska impen (närke någon?!) och sirapen (vart fan tog den vägen) så blev det verkligen....jaha.
köpte tre st, kommer lämna tillbaka de två andra då jag tycker andra öl bättre tar upp värdefulla källarplatser, kostade också 100 spänn styck.
Senast redigerad av brutefish 2013-08-03 kl. 16:26.
Citera
2013-08-03, 19:30
Medlem
prewes avatar
Dricker för tillfället en Ballast Point Big Eye IPA på flaska.
Inte lika vass som Sculpin, men den är ändå bra tycker jag, något trött bara tyvärr.
Citera
2013-08-03, 22:41
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Favoriten bland dessa var nog Grimbergen, det måste vara det godaste öl jag någonsin druckit.
Testade två flaskor av denna idag. En blond och dubbel. Är medveten om att folk i tråden kommer att skrika om att det inte är "äkta" och att den ägs av ett stort dryckeskonglomerat osv, men jävlar vilken god blonde de tillverkar! Helt klart en av de bästa "single"-belgare jag testat (triple är ju per definition också blond men det är för mig en annan kategori). Utmärkt balans mellan fruktighet och den typiskt överjästa trappistsmaken. Rekommenderas starkt!
4/5

Dubbeln gjorde mig däremot lite besviken. Den tycker jag inte står sig i konkurrensen mot andra belgare av samma typ. Alltför tam smak för att den skulle tilltala mig.
2/5
Citera
2013-08-03, 23:08
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Testade två flaskor av denna idag. En blond och dubbel. Är medveten om att folk i tråden kommer att skrika om att det inte är "äkta" och att den ägs av ett stort dryckeskonglomerat osv, men jävlar vilken god blonde de tillverkar! Helt klart en av de bästa "single"-belgare jag testat (triple är ju per definition också blond men det är för mig en annan kategori). Utmärkt balans mellan fruktighet och den typiskt överjästa trappistsmaken. Rekommenderas starkt!
4/5

Dubbeln gjorde mig däremot lite besviken. Den tycker jag inte står sig i konkurrensen mot andra belgare av samma typ. Alltför tam smak för att den skulle tilltala mig.
2/5
nä. sånt trams ger jag blanka fan i, skulle man rådissa goose island bara för att de ägs inbev?
Citera
2013-08-04, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
4/5

2/5

Dissar det pga Grimenberg innehåller massa tillsatser. Det ska inte finnas i öl enligt mig.
Citera
2013-08-04, 22:24
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Dissar det pga Grimenberg innehåller massa tillsatser. Det ska inte finnas i öl enligt mig.
naturligtvis är det så. men bara för att en jätte äger något så är det ju bara dumt att dissa, likt GI.

kom just på att jag drack en sådan av början på sommaren, grimenberg, tyckte den hade lite lustig smak, läste då på etiketten och såg alla möjliga grejer de hade i och sånt är inte ok.
Citera
2013-08-06, 16:59
Medlem
RappScallions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mika123

Den var ok, men levererade inte riktigt till det priset heller.
Citera
2013-08-06, 17:30
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
naturligtvis är det så. men bara för att en jätte äger något så är det ju bara dumt att dissa, likt GI.

kom just på att jag drack en sådan av början på sommaren, grimenberg, tyckte den hade lite lustig smak, läste då på etiketten och såg alla möjliga grejer de hade i och sånt är inte ok.
Har toksökt men hittar inte någon ingredienslista på nätet, vad har de petat i för otäckheter?

(socker/sirap skall vara med annars blir det inte rätt smak på en abbey)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in