2013-05-23, 15:23
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Typ allt utom No-Li ölen, och I&G, Hoppar även Saison Dupont pga storleken på flaskan. Även Baladin Isaac kommer jag hoppa över. Verkar tyvärr inte riktigt vara värd sitt pris och ogillar stora flaskor. Övriga tänkte jag köpa.

Verkar som att du glömde lägga in Saison Duponten förövrigt om vi nu har användare här som inte vet var dom kan hitta ursprungsinformationen.
jag listade bara det jag skulle ha, har plockat bort 4-5, bland annat den och äckel-I&G.
Citera
2013-05-23, 15:53
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Sitter just nu i Irland och dricker en av de godaste ale jag någonsin smakat: Smithwicks, den borde alla pröva! Men hittar den inte på Systembolagets hemsida, vet nån om man kan specialbeställa den därifrån?
Citera
2013-05-23, 16:09
Avslutad
De flesta verkar vara överens om att Beervana är mycket prisvärd för sina 10 spänn burken. Vad har vi mer för godsaker tillgängligt i de flesta bolag, öl som kännetecknas av god smak och förhållandevis lågt pris? Mycket pang för pengen, helt enkelt.

Smärtgräns 20 kr?

Mina förslag:

La Trappe Tripel, välbalanserad belgare (holländare om man ska vara petig) som klockar in på en tjuga per flaska. Extremt prisvärd.

Fuller's London Porter, en av världens främsta porters enligt ratebeer, en halvliter fyndas för en Selma.

Löwenbräu Original, finsmakarna lär väl sparka bakut, men denna väljer jag gärna för ett par okomplicerade stöl framför fotbollen i tevesoffan. Ren, rak, tysk lager, hög hinkabilitet. 13 spänn halvlitern.

Oppigårds Amarillo, en färsk flaska av denna är en oerhört god ljus ale av den moderna amerikanska skolan, min favorit i Oppigårds sortiment. 19:70 kostar kalaset.
Senast redigerad av JP1 2013-05-23 kl. 16:33.
Citera
2013-05-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Sitter just nu i Irland och dricker en av de godaste ale jag någonsin smakat: Smithwicks, den borde alla pröva! Men hittar den inte på Systembolagets hemsida, vet nån om man kan specialbeställa den därifrån?

Drack den på fat på puben sist, den var väl okej. Tunn kropp och lite halvmesigt med smak. Visst dög den som pre-dinner öl eller till maten men i övrigt är det nog inget jag skulle dricka om jag hade annat att välja på.

Ikväll blir det nog en Fuller's ESB samt en Maredsous 8.
Citera
2013-05-23, 18:29
Medlem
akksel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jajaja, nu räcker det. vad spetsar ni på till nästa släpp då?

Usch ja vill inte ens tänka på det som ganska nykommen från köpenhamn, har extremt mycket öl hemma nu så det blir nog inget storinköp vid dehär släppet.. Men något kommer man ju handla så klart bla, Ingrid, Sierras rye och No-Li..
Citera
2013-05-23, 18:31
Medlem
akksel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
De flesta verkar vara överens om att Beervana är mycket prisvärd för sina 10 spänn burken. Vad har vi mer för godsaker tillgängligt i de flesta bolag, öl som kännetecknas av god smak och förhållandevis lågt pris? Mycket pang för pengen, helt enkelt.

Smärtgräns 20 kr?

Mina förslag:

La Trappe Tripel, välbalanserad belgare (holländare om man ska vara petig) som klockar in på en tjuga per flaska. Extremt prisvärd.

Fuller's London Porter, en av världens främsta porters enligt ratebeer, en halvliter fyndas för en Selma.

Löwenbräu Original, finsmakarna lär väl sparka bakut, men denna väljer jag gärna för ett par okomplicerade stöl framför fotbollen i tevesoffan. Ren, rak, tysk lager, hög hinkabilitet. 13 spänn halvlitern.

Oppigårds Amarillo, en färsk flaska av denna är en oerhört god ljus ale av den moderna amerikanska skolan, min favorit i Oppigårds sortiment. 19:70 kostar kalaset.

Mina två "standard favoriter" är lätt Oppigårds Amarillo och Modus HOperandi
Älskar dom, helt i min smak!
Citera
2013-05-23, 21:14
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Mina förslag:

Justerat för apk hamnar dessa två ganska nära beervana i termer av literpris och Beervana vinner med ca 10 % eller mindre. Något att tänka på för er som bara pratar om att hinka i er öl som duger i krig.
Citera
2013-05-23, 21:31
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jajaja, nu räcker det. vad spetsar ni på till nästa släpp då?

Tack för påminnelsen. Dags att börja planera.

SN Ruthless och Bigfoot är givna. Maharadja och Twin Sisters likaså då de är fantastiska och det var några år sedan de senast dök upp i butikerna. Ni-Lo är nytt för mig så i alla fall IPAn tänker jag testa. Napa Smiths Hopageddon åker nog också med av bara farten.

En alt är alltid trevligt och efter fältmässiga studier på plats i Düsseldorf kan jag säga att Uerige är bäst i klassen så några sådana lär hamna i korgen.

Sen får vi se om budgeten tillåter några bonusinköp.....
Citera
2013-05-23, 21:53
Medlem
Måste säga att jag faktiskt börjar öppna upp för mycket humle. Drack en Modus Hoperandi förut och gillade den utan att grimasera för beskan en enda gång. Ska inte gå så långt som att säga att jag börjat bli en IPA-kille men kommer definitivt kunna dricka det till de flesta tillfällen.
Citera
2013-05-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Tack för påminnelsen. Dags att börja planera.

SN Ruthless och Bigfoot är givna. Maharadja och Twin Sisters likaså då de är fantastiska och det var några år sedan de senast dök upp i butikerna. Ni-Lo är nytt för mig så i alla fall IPAn tänker jag testa. Napa Smiths Hopageddon åker nog också med av bara farten.

En alt är alltid trevligt och efter fältmässiga studier på plats i Düsseldorf kan jag säga att Uerige är bäst i klassen så några sådana lär hamna i korgen.

Sen får vi se om budgeten tillåter några bonusinköp.....
Vet du vad Uerige kommer att kosta per flaska? Har sett två olika priser nämligen, antingen runt 50 lappen per flaska eller cirka 18 spänn flaskan.
Citera
2013-05-23, 22:22
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenderman
Vet du vad Uerige kommer att kosta per flaska? Har sett två olika priser nämligen, antingen runt 50 lappen per flaska eller cirka 18 spänn flaskan.

37,90:– har jag läst.
Citera
2013-05-23, 22:23
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenderman

Både http://www.ofiltrerat.se/ och http://mankerbeer.com/kommande-olslapp/ anger 37,90/33cl. Vi får väl vänta ett par dagar till Systemet släpper nyheterna officiellt och se om det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in