2012-11-14, 08:22
  #4141
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
En öl att dricka för resten av livet? Duchesse de Bourgone
mm, den är verkligen klockren och kvalar in i min all-time topp fem.

har bara druckit den 1 år som äldst, ska tydligen smaka mycket bra efter flera års lagring. ska bli spännande att se.
Citera
2012-11-14, 08:27
  #4142
Medlem
Barytons avatar
Fick jag bara dricka en öl resten av livet så skulle jag nog välja en mer "vanlig" öl.

Öl är ju också en törstsläckare att avnjuta i stora klunkar och då tycker jag inte "delikatessölen" alltid är det rätta.

Jag skulle välja någon tysk eller tjeckisk ljus öl med angenäm beska (för sommaren på altanens skull.)
Citera
2012-11-14, 10:08
  #4143
Medlem
Quorthons avatar
Ja det skulle ju naturligtvis vara en trade-off oavsett vilken öl man väljer. Kanske skulle man i slutändan ändå välja en öl som man gärna dricker i stora mängder. 3 Floyds Alpha King skulle jag nog aldrig tröttna på om jag så drack 10 en kväll.

Skulle jag sitta och pimpla duchesse de bourgogne skulle jag sitta där med halsbränna efter en stund. Efter några Backwoods Bastard skulle man vara kloss.
__________________
Senast redigerad av Quorthon 2012-11-14 kl. 10:13.
Citera
2012-11-14, 11:18
  #4144
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Ja det skulle ju naturligtvis vara en trade-off oavsett vilken öl man väljer. Kanske skulle man i slutändan ändå välja en öl som man gärna dricker i stora mängder. 3 Floyds Alpha King skulle jag nog aldrig tröttna på om jag så drack 10 en kväll.

Skulle jag sitta och pimpla duchesse de bourgogne skulle jag sitta där med halsbränna efter en stund. Efter några Backwoods Bastard skulle man vara kloss.
just därför är orvalen så bra.
Citera
2012-11-14, 11:50
  #4145
Bannlyst
Elk njuter man ju av, något man kan ta en tråkig tisdagskväll. God öl när den är riktigt kall
Citera
2012-11-14, 15:05
  #4146
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezere
Elk njuter man ju av, något man kan ta en tråkig tisdagskväll. God öl när den är riktigt kall

Jag hoppas verkligen att du skojar.
Citera
2012-11-14, 15:14
  #4147
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
http://www.viinarannasta.ee/detail.php?id=25207&fb_source=message Ingen dyr sak direkt men ni ölkännare kanske har något att säga om ölen?

http://www.ratebeer.com/beer/saku-on-ice/4879/

Aldrig testat, kommer aldrig göra.
Citera
2012-11-14, 16:08
  #4148
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facepalmx2
Jag hoppas verkligen att du skojar.

Citat:
Ursprungligen postat av Keynes
http://www.ratebeer.com/beer/saku-on-ice/4879/

Aldrig testat, kommer aldrig göra.

Det händer lite titt som tätt att folk inte läser, alternativt inte förstår, trådens rubrik. Det bästa att göra är helt enkelt att ignorera dem.
__________________
Senast redigerad av Feadog 2012-11-14 kl. 16:10.
Citera
2012-11-14, 16:20
  #4149
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Det händer lite titt som tätt att folk inte läser, alternativt inte förstår, trådens rubrik. Det bästa att göra är helt enkelt att ignorera dem.
alt. att de kommer in och trollar lite och hoppas på att vi stammisar ska få dåndimpen.
Citera
2012-11-14, 16:24
  #4150
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish

tja, vad säger ni, vilken öl skulle ni välja för resten av livet?

Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Fick jag bara dricka en öl resten av livet så skulle jag nog välja en mer "vanlig" öl.

Öl är ju också en törstsläckare att avnjuta i stora klunkar och då tycker jag inte "delikatessölen" alltid är det rätta.

Jag skulle välja någon tysk eller tjeckisk ljus öl med angenäm beska (för sommaren på altanens skull.)

Instämmer.

Just nu skulle jag hugga i med Pilsner Urquell.
Citera
2012-11-14, 16:46
  #4151
Medlem
Quorthons avatar
Oppigårds har premiär för ny dubbel-ipa imorgon. Alltid välkommet med fler svenska dubbel-ipas.
Bland annat fyra stycken C-humlen ska den innehålla. 8,5% och 150 IBU. Bara hoppas att den är riktigt god.
Citera
2012-11-14, 16:55
  #4152
Medlem
Narcoticas avatar
Tänkte avnjuta en Hardcore IPA och en Prince of Darkness, någon som har något givande tilltuggstips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in