Känns som om jag som vanligt är sist med allting, men nu provar jag äntligen Thornbridge Jaipur IPA. Måste säga att denna faller mig i smaken! Första reaktionen var att den är väldigt ljus, kan inte vara mer än 5-8 EBC max. Trevlig doft som doftar mer IPA från andra sidan Atlanten än de brittiska öarna, doftar en hel del grape, citrus , stänk av tropiska frukter och uns jäst, nästan totalt avsaknad av malt. Lätt kropp, behaglig beska med apelsin, grape, tropiska frukter m.m. En bra mellanmjölks IPA skulle jag säga, sticker inte ut på något vis utan är mer finstämd och lättdrucken utan att falla platt, tvärtom så är det väldigt bra. Får samma känsla som jag fick med Brooklyn Lager, en schysst öl utan krussiduller, blir fler av denna!