2009-05-05, 11:13
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Harvest tog slut innan den ens hann upp på hyllan. Folk var tokiga. Och jag hann inte med där heller, min klant, så jag blev utan.
Man kan tycka att Systembolaget borde lära sig något av sådant. Kvalitetsöl är populärt och går att sälja, varför då bara ta in 2-3000 flaskor? Är man inte på hugget kl 10.00 på släppningsdagen blir man ofelbart utan.
Citera
2009-05-05, 13:32
Medlem
C8H11Ns avatar
Staropramen är en väldans god öl.
Citera
2009-05-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Man kan tycka att Systembolaget borde lära sig något av sådant. Kvalitetsöl är populärt och går att sälja, varför då bara ta in 2-3000 flaskor? Är man inte på hugget kl 10.00 på släppningsdagen blir man ofelbart utan.
Ja man kan ju tycka att de borde ta in mer.. Det är konstigt faktiskt när de inte precis blir stående i hyllan vecka efter vecka..
Dom klan ju inte skylla på för liten efterfrågan
Citera
2009-05-05, 18:11
Medlem
Braumeisters avatar
Citat:

Öl som bryggs i begränsade mängder blir det lite svårt att köpa in mycket av. Vet att många av specialölen köper sb in allt de kommer över men det finns fler handlare i världen som också vill köpa. Har kompisar i USA, VA som har svårare att få tag på vissa av de amerikanska specialölen än vad jag har.
Citera
2009-05-05, 18:24
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braumeister
Öl som bryggs i begränsade mängder blir det lite svårt att köpa in mycket av. Vet att många av specialölen köper sb in allt de kommer över men det finns fler handlare i världen som också vill köpa. Har kompisar i USA, VA som har svårare att få tag på vissa av de amerikanska specialölen än vad jag har.
Jo, det är ju sant, men jag tycker det kan vara svårt att få tag i sådant som inte är direkt specialöl eller säsongsöl.
Citera
2009-05-05, 18:51
Medlem
Braumeisters avatar
Kom på en sak till:
De flesta av de tillfälliga ölen tas väl in av fristående importörer, alltså är det inte sb som importerar. Dock har sb en jäkla makt att kunna styra över vad som tas in i butikerna.
Citera
2009-05-05, 18:53
Medlem
Om det nu är större efterfrågan än tillgång på specialöl från små bryggerier, varför ökar de inte sin produktion? Är deras bryggande bara någon sorts hobbyprojekt?

*fixade ett sär skrivnings fel
Citera
2009-05-05, 19:13
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Om det nu är större efterfrågan än tillgång på specialöl från små bryggerier, varför ökar de inte sin produktion? Är deras bryggande bara någon sorts hobbyprojekt?

Finns väl att antal orsaker till det. En är just att efterfrågan ska
överstiga tillgången. En annan är att det nog är lättare att hålla en
hög kvalite med mindre batcher.

Sedan har microbryggerier inte så stor kapacitet alla gånger.
Citera
2009-05-05, 19:15
Medlem
joppemans avatar
Schneider Weisse Hefe-Weizen. Måste man åka till tyskland/bayern för att få tag på den?

Jag vet inte hur mycket längre jag kan stå ut utan en grummlig weizen, jäst direkt i flaskan (säger iaf en bekant vän från Deutschland).
Citera
2009-05-05, 20:21
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppeman
Schneider Weisse Hefe-Weizen. Måste man åka till tyskland/bayern för att få tag på den?

Jag vet inte hur mycket längre jag kan stå ut utan en grummlig weizen, jäst direkt i flaskan (säger iaf en bekant vän från Deutschland).
Duger inte den här? En av månadens nyheter. Inte riktigt vad du sökte men den är väl bra nära?
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=11644&Butik=0&SokStrangar=%u00d6L%3 aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3aBeska%3 aFyllighet%3aS%u00f6tma%3a
Citera
2009-05-05, 21:24
Medlem
mankers avatar
Citat:
Duger inte den här? En av månadens nyheter. Inte riktigt vad du sökte men den är väl bra nära?
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=11644&Butik=0&SokStrangar=%u00d6L%3 aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3aBeska%3 aFyllighet%3aS%u00f6tma%3a

och verkar vara väldigt bra, om än med en rejäl alkoholstyrka, enligt många.
någon som testat den här? funderar på att köpa lite fler av den en min flaska ja köpte.

när vi ändå är inne på nya öl, smörpundet, några omdömen? har två som står här hemma och tänkte testa en snart och låta en stå. men kanske värd att köpa på sig en extra?
Citera
2009-05-05, 21:28
Medlem
Reffe0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPee
Någon som smakat denna Ungerska öl?

Underbar enligt mitt tycke

Drack faktiskt Borsodi i helgen måste dock säga att det inte var någon höjdare, tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in