Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag har inte haft förmånen att få smaka Westvleteren men St Bernardus Abt 12 skall tydligen vara väldigt snarlik. Westvleterens öl bryggdes av St Bernardus innan de "tog hem " tillverkningen till sitt eget kloster.
west12, abt12 och roch10 är ju alla kloster-quadruplar av den bättre skolan, så smaken är ju relativt snarlik, dock som du säger så bör ju abt och west ligga närmare. en del säger även att rochen är den bästa.
satt just och tänkte att det vore kul att testa alla tre mot varandra, för att komma på att jag redan har alla i källaren.

jaja, tänker köpa på mig några flaskor ändå, sällan man får chansen.
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Vad är det ni pratar om angående Westvleteren förresten? Man får nästan intrycket av att det ska släppas något på bolaget, men detta har mig veterligen aldrig hänt förut. Har jag missat något här?
ha! det vore väl något, att missa typ den största grejen som hänt bolaget i ölväg, då den dessutom hamnar här på "laglig" väg.
här finner du mer info, ett tag verkade det även som det skulle gå i stöpet pga det är en giftpack med glas, vilket inte får säljas på bolaget. men de verkar ha ordnat det, antagligen har de väl brutit förpackningarna, någon som vet mer?
http://skrubbe.com/tag/systembolaget/