2012-10-18, 18:45
  #3901
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Ah vad roligt, det hade jag faktiskt inte hört något om. Vet du när den öppnar? Gissar att det går att beställa öl från hela sortimentet men att dom inte har alla sorter hemma hela tiden. Baren där jag var hade inte alla öl i lager men det var inga problem att ta in dom till nästa vecka när jag frågade.


Mjaa, man kan adda dem på facebook, där uppdaterar de regelbundet.

Nån som smakat deras "Ingrid", eller är den så pinfärsk att man inte haft tillfälle än?
Citera
2012-10-18, 18:55
  #3902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjaa, man kan adda dem på facebook, där uppdaterar de regelbundet.

Nån som smakat deras "Ingrid", eller är den så pinfärsk att man inte haft tillfälle än?

Har den nya Ingrid kommit redan? Den skulle innehålla björnbär va?

Har en flaska kvar hemma utav den gamla med hjortron, vet inte riktigt när den ska avnjutas.
Citera
2012-10-18, 19:07
  #3903
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Har den nya Ingrid kommit redan? Den skulle innehålla björnbär va?

Har en flaska kvar hemma utav den gamla med hjortron, vet inte riktigt när den ska avnjutas.

och hjortron.
Citera
2012-10-18, 19:11
  #3904
Medlem
Thuures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Har den nya Ingrid kommit redan? Den skulle innehålla björnbär va?

Har en flaska kvar hemma utav den gamla med hjortron, vet inte riktigt när den ska avnjutas.

Den med björnbär heter "Hello My Name is Beastie" och har redan lanserats, dock inte via Systembolaget. Det kommer en ny batch med Ingrid (dvs hjortron) lagom tills BrewDog Bar Stockholms öppning (troligtvis i februari). Möjligtvis släpps den via systemet också, men inget är säkert än.
Citera
2012-10-18, 19:18
  #3905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuure
Den med björnbär heter "Hello My Name is Beastie" och har redan lanserats, dock inte via Systembolaget. Det kommer en ny batch med Ingrid (dvs hjortron) lagom tills BrewDog Bar Stockholms öppning (troligtvis i februari). Möjligtvis släpps den via systemet också, men inget är säkert än.

Men vafan, jag vill ha den med björnbär. SB får fan ta tummen ur röven och skaffa fram ett par hundra flaskor.

Edit: Funderar nästan på en beställning från Brewdogs hemsida då det finns väldigt många öl där som troligtvis inte kommer till Sverige någonsin. Någon som har gjort detta och kan rekommendera?

Man har ju läst på ett par ölbloggar att posten har lyckats förstöra flaskor och glas så man är ju lite rädd för att skicka efter. Frakt på 260:- är lite häftigt också, kan man hitta någon att dela med så är det ju inte så farligt dock.

Funderar främst på:
Hello my name is Beastie
San Diego Scotch Ale
Paradox Jura
Flying Dog Kujo

Samt 8 ölglas, fyra av de vanliga och 4 av kuporna.
__________________
Senast redigerad av BumbiBeer 2012-10-18 kl. 19:45.
Citera
2012-10-18, 20:05
  #3906
Medlem
Snowsmiles avatar
Hej på er
Har äntligen hittat hit. För ett par år sedan så kom intresset för öl med lite mer smak
ät Mariestad eller Sofiero.

Mina favoriter nu är nu Porter och Stout, tex
St Peters Cream Stout
Londonporter

När det gäller Ale har jag några favoriter där oxå,
Bombardier
Old Speckled Hen
Sam Boston Ale

Ett par fina lager har jag oxå hittat,
Sam Black LAger
Primátor Premium Dark

Testade Nils Osacars rökporter, den va inte bra imo.

Frågan är heltenkelt, nån som har några roliga, goda förslag att testa till helgen?
Citera
2012-10-18, 20:07
  #3907
Medlem
Thuures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Edit: Funderar nästan på en beställning från Brewdogs hemsida då det finns väldigt många öl där som troligtvis inte kommer till Sverige någonsin. Någon som har gjort detta och kan rekommendera?

Man har ju läst på ett par ölbloggar att posten har lyckats förstöra flaskor och glas så man är ju lite rädd för att skicka efter. Frakt på 260:- är lite häftigt också, kan man hitta någon att dela med så är det ju inte så farligt dock.

Funderar främst på:
Hello my name is Beastie
San Diego Scotch Ale
Paradox Jura
Flying Dog Kujo

Samt 8 ölglas, fyra av de vanliga och 4 av kuporna.

Jag har beställt från BrewDog, tyckte det fungerade bra. De har bytt fraktbolag sen de hade problem med en massa trasiga flaskor. 260 kr i frakt är väldigt billigt, andra hemsidor brukar ta runt 350-400 och uppåt.

San Diego Scotch Ale kommer till systemet första december.
Citera
2012-10-18, 20:08
  #3908
Medlem
Quorthons avatar
Jag har beställt från brewdog förut. Ett par flaskor gick sönder men de skickade nya no questions asked. Kom inom en vecka :-) frakten är rätt saftig men hade en rabattkod som eliminerade ut den i stort sett.
Edit: verkar som att frakten är billigare än när jag beställde sist.
Citera
2012-10-18, 20:08
  #3909
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Hej på er
Har äntligen hittat hit. För ett par år sedan så kom intresset för öl med lite mer smak
ät Mariestad eller Sofiero.

Mina favoriter nu är nu Porter och Stout, tex
St Peters Cream Stout
Londonporter

När det gäller Ale har jag några favoriter där oxå,
Bombardier
Old Speckled Hen
Sam Boston Ale

Ett par fina lager har jag oxå hittat,
Sam Black LAger
Primátor Premium Dark

Testade Nils Osacars rökporter, den va inte bra imo.

Frågan är heltenkelt, nån som har några roliga, goda förslag att testa till helgen?

Punk IPA

Sigtuna Prince of darkness
Citera
2012-10-18, 20:22
  #3910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuure
Jag har beställt från BrewDog, tyckte det fungerade bra. De har bytt fraktbolag sen de hade problem med en massa trasiga flaskor. 260 kr i frakt är väldigt billigt, andra hemsidor brukar ta runt 350-400 och uppåt.

San Diego Scotch Ale kommer till systemet första december.

Finns det någon lista någonstans där man kan se vad som kommer till SB? Hittar inget på deras hemsida...
Citera
2012-10-18, 21:23
  #3911
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keynes
Den är bra. Testa också BrewDog Punk IPA och Oppigårds Amarillo som inte har lika mycket av "parfymsmaken" man kan uppleva med Brooklyn EIPAn, och ändå helt fullgoda i smak.


Youngs Double Chocolate Stout var en av de bättre jag testat på länge. Man kan väldigt tydligt urskilja den mörka choklad och kaffesmaken. Inte alls på ett överdrivet sätt. Mycket god.

Chimay Blå direkt efter kändes inte jättesmakrik (men smak fanns helt klart). Måste testa denna igen för att kunna komma med ett ordentligt utlåtande.

Om du gillar Youngs Double Chocolate Stout så kan jag rekommendera St Peter's Cream Stout.
www.systembolaget.se/1671
Om du inte provat den innan.
Citera
2012-10-18, 21:30
  #3912
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Hej på er
Har äntligen hittat hit. För ett par år sedan så kom intresset för öl med lite mer smak
ät Mariestad eller Sofiero.

Mina favoriter nu är nu Porter och Stout, tex
St Peters Cream Stout
Londonporter

När det gäller Ale har jag några favoriter där oxå,
Bombardier
Old Speckled Hen
Sam Boston Ale

Ett par fina lager har jag oxå hittat,
Sam Black LAger
Primátor Premium Dark

Testade Nils Osacars rökporter, den va inte bra imo.

Frågan är heltenkelt, nån som har några roliga, goda förslag att testa till helgen?

Yeti Imperial Stout är en smarrig sak jag rekomenderar.
www.systembolaget.se/1667
Rochefort 10 är helt klart värd att prova.
www.systembolaget.se/1627
Ingen av dom båda är dyra heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in