2012-11-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Var på mitt lokala Systembolag idag och botaniserade och tydligen så har Jämtlands julöl sålt slut två gånger om redan.

Någon som hunnit testa...?

Bästa julölen från dem på flera år. Det har varit några år då jag tyckt att andra öl varit bättre men i år är de tillbaka på toppen.
Citera
2012-11-26, 23:17
Medlem
CTCs avatar
Är det någon som blivit imponerad utav Innis & Gunns senaste winter treacle cask eller Irish cask? jag tycker deras ljusa öl är enastående men kan inte sätta fingret på varför jag inte är imponerad utav deras mörka. Troligtvis är jag vanare med lite mustigare stouts
Citera
2012-11-27, 00:09
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merskog
Bästa julölen från dem på flera år. Det har varit några år då jag tyckt att andra öl varit bättre men i år är de tillbaka på toppen.

Den jag drack smakade riktigt dåligt, men köpte ett par stycken så får testa en till då!
Citera
2012-11-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CTC
Är det någon som blivit imponerad utav Innis & Gunns senaste winter treacle cask eller Irish cask? jag tycker deras ljusa öl är enastående men kan inte sätta fingret på varför jag inte är imponerad utav deras mörka. Troligtvis är jag vanare med lite mustigare stouts

Imponerad? Nej. Besviken? Nej.

Smakar som alla andra I&G släpper, tycker fortfarande att Rum Cask är godast.
Citera
2012-11-27, 18:20
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merskog
nah. bäst i år är utan tvekan mohawks whiteout samt ständiga favoriten från anchor.

i alla fall. dricker nu en avery salvation som har legat i mina källare sen maj 2011.
smakar ju inte direkt kattpiss, dessutom gott med ett rejält kliv åt sidan från alla de smaker man har fullt av just nu, läs stout och andra tunga "juliga" smaker.

len (no shit) kryddig och alkoholstinn (på ett bra sätt) och en bas av persika och muskot. NOM NOM NOM!
Citera
2012-11-27, 19:26
Medlem
Hej alla glada. Drack precis Jämtlands julöl och blev imponerad. Skönt att den inte är sådär enormt humlad (ja jag har surfat på IPA-vågen på senaste) utan väldigt balanserad och den ger riktigt mysiga stout-vibbar faktiskt. Riktigt god. Jag håller dock inte med herren ovan angående anchors julöl, jag tyckte den var blaskig. Men det har nog mer med mina smakpreferenser än ölets kvalitet att göra. Sigtuna equillibrium är för mig det ölet jag tänker dricka genom julen. Söt, nästan lite rökig och glöggig.
Citera
2012-11-27, 19:26
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nah. bäst i år är utan tvekan mohawks whiteout samt ständiga favoriten från anchor.

i alla fall. dricker nu en avery salvation som har legat i mina källare sen maj 2011.
smakar ju inte direkt kattpiss, dessutom gott med ett rejält kliv åt sidan från alla de smaker man har fullt av just nu, läs stout och andra tunga "juliga" smaker.

len (no shit) kryddig och alkoholstinn (på ett bra sätt) och en bas av persika och muskot. NOM NOM NOM!
Mmmm, det står en Anchor och väntar på mig men jag tror att den får vänta till adventstider. Har även kvar en S:t Eriks God Jul från förra året som lär inmundigas där i dagarna den också.

Kände mig närmast tvungen att testa Dugges Easy Christmas i helgen men fy bövelen vilken slaskbrygd den visade sig vara. Tunn som fan med en pikant rostad ton som tog över på ett ytterst oangenämt vis.
Citera
2012-11-27, 19:38
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Mmmm, det står en Anchor och väntar på mig men jag tror att den får vänta till adventstider. Har även kvar en S:t Eriks God Jul från förra året som lär inmundigas där i dagarna den också.

Kände mig närmast tvungen att testa Dugges Easy Christmas i helgen men fy bövelen vilken slaskbrygd den visade sig vara. Tunn som fan med en pikant rostad ton som tog över på ett ytterst oangenämt vis.
när jag var i källaren så stod och jag och vände på st eriks godjul 2011 och funderade om jag skulle knäcka en ikväll, men en barley på 8,5 från 2011 borde väl kanske göra sig bättre nästa jul?
Citera
2012-11-27, 19:56
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
när jag var i källaren så stod och jag och vände på st eriks godjul 2011 och funderade om jag skulle knäcka en ikväll, men en barley på 8,5 från 2011 borde väl kanske göra sig bättre nästa jul?

Smakade faktiskt på en av just denna årgång igår, tycker den gör sig bra nu, men ett år till skulle vara intressant. Vill minnas att den var riktigt prisvärd, runt tjugan va? Kanske någon krona över?
Citera
2012-11-27, 20:01
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Testade ST:Eriks Julporter ikväll.
Massor med choklad och karamellsmak med en blygsam ton av fikon.
Påminner mycket om Young's Double Chocolate Stout fast sötare.
Jag kommer säkerligen köpa fler.
Citera
2012-11-27, 20:03
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Testade ST:Eriks Julporter ikväll.
Massor med choklad och karamellsmak med en blygsam ton av fikon.
Påminner mycket om Young's Double Chocolate Stout fast sötare.
Jag kommer säkerligen köpa fler.
asså? drack den på fyllan i lördags, tyckte den var blaskig som satan och det är något jag inte klarar av i min porter. visst, fyllan gjorde väl sitt, men då hade jag bara druckit 2 glas vin innan och en beervana innan, så omdömet borde inte ha varit så jävla kasst.
Citera
2012-11-27, 20:45
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
asså? drack den på fyllan i lördags, tyckte den var blaskig som satan och det är något jag inte klarar av i min porter. visst, fyllan gjorde väl sitt, men då hade jag bara druckit 2 glas vin innan och en beervana innan, så omdömet borde inte ha varit så jävla kasst.
Är det inte så att den här drycken är ojämn i kvaliteten?
För jag tycker inte att den var blaskig alls.
Men å andra sidan så upplever vi alla ölsorter så otroligt olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in