Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Oppigårds håller i princip alltid hög kvalité, även om deras Summer Ale var en på tok för blaskig historia för min smak. Har en flaska Indian Tribute i kylen inför morgondagen, den dricker man inte alltför ofta. Amarillon fördrack jag mig på, så nu blir det oftast deras Single Hop istället.
Blev så glad när jag avbröt en vit period och noterade att Lagunita har hittat till hyllorna. IPA:n var väldigt trevlig men hade märkliga toner av bland annat knäck, men den vanliga pale alen var en riktig höjdare. (Ja, jag ligger lite efter denna tråd i nuläget.)
Pale Alen, som jag tyckte var bäst av de tre Lagunitas ölen, var så behaglig med sin centennial humle och utan dendär bitigheten som kommer när man torrhumlar (min gissning att just Pale Alen inte var torrhumlad). Nar jag tog mina exemplar på systemet så stog några amerikaner och snackad medans de försåg sig med nämnda öl. Betyget som mitt öra uppsnappade var ” still awesome” så jag gissar att den är oerhört trevlig som helt färsk.
En garanterat färsk svensk icke torrhumlad Pale Ale, Coast to Coast, har premiär nästa vecka ( Citra, Columbus, Chinook och Nuggets humle) Mums!
Bryggt av just Oppigårds för krogarna Akkurat,OT,Rover samt ölrepubliken.