2011-09-24, 15:03
  #2773
Medlem
Exciters avatar
Idag fick det bli en god öl, närmare bestämt en Punk IPA. Vet att många tycker att den kanske inte platsar här pga. företagets (Brewdog) något fjuniga attityd, men smaken gör ölen rättvisa!

Så en god lunchöl med Bathory i högtalarna tycker jag alla kan unna sig!
Citera
2011-09-24, 15:15
  #2774
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exciter
Idag fick det bli en god öl, närmare bestämt en Punk IPA. Vet att många tycker att den kanske inte platsar här pga. företagets (Brewdog) något fjuniga attityd, men smaken gör ölen rättvisa!

Så en god lunchöl med Bathory i högtalarna tycker jag alla kan unna sig!
det gör du rätt i. folk som ratar BD's öl enbart för att det är BD är töntar.
det måhända att alla deras produkter inte är världsklass och att de kanske är lite väl uppnosiga här och där. men det går fan inte komma ifrån att de verkligen har hjälpt till att få upp ögonen på folk för craftbeer istället för att dricka fuleurolager och det ska de ha credd för.

så dricka på.
Citera
2011-09-24, 15:47
  #2775
Medlem
Svithjods avatar
Provade Mohawk Rye Lager, licensbrygd av Slottskällan, kan rekomenderas.
Citera
2011-09-24, 16:33
  #2776
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exciter
Idag fick det bli en god öl, närmare bestämt en Punk IPA. Vet att många tycker att den kanske inte platsar här pga. företagets (Brewdog) något fjuniga attityd, men smaken gör ölen rättvisa!

Så en god lunchöl med Bathory i högtalarna tycker jag alla kan unna sig!

Att sänka en Brewog Punk IPA ackompanjerad av Quorthon tycker jag låter som en ytterst angenäm Lördag eftermiddag. Jag låter mig inte provoceras av deras flasketiketter iaf
Citera
2011-09-25, 00:14
  #2777
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exciter
Idag fick det bli en god öl, närmare bestämt en Punk IPA. Vet att många tycker att den kanske inte platsar här pga. företagets (Brewdog) något fjuniga attityd, men smaken gör ölen rättvisa!

Visst har de litet fånig fjunig attityd och efter det där erbarmligt löjliga tilltaget med uppstoppade djur kring flaskorna slutade jag köpa dem i typ ett år och gav fan i att reka dem till ölvilsna vänner. Det får ändå finnas gränser för vilket reklamtrams man förväntas gå på. Men nu köper jag Punk IPA igen. Det är ändå ett väldigt gott öl.

Ett annat bryggeri, men där är beslutet oåterkalleligt (nästan), jag bojkottar är svinens, som la ner Thomas Hardys -

Fuck them!
Citera
2011-09-25, 16:28
  #2778
Medlem
http://cdn.imghack.se/images/bd8b3a0d6f816d324c27fc3b7ed391fd.jpg
Citera
2011-09-25, 21:39
  #2779
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
det gör du rätt i. folk som ratar BD's öl enbart för att det är BD är töntar.
det måhända att alla deras produkter inte är världsklass och att de kanske är lite väl uppnosiga här och där. men det går fan inte komma ifrån att de verkligen har hjälpt till att få upp ögonen på folk för craftbeer istället för att dricka fuleurolager och det ska de ha credd för.

så dricka på.

Det är väl bara uppfriskande med lite kaxighet. Det är ju med glimten i ögat och Brewdog gör bra öl, inget snack om saken. Punk-Ipan är faktiskt riktigt bra. Smakrik men lättdrucken.
Citera
2011-09-26, 00:29
  #2780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
det gör du rätt i. folk som ratar BD's öl enbart för att det är BD är töntar.
det måhända att alla deras produkter inte är världsklass och att de kanske är lite väl uppnosiga här och där. men det går fan inte komma ifrån att de verkligen har hjälpt till att få upp ögonen på folk för craftbeer istället för att dricka fuleurolager och det ska de ha credd för.

så dricka på.

Fjunig attityd? Vad är det och vem håller reda på det? Rip Tide är en av de allra bästa stouts som någonsin skapats. Det är det enda argument som behövs.
Citera
2011-09-27, 10:24
  #2781
Medlem
[quote=Exciter]Idag fick det bli en god öl, närmare bestämt en Punk IPA. Vet att många tycker att den kanske inte platsar här pga. företagets (Brewdog) något fjuniga attityd, men smaken gör ölen rättvisa!

Jag kan inte hålla med om att de skulle ha en fjunig attityd, de vågar exprimentera och testa riktigt sjuka saker som ibland är sjukt bra. Favoriter som Hello my name is ingrid, Tokyo samt abstrakt 04 är alla riktigt bra öl trots att det tillförts andra saker(chili, hjortron. jasmin och tranbär) än enligt de tyska renhetslagarna.
De är extremt bra på att skapa en upplevelse både genom deras expriment samt deras små texter på etiketterna.
Citera
2011-09-27, 10:46
  #2782
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapelsin
Jag kan inte hålla med om att de skulle ha en fjunig attityd, de vågar exprimentera och testa riktigt sjuka saker som ibland är sjukt bra. Favoriter som Hello my name is ingrid, Tokyo samt abstrakt 04 är alla riktigt bra öl trots att det tillförts andra saker(chili, hjortron. jasmin och tranbär) än enligt de tyska renhetslagarna.
De är extremt bra på att skapa en upplevelse både genom deras expriment samt deras små texter på etiketterna.
jag tycker att de har fjunig attityd och slår lite väl på stora trumman, de är bra, men inte SÅ BRA.
jag tycker inte heller att de är så vilda i deras experimentlusta om man jämför med andra craftbeer-tillverkare.

oavsett så är de fortfarande inte dåliga grabbar, de vill bara att folk ska dricka bättre öl.
sen kanske de får lite oförtjänt mycket publicitet.
Citera
2011-09-27, 18:52
  #2783
Medlem
Algebras avatar
Jag är lite fantast av BD. De gör bra öl till bra priser, det är inte världsklass på alla men de gör riktigt bra öl. Punk IPA är en bra IPA i förhållande till priset, ska man ha en riktig IPA så rekommenderar jag Hardcore IPA.

Deras bästa öl är fortfarande min absoluta favoritöl BD Paradox Isle of Arran.


Men som många har sagt innan så är de bästa de gjort är att få upp synen för craft beer.
Citera
2011-09-27, 19:29
  #2784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jag tycker att de har fjunig attityd och slår lite väl på stora trumman, de är bra, men inte SÅ BRA.
jag tycker inte heller att de är så vilda i deras experimentlusta om man jämför med andra craftbeer-tillverkare.

oavsett så är de fortfarande inte dåliga grabbar, de vill bara att folk ska dricka bättre öl.
sen kanske de får lite oförtjänt mycket publicitet.

Då missförstod jag dig en bit, visst de får en hel del publicitet mer än många andra väldigt bra microbryggerier men det är den vägen de har valt, att göra extremöl som end of history leder alltid till extra publicitet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in