2012-03-23, 21:24
Medlem
Quorthons avatar
Det tycks bryggas väldigt lite Imperial IPAs i Sverige av någon anledning. Synd då det är något av en favorit för mig.
Citera
2012-03-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Det där var ju min kommentar.
Synd på Drakens, den är ju otroligt bra, huruvida det var dalmasarna som var snåla eller SHBF som var giriga lär vi ju inte komma till avslut på.

Jag gillade Nils Oscars lättöl, missade den danska.

Kan hålla med om det men det var fortfarande ingen dålig öl men både drakens och anders DIPA är bättre

För övrigt fick jag även dricka Brewdogs Lost Dog .. riktig riktigt riktigt mums var det grymm öl passa på att dricka om ni får chansen
Citera
2012-03-25, 01:37
Medlem
Quorthons avatar
Drakens IPA är nog den enda svenska dubbel-IPA som jag verkligen tyckt om. Tyckte också om Oppigårds Bangalore, men enbart druckit den vid ett tillfälle.

Plockade upp en St-Ambroise Special Reserve imperial stout idag som lagrats på bourbonfat för enbart 5 dollar. Ser fram emot att testa den. Verkar inte finnas uppe på ratebeer ännu, men har hört från andra som testat den att den ska vara helt fantastisk.
Citera
2012-03-25, 04:48
Medlem
comm_ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Varför bemödar du dig att följa en ölblogg när ditt intresse sträcker sig till Mariestads och Carlsberg är väl den naturliga frågan? Om du bara dricker olika märken av pisslager så lär du väl inte bry dig så mycket om smaken annat än att det ska vara läskande och lättdrucket? Så varför bry sig?
Hej rövhål,

Var nämnde jag att mitt intresse går till de sorter jag nämnde? Det var exempel, men jag kan förstå om det kan vara svårt att förstå för psykiskt sjuka individer som dig.

Eftersom du inte svarar på min fråga verkar det som att du vill utmärka dig själv som en fanboy av "finare" öl, visst har jag rätt? Varför bemödar du dig att svara på mitt inlägg då du absolut inte har något vettigt ALLS att komma med?

Hoppas du halkar i duschen.
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
hmm...du kanske skulle tänka om? iofs kan jag hålla med om att manker och m2 dricker öl som dels är dyr och ofta väldigt svår att få tag på, så den bloggen är mera inriktad till riktiga "fans".
följ istället någon annan blogg som fokuserar på mer vanlig öl, det blir nog bättre.
Hmm, varför ska jag tänka om? Frågade jag efter en blogg som recenserade vanlig öl? I förhoppning om att få svar på frågan, du som är ett "fan av riktigt dyr & väldigt exklusiv öl", var hittar jag dessa sorter, ty det var min originalfråga?
Citera
2012-03-25, 04:52
Medlem
Quorthons avatar
Hatten av för McAuslan. St-ambroise special reserve är kanske den bästa imperial stout jag druckit. Detta inkluderar Founders alla breakfast stouts, stormaktsporter, AB:04 etc. Den är verkligen helt fantastisk. Deras vanliga stout är extremt bra, men denna är på en helt ny nivå. Kaffe, choklad, knäck, bourbon. Detta kommer bli en öl som jag tar med mig hem till Sverige för lagring helt klart. Den är fortfarande väldigt ung och om den blir bättre med lagring kommer kan jag inte ens föreställa mig hur bra den kommer bli. Blir att åka tilbaka till ölbutiken imorgon och köpa upp lagret innan de säljer slut.
Senast redigerad av Quorthon 2012-03-25 kl. 05:08.
Citera
2012-03-25, 13:26
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comm_on
Hej rövhål,

Var nämnde jag att mitt intresse går till de sorter jag nämnde? Det var exempel, men jag kan förstå om det kan vara svårt att förstå för psykiskt sjuka individer som dig.

Eftersom du inte svarar på min fråga verkar det som att du vill utmärka dig själv som en fanboy av "finare" öl, visst har jag rätt? Varför bemödar du dig att svara på mitt inlägg då du absolut inte har något vettigt ALLS att komma med?

Hoppas du halkar i duschen.

Whoa. Nån har riktiga problem märker jag. Rövhål, psykiskt sjuk? Blev du måhända tappad som liten?

Du skrev:
"Jag följer Manker Beer Blog, och jag undrar var han hittar de obskyra sorter han recenserar? Känns ej som det ger något att jag följer den när jag sitter med Mariestads & Carlsberg..."

Detta tolkar jag som att du läser en ölblogg, men du tycker att det är mycket obskyra sorter och att det inte ger något för dig som dricker Mariestads och Carlsberg. Korrekt? Då tyckte jag att det var en fullt berättigad fråga att undra varför du läser ölbloggar som så klart ofta behandlar lite mer udda och intressanta sorter när du själv dricker dussinlager. Vad var det för konstigt eller förolämpande med det som fick dig att önska att jag halkade i duschen? Hur tar du dig genom livet om du går igång så du spricker av vrede för en sådan sak?

Du får självklart läsa vad fan du vill. Du kan ju alltid starta en blogg där du recenserar Sofiero, Pripps Blå, Spendrups, etc. Jag tror inte det finns någon sådan eftersom det krävs ett visst intresse för öl för att starta en blogg och recensera öl, och är man intresserad av öl så är det knappast dessa sorter man dricker eftersom de alla smakar ungefär likadant och lika lite.
Citera
2012-03-25, 14:00
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Hatten av för McAuslan. St-ambroise special reserve är kanske den bästa imperial stout jag druckit. Detta inkluderar Founders alla breakfast stouts, stormaktsporter, AB:04 etc. Den är verkligen helt fantastisk. Deras vanliga stout är extremt bra, men denna är på en helt ny nivå. Kaffe, choklad, knäck, bourbon. Detta kommer bli en öl som jag tar med mig hem till Sverige för lagring helt klart. Den är fortfarande väldigt ung och om den blir bättre med lagring kommer kan jag inte ens föreställa mig hur bra den kommer bli. Blir att åka tilbaka till ölbutiken imorgon och köpa upp lagret innan de säljer slut.
låter fint det. har du provat Hoppin Frog Barrel Aged BORIS The Crusher?
http://www.ratebeer.com/beer/hoppin-frog-barrel-aged-boris-the-crusher/99410/2/1/
det är den bästa imp stout jag har sprungit på än så länge.
Citera
2012-03-25, 14:10
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comm_on
Hmm, varför ska jag tänka om? Frågade jag efter en blogg som recenserade vanlig öl? I förhoppning om att få svar på frågan, du som är ett "fan av riktigt dyr & väldigt exklusiv öl", var hittar jag dessa sorter, ty det var min originalfråga?

som tidigare sagt, du ställde din fråga EXTREMT kryptiskt, men visst, jag kan svara på frågan var du får tag på "udda" öl.

det lättaste är att köpa från systembolaget, varje månad (i stort sett) så släpper de nya öl, titta extra noga i kategorin "små partier", här kommer det in små kvantiteter av udda öl, i bland så lågt som kanske ett 50-tal flaskor.

när du känner att inte detta räcker till så tittar du över importörernas/grossisternas sortiment. dessa kan du sedan beställa via SB genom en privatimport, inte så svårt.
på beersweden så finns där i deras forum en avdelning som bara sysslar med sådant, där man gör samköp på privatimporter med andra, kan som sagt vara lite segt att köpa ett helkolli på kanske 24 flaskor när varje flaska går på 70:-/st.
http://beersweden.forumflash.com/
(du måste registrera dig)

gå på ölmässor, bra tillfälle att komma över riktigt udda saker till förmånliga priser.

importera själv/beställ via nätet, många belgiska onlineshoppar har bra sortiment.
"cracked kettle" var en shop som plockade hem mycket från usa som många i sverige beställde ifrån, denna är tyvärr nerlagd.
här är två, andra kanske kan tipsa om flera?
http://www.beerplanet.eu/
http://www.beermania.be/allnewbm.php
Citera
2012-03-27, 08:20
Medlem
Doorstepbrew.com kanske kan vara något?
Citera
2012-03-27, 13:19
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Blev Ctrl alt delete idag från nils oscars. N-O Levererar som vanligt men mer än så är det inte. Inte pinsam, inte cool. Lite som jag.
Jag provade den för en tid sedan och jag blev enormt besviken. Tyckte att den var väldigt tunn i kroppen utan någon direkt substans där all smak satt i eftersmaken. Blaskig med en rostad bismak. Tvi vale.
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Drakens IPA är nog den enda svenska dubbel-IPA som jag verkligen tyckt om. Tyckte också om Oppigårds Bangalore, men enbart druckit den vid ett tillfälle.
Drakens är/var helt fantastisk, men så är Oppigårds överlag ruskigt vassa.
Citera
2012-03-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Jag provade den för en tid sedan och jag blev enormt besviken. Tyckte att den var väldigt tunn i kroppen utan någon direkt substans där all smak satt i eftersmaken. Blaskig med en rostad bismak. Tvi vale.

En altbier ska ha just ganska lätt smak med rejält kraft i eftersmaken. Tycker den inte var särskilt klen jämfört med hur en altbier brukar vara.

Om den är blaskig undrar jag hur din bild av en normal altbier är...
Citera
2012-03-27, 20:24
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
En altbier ska ha just ganska lätt smak med rejält kraft i eftersmaken. Tycker den inte var särskilt klen jämfört med hur en altbier brukar vara.

Om den är blaskig undrar jag hur din bild av en normal altbier är...
Om jag skall vara brutalt uppriktig är jag inte alltför bevandrad inom altbier. Jag har förstås provat tidigare och vad jag drack då var inte helt oävet. Då mina förväntningar baserades på mina tidigare erfarenheter av altbier blev jag fruktansvärt besviken på NO. Ja, smakegenskaperna finns ju där men eftersmaken av Ctr-Alt-Delete smakar inte öl, frukt, kaffe eller annan smakkaraktär som kan finnas i maltdrycker. Den smakade askkopp. Det är inte gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in