2014-10-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
djävulen tyckte jag var verkligen blaha blaha, köp den bara om ni absolut måste.

sugen på en hoptimum också, trots att den antagligen är trött.
Ja, hoptimum slinker alltid ner i korgen. Tror det blir stout från all in med.
Citera
2014-10-16, 16:02
Medlem
Vad tycker ni om italienska baladin? Jag har provat 5-6 olika, men dock aldrig de ordentligt exclusiva.
Citera
2014-10-16, 16:42
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Som torsdagslyx blir det nu en Gueuze Girardin Black Label 1882 (namnet på ölen, det är inte årgången), pissigt bra gueuze detta! Tyvärr finns den inte att köpa i Sverige men för er som inte sett det kan jag VARMT rekommendera Etre Gourmet Online Beer Shop, där finns allt för den som gillar belgiskt, och då framför allt gueuze och lambic! Du får ta upp till 38lbs (ca 17 kilo) i en låda för endast 25 euro i frakt, helt fantastiskt!
för min del så är det där den bästa gueuzen som finns och inte speciellt dyr heller.

Citat:
Ursprungligen postat av pimme.pom
Vad tycker ni om italienska baladin? Jag har provat 5-6 olika, men dock aldrig de ordentligt exclusiva.
inget vidare faktiskt. väldigt mediokra grejer.
som bartendern på open baladin i rom sa, "it's shit!"
burgarna var dock goda.

loverbeer och birra del borgo är bättre italienare.
Senast redigerad av brutefish 2014-10-16 kl. 16:46.
Citera
2014-10-16, 20:11
Medlem
Citat:
djävulen tyckte jag var verkligen blaha blaha, köp den bara om ni absolut måste.

Jaha. Hade ställt in mig på den, men kanske bör slänga med en extra 10 commandments istället. Upplever att vi ofta tycker lika.

Någon som har provat abraxxxas?
Citera
2014-10-16, 20:17
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterplupp
Jaha. Hade ställt in mig på den, men kanske bör slänga med en extra 10 commandments istället. Upplever att vi ofta tycker lika.

Någon som har provat abraxxxas?
lyssna inte för mycket på mig. har du plånboken så köp, men förvänta dig inget i hästväg.

men när det gäller lost abbey så bör man ju testa allt, de håller ju en sjukt hög lägstanivå.

får jag välja, trots att jag inte druckit 10C, så tar jag hellre två av den.
Citera
2014-10-16, 20:59
Medlem
Citat:
lyssna inte för mycket på mig. har du plånboken så köp, men förvänta dig inget i hästväg.

men när det gäller lost abbey så bör man ju testa allt, de håller ju en sjukt hög lägstanivå.

får jag välja, trots att jag inte druckit 10C, så tar jag hellre två av den.

Är mer ett platsbrist-problem. Är väl kanske bättre att skippa ädelweissen istället.
Citera
2014-10-16, 22:03
Medlem
WalterSullivans avatar
Nån som druckit nya Gulden Draaken som kommer? Hörde att den skulle vara rätt tråkig och att whiskey smaken är obefintlig

Gillar inte vanliga draak så mycket men quad versionen var helt okej
Citera
2014-10-16, 22:10
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
De jag har testat har varit bra men inte fallit mig i smaken någe vidare. Bäst hittills är (kan inte stava och tänker inte googla..) xayxuau fumé.. ja ni vet vilken jag menar!!
Citera
2014-10-17, 11:15
Medlem
hesons avatar
Citat:
De får mig att tänka på St.Eriks, kvaliteten är det inget fel på men smaken är för någon annans gom.
Citera
2014-10-17, 11:30
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
De får mig att tänka på St.Eriks, kvaliteten är det inget fel på men smaken är för någon annans gom.
håller med. alltid bra. alltid tråkigt. och i baladins fall, alltid väldigt dyrt.
Citera
2014-10-17, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson

Tyckte iofs IPL var riktigt bra.....
Citera
2014-10-17, 16:31
Medlem
Grevelings avatar
Är det snubbarna som gjort Sint Amatus 12 som finns på flaskan eller vilka är de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in