2011-08-19, 23:42
  #2689
Medlem
Månsans avatar
Svenska systembolagets mest prisvärda öl är enligt min uppfattning Bitburger. En utomordentligt välbalanserad lager för endast 12 kronor flaskan.
Citera
2011-08-26, 03:58
  #2690
Medlem
Provade Brew Dogs / Three Floyds Bitch Please idag. De är en Barley wine som har legat op Jura fat i 8 månader och dom har även använt laphroigmalt. Påminner inte barley wine som jag känner till de, Rökt torv är en dominerande smak. En fin blandning mellan whiskey och öl om man frågar mig. De ja gillar bäst är namnet!
Citera
2011-08-26, 04:12
  #2691
Medlem
Någon som vet om man kan få tag på Wisby Hansa pils på flaska?

Söker även liknande öl som påminner om Sleepy bulldog summer pale ale då jag inte vill kränga loss gross på 24 flaskor.
__________________
Senast redigerad av mark.knopfler 2011-08-26 kl. 04:14.
Citera
2011-08-26, 07:26
  #2692
Medlem
Arne Perssons avatar
Luxembourg har enligt mig dom godaste ölsorterna. Diekirsch Premium är tex fantastiskt god!
Citera
2011-08-26, 23:02
  #2693
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Söker även liknande öl som påminner om Sleepy bulldog summer pale ale då jag inte vill kränga loss gross på 24 flaskor.
Alla andra "Pale Ale" utan prefixet India, men kanske med prefixet Summer eller Hoppy. Prova lite på närliggande bolag. Kanske kan öl av typen Bitter passa, men de kan vara tokbeska (Bedarö bitter), något jag gillar men kanske inte du (men du borde lära dig, det är underbart).
Citera
2011-08-27, 14:57
  #2694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Alla andra "Pale Ale" utan prefixet India, men kanske med prefixet Summer eller Hoppy. Prova lite på närliggande bolag. Kanske kan öl av typen Bitter passa, men de kan vara tokbeska (Bedarö bitter), något jag gillar men kanske inte du (men du borde lära dig, det är underbart).
Bedarö bitter är något jag uppskattar och höll den även förut som favoritöl (skrev även det i tråden om favoritöl i april) men tkr dock jämtlands pilgrim är godare numera.

Orsaken att jag frågar är just för jag inte vill prova mig fram, helt enkelt tkr jag det finns skillnad på smak även inom samma genre öl.

Dock är jag sugen på en enklare ale just nu eftersom det står väl till vissa maträtter. Helt enkelt passar olika öl till olika tillfällen. Inget ont menat men att säga bedarö bitter alternativt att säga att man prova sig fram inom en hel genre öl är inte alls hjälpsamt.

Men du kanske inte smakar skillnad på öl inom samma genre, om det är så ber jag om ursäkt för den otrevliga tonen.
__________________
Senast redigerad av mark.knopfler 2011-08-27 kl. 14:59.
Citera
2011-08-28, 16:40
  #2695
Medlem
Var i Slovakien i februari och fick då smaka på en öl vid namn Saris, försökt leta reda på den men jag hittar den inte. Riktigt mörk och smakrik, någon som vet var man kan få tag på den så hör av er!
Citera
2011-08-28, 17:54
  #2696
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proaskar
Var i Slovakien i februari och fick då smaka på en öl vid namn Saris, försökt leta reda på den men jag hittar den inte. Riktigt mörk och smakrik, någon som vet var man kan få tag på den så hör av er!
http://www.ratebeer.com/brewers/pivovary-topvar--pivovar-352ari353-sabmiller/2737/
finns några olika varianter på saris. kanske hittar du något via ratebeer.
Citera
2011-08-28, 18:26
  #2697
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Men du kanske inte smakar skillnad på öl inom samma genre, om det är så ber jag om ursäkt för den otrevliga tonen.
Förlåt, jag tog fel på person, kopplade ihop dig med en eurolagerdrickare, därav det väldigt generaliserande svaret.
Citera
2011-08-28, 18:56
  #2698
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Luxembourg har enligt mig dom godaste ölsorterna. Diekirsch Premium är tex fantastiskt god!
http://www.ratebeer.com/beer/diekirch-premium/9410/
tack för tipset...
Citera
2011-08-29, 20:56
  #2699
Medlem
mankers avatar
Drack nya batchen Hello My Name is Ingrid häromdagen tillsammans med lite hemmagjorda köttbullar. En grym kombo! Prova den nu på torsdag när nya batchen Ingrid kommer.

Video på det hela med recept och allt här.
Citera
2011-08-29, 21:35
  #2700
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Drack nya batchen Hello My Name is Ingrid häromdagen tillsammans med lite hemmagjorda köttbullar. En grym kombo! Prova den nu på torsdag när nya batchen Ingrid kommer.

Video på det hela med recept och allt här.
missade den förra gången, så den skall lätt drickas nu på torsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in