Citat:
Ursprungligen postat av heson
Alla andra "Pale Ale" utan prefixet India, men kanske med prefixet Summer eller Hoppy. Prova lite på närliggande bolag. Kanske kan öl av typen Bitter passa, men de kan vara tokbeska (Bedarö bitter), något jag gillar men kanske inte du (men du borde lära dig, det är underbart).
Bedarö bitter är något jag uppskattar och höll den även förut som favoritöl (skrev även det i tråden om favoritöl i april) men tkr dock jämtlands pilgrim är godare numera.
Orsaken att jag frågar är just för jag inte vill prova mig fram, helt enkelt tkr jag det finns skillnad på smak även inom samma genre öl.
Dock är jag sugen på en enklare ale just nu eftersom det står väl till vissa maträtter. Helt enkelt passar olika öl till olika tillfällen. Inget ont menat men att säga bedarö bitter alternativt att säga att man prova sig fram inom en hel genre öl är inte alls hjälpsamt.
Men du kanske inte smakar skillnad på öl inom samma genre, om det är så ber jag om ursäkt för den otrevliga tonen.