2011-08-10, 17:17
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Jag skulle inte spara undan SN Southern annat än kanske i experimentsyfte. Jag har gjort det med denna och andra IPA förr om åren och tycker alltid det slutat lite trist. Just denna typ vill i alla fall jag ha så färsk som möjligt och med tanke på att den tappades på flaska för nånstans 3-6 månader sedan är risken att den redan hunnit tappa lite sting.
Börjar som IPA slutar som engelsk strong ale, det brukar inte bli dåligt men någon IPA käftsmäll blir det inte.

Däremot brukar jag lagra alla öl jag inte riktigt gillar, ofta blir det en mycket bättre öl efter ett halvår, andra öl glömmer jag helst bort ännu längre.
Citera
2011-08-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
då får du nog hänga med lite bättre.

Sierra Nevada Hoptimum är redan slut på systemet, tog slut förra veckan.
Den finns nog kvar på utvalda krogar, men om den går för 350kr flaskan där, det undrar jag.

Kan tänka mig att en kupa går för en 700 kanske, eller lägre. Vet du kanske vart man kan smaka utav denna gyllene brygd någonstans i Stockholmsområdet?
Citera
2011-08-11, 21:49
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hpdJOLT
Kan tänka mig att en kupa går för en 700 kanske, eller lägre. Vet du kanske vart man kan smaka utav denna gyllene brygd någonstans i Stockholmsområdet?
är inte bosatt i stockholm. men NK kanske har kvar, samt oliver twist och akkurat kanske?
Citera
2011-08-12, 21:28
Medlem
P.Gs avatar
Köpte ett dussina Drakens idag och herrejävlar vilken bira. Tropiska frukter, mycket aprikos. En gudadryck som någon i tråden beskrev den som.
Citera
2011-08-18, 23:30
Medlem
mankers avatar
Hoptimum finns inte riktigt för att köpa, men på Wicked Wines sak på NK gick en flaska för 240 typ (eller 30 kr glaset). så tog in två flaskor bara för att det var så billigt.

när jag drack den på krogen pyntade jag 395 typ för en flaska. men osäker på var den kan finnas. OT och Akkurat har mest sina egna saker. men kolla med Wicked Wine, de brukar även ha med den på mässor. så lär finnas på Stockholm Beer om du har möjlighet o närvara
Citera
2011-08-19, 01:19
Medlem
bjaefss avatar
Är det någon mer än jag som blev gruvligt besviken på evil twin soft dookie? Det kändes som om halva flaskan bestod av jäst (fick ett tumbrett lager i botten av glaset och mer som inte hann sjunka ner på en timme), och dessutom höll den en röksmak som helt enkelt inte passade alls.
Citera
2011-08-19, 07:45
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjaefs
Är det någon mer än jag som blev gruvligt besviken på evil twin soft dookie? Det kändes som om halva flaskan bestod av jäst (fick ett tumbrett lager i botten av glaset och mer som inte hann sjunka ner på en timme), och dessutom höll den en röksmak som helt enkelt inte passade alls.
den där var det nog fel på.
Citera
2011-08-19, 08:37
Medlem
Måste hålla med fisken, den vart det fel. Tyvärr var den int så vaniljig som jag ja hoppades/fruktade, men god ändå.
Citera
2011-08-19, 18:31
Medlem
hesons avatar
Citat:
Jag tyckte att den var utmärkt men inte superb. (bra nog att inte kännas som ett rån, men inte så att jag köper fler)
Jästproblemet var inga problem då mina egna öl är ännu jästigare så jag har tränat upp talangen att låta ölet stå i kylen en vecka och sedan hälla väldigt försiktigt.
Citera
2011-08-19, 18:35
Medlem
Längesen jag lekte med sånt här... Dricker The Fundamental Blackhorn och kan säga att den är god! Oljig, kaffe, choklad, rökigt och nåt mer som jag ej pallar analysera mer än så. 4.5/5
Citera
2011-08-19, 18:38
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Längesen jag lekte med sånt här... Dricker The Fundamental Blackhorn och kan säga att den är god! Oljig, kaffe, choklad, rökigt och nåt mer som jag ej pallar analysera mer än så. 4.5/5
ja. den satt fint, sambons mamma som inte är någon öldrickare frågade efteråt var man kunde köpa denna.
Citera
2011-08-19, 20:00
Medlem
attackspades avatar
Citat:

Du fick nog en dålig dookie då jag inte har något minne av stora jästfällningar och röksmak när jag prova den för ett tag sedan. Var väll en ok öl men nånting med vaniljen gjorde att den kändes lite obalanserad efter ett par klunkar och föredrar nog en yeti för halva priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in