2010-07-03, 00:29
Medlem
Skavanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Någon som köpte Smörpundet förra året och har lagrat den? Har tre flaskor hemma som har legat på lagring nu men är osäker på om det är dags att öppna upp en (den bör ju ändå som det "speciella" öl det är avnjutas vid något speciellt tillfälle) eller ska jag låta dem ligga lite längre?

Ni som har lagrat i omkring ett år. Hur tycker ni att smaken har utvecklats? Är det stor skillnad?

Drack en i förrgår faktiskt, och tyckte den var riktigt bra, såhär tyckte jag om den http://beeradvocate.com/beer/profile/3476/49560/?ba=dqrull (dqrull=jag). Nu har jag bara en kvar, men jag är lite skeptisk till om den kommer tjäna på ytterligare lagring.
Senast redigerad av Skavank 2010-07-03 kl. 01:26.
Citera
2010-07-03, 01:24
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
En smaklös öl med eftersmak som smakar unket
Ja, vad ska man säga. Den smakar nästintill inget, men det lilla som smakar något är grått och tråkigt.
Citera
2010-07-03, 10:20
Medlem
GrimFausts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Oppigårds håller jag som det vassaste micorbrygeriet i Sverige just nu, både Amarillo Spring och Summer Twist är öl i världsklass.

Ställer mig i samma led som dig även här. Båda ölen du nämnt tillhör helt klart mina favoriter, Amarillon lite mer än Twisten.

Nils Oscar är ju också ett bryggeri som håller bra standard enligt mig.
Citera
2010-07-03, 10:46
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skavank
Drack en i förrgår faktiskt, och tyckte den var riktigt bra, såhär tyckte jag om den http://beeradvocate.com/beer/profile/3476/49560/?ba=dqrull (dqrull=jag). Nu har jag bara en kvar, men jag är lite skeptisk till om den kommer tjäna på ytterligare lagring.

Härligt skriven recension! Blev riktigt sugen på att öppna upp en men kommer nog vänta till hösten eller vintern då det inte riktigt känns som en sommaröl. Får börja så smått med en av trappisterna som jag även den har låtit ligga i ett år.
Citera
2010-07-04, 14:50
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Valfri Oppigårds, Sigtuna eller Slottskällans. Nils Oscar och Jämtlands gör väl en del schysst också, men de tillhör inte mina favoriter. Oppigårds håller jag som det vassaste micorbrygeriet i Sverige just nu, både Amarillo Spring och Summer Twist är öl i världsklass.
Slottskällan tycker jag inte hör till de bättre. Av de öl jag smakat är det endast deras red ale som jag tycker har varit bra. Har dock inte testat deras imperial stout.
Citera
2010-07-04, 16:09
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Slottskällan tycker jag inte hör till de bättre. Av de öl jag smakat är det endast deras red ale som jag tycker har varit bra. Har dock inte testat deras imperial stout.
Det är nog mest beroende på tycke och smak. Själv är jag ju inte överdrivet förtjust i NO, men de gör ju för den skull inte dåligt öl.
Citera
2010-07-04, 16:29
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Slotskällans öl är så endimensionella. Jag tror att det beror på att allt smakar av samma fräna maltsort de är så förtjusta i och har i nästan alla sina brygder.
Citera
2010-07-04, 16:39
Medlem
Skavanks avatar
Själv är jag väldigt förtjust i just Slottskällans Imperial stout, tycker vi kan skatta oss lyckliga då det är den enda imperial stouten som finns på bolaget året runt!

Såhär god tycker jag den är! : http://beeradvocate.com/beer/profile/625/16202/?ba=dqrull
Citera
2010-07-05, 10:00
Medlem
mankers avatar
Citat:
Själv är jag väldigt förtjust i just Slottskällans Imperial stout, tycker vi kan skatta oss lyckliga då det är den enda imperial stouten som finns på bolaget året runt!

Såhär god tycker jag den är! : http://beeradvocate.com/beer/profile/625/16202/?ba=dqrull

Är väl den som ska utgå? (vet att det vart mummel om det här och i blogsfären i vintras typ om det)

Kan annars hålla med att Slotskällan är endimensionella, gillar deras Red Ale väldigt mycket och deras Pale Ale är rätt trevlig den med, men annars är det god och bra öl men som inte direkt ger en ståballe
Citera
2010-07-05, 14:19
Medlem
Jazzholes avatar
Citat:

Har sett den någon enstaka gång, men definitivt inte året runt.

Citera
2010-07-05, 17:35
Medlem
Skavanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzhole
Har sett den någon enstaka gång, men definitivt inte året runt.

Tror den förekommer på lite större bolag bara, men jag ser den väldigt ofta här i Göteborg .
Citera
2010-07-07, 17:04
Medlem
LP-skivas avatar
Tänkte slå upp en Früli och tippa i ett par isbitar. Perfekt att njuta en sån här varm sommardag. Det finns säkert de som har det värre, kan jag tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in