2011-12-06, 09:34
Medlem
Skugges avatar
Tack för hjälpen, det uppskattas.

Farsan ringde här om dagen och sa att I Hardcore IPA va det godaste han druckit på länge så jag åkte ner och köpte några flaskor, tänkte prova den i helgen. Köpte även Anchor & Brewing's julöl igen som jag gillade mycket när jag provade förra helgen, dock kommer jag inte ihåg exakt varför, förmodligen hade fötterna börjat bli runda.
Citera
2011-12-07, 23:07
Medlem
Hade för mig att jag sett att I Hardcore You var helt slut på de bolag jag har tillgång till, så det blev en trevlig överraskning när jag hittade att de hade ganska många kvar på Hansa i Malmö. Blev ett par vinterporter från Brewdog samt Coffee Stout från Nils Oscar också. Sen en Malakias från Strömsholms Brygghus.

Har nog bara testat St Eriks rauköl innan, men den här var mycket bättre!
Citera
2011-12-08, 13:08
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChoCoBe
Hade för mig att jag sett att I Hardcore You var helt slut på de bolag jag har tillgång till, så det blev en trevlig överraskning när jag hittade att de hade ganska många kvar på Hansa i Malmö. Blev ett par vinterporter från Brewdog samt Coffee Stout från Nils Oscar också. Sen en Malakias från Strömsholms Brygghus.

Har nog bara testat St Eriks rauköl innan, men den här var mycket bättre!
S:t Eriks Rauköl är i mitt tycke helt genomvidrig. Skall man dricka sådana typer av maltdrycker så sitter det bättre med riktig gotlandsdrikku s.a.s.

Själv skall jag i afton ge mig i kast med en Sigtuna Midvinterblot, vilket kan komma att bli en utmaning då jag har enormt svårt för Imperial Porter överlag.
Citera
2011-12-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
S:t Eriks Rauköl är i mitt tycke helt genomvidrig. Skall man dricka sådana typer av maltdrycker så sitter det bättre med riktig gotlandsdrikku s.a.s.

Själv skall jag i afton ge mig i kast med en Sigtuna Midvinterblot, vilket kan komma att bli en utmaning då jag har enormt svårt för Imperial Porter överlag.

Jag skulle kanske inte uttrycka mig så starkt, men jag var glad att jag bara köpte en flaska! Tror t.o.m. jag hällde ut det sista.
Citera
2011-12-08, 15:54
Medlem
Astrofaess avatar
Jag tyckte St Eriks rauköl var rätt god faktiskt, men jag har aldrig druckit gotlandsdricka. Ska den föreställa det?
Citera
2011-12-08, 17:22
Medlem
Quorthons avatar
Kan inte bestämma mig för om jag tycker att I beat you och Hardcore IPA är bättre var för sig eller tillsammans i I hardcore you. Har dock inte testat en riktig färsk I beat you.
Citera
2011-12-08, 18:35
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Kan inte bestämma mig för om jag tycker att I beat you och Hardcore IPA är bättre var för sig eller tillsammans i I hardcore you. Har dock inte testat en riktig färsk I beat you.
för min del så tycker jag att "i hardcore you" prisas lite väl mycket. ok, det är en bra ipa till en vettig peng. men det är lite väl mycket superlativ runt den.
Citera
2011-12-08, 19:01
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
för min del så tycker jag att "i hardcore you" prisas lite väl mycket. ok, det är en bra ipa till en vettig peng. men det är lite väl mycket superlativ runt den.
Håller med om detta. Det lutar nog faktiskt åt att jag tycker att både I beat you och Hardcore IPA är bättre.
Citera
2011-12-08, 21:32
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Håller med om detta. Det lutar nog faktiskt åt att jag tycker att både I beat you och Hardcore IPA är bättre.
smuttar på dark horse blueberry stout. mycket smak för bara 4,5%. lätt en fyra.
Citera
2011-12-08, 23:19
Medlem
Nemjungs avatar
Köpte 3 olika sorters julöl idag, Grebbestads julöl , Nils Ocars KalasJulöl och Krönleins bryggeri.Grebbestads var väldigt god, sitter och smuttar på Nils Oscars Kalasjulöl, mycket smak i den, Får se om man hinner med den sista ikväll med. Har ni några andra fina julöl att rekommendera?
Citera
2011-12-08, 23:30
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Köpte 3 olika sorters julöl idag, Grebbestads julöl , Nils Ocars KalasJulöl och Krönleins bryggeri.Grebbestads var väldigt god, sitter och smuttar på Nils Oscars Kalasjulöl, mycket smak i den, Får se om man hinner med den sista ikväll med. Har ni några andra fina julöl att rekommendera?
tror inte de andra i tråden blir förvånade om jag säger anchor.
http://www.systembolaget.se/11370
Citera
2011-12-08, 23:36
Medlem
Nemjungs avatar
hm ok , verkar intressant, ska testas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem