Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Mina åsikter:
Fuller's ESB En bra bitter, en öl som är helt okej i de flesta lägen. Dock är den bättre på fat.
Ocean EKO Pale Ale Inte provat. Känner en avog inställning till EKO efter att ha provat fler som är smaklösa. Ocean-bryggeriet har dock gjort en hel del bra öl.
Anderson Valley Summer Solstice En liten besvikelse efter Hop Ottin´IPA. OK men lite blek.
Sleepy Bulldog Summer Pale Ale En okej sommaröl i stället för dålig industrilager.
Summer Sun Hoppy Golden Ale Smaklös Alkohollös Meningslös
Saxo Bio Jag vet att jag har provat den. Förmodligen har jag förträngt smaken för jag har inget som helst bestående intryck av den.
St. Peter's Cream Stout I mitt tycke en bra stout. Inte riktigt så hård och bränd i smaken som Guinness, utan lite mer avrundad.
Mikkeller Jackie Brown Okej, inte mer. Jag tycker att den var lite tunn i smaken, hade förväntat mig mer, det är ju ändå Mikkeller.
Wells Banana Bread Beer Tja, det är väl intressant att ha provat. Den smakar banan, men det är inget man köper backvis av.
Bedarö Bitter En kanonöl! Något av det bättre svenska på bolagets hyllor.
Zeitgeist Black Lager En mycket god mörk lager.
Belhaven Wee Heavy Inget vidare. Tämligen ordinär, smaklös, Brittisk ale.
Newcastle Brown Ale En upphaussad, billig ale med en kvalmig smak. Många dricker den på krogen som "finöl", vilket den definitivt inte är. Lågbudget så det skriker om det.
ESB är bra. Till kraftigare mat och köttgrytor är den suverän. Men 1845 är snäppet bättre.
En mörk lager försvinner (Saranac) och en annan tar vid (Zeitgeist). Jag har frågat på flera SB varför man tog bort Saranac men inte fått något konkret svar. Synd, det var en fin mörk lager. Men Zeitgeist är lika bra, kanske ännu bättre.
Newcastle har jag aldrig förstått mig på. Min favorit, Brooklyn Brown Ale, har försvunnit. Det är skit.
Min Sleepy Bulldog smakade inte ett skit men det kanske beror på att jag drack något mer smakrikt precis innan, jag minns inte. Jag jagade dock inte ihjäl mig efter fler flaskor.