Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-09, 21:56
  #13729
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Ottekolong va mycket god, har blivit några flaskor som middagsöl.

Snart Mikkeller Beer Celebration Copenhagen 2019, vilka ska dit?

Har efter många år med band för alla pass tagit förnuftet till fånga och kör nu eftermiddagarna bara. Glider runt på fina TTOs och flask/burk-releaser på dagarna istället.
har varit på samtliga, första gången jag bailar.

jag gillade spartahallen och stämningen bättre där, nu är det lite väl "stort" och känner inget direkt sug längre efter att åka dit. speciellt inte nu när man börjat med silver, guld och platina o skit, det känns verkligen som att man vill kränga max, det är stålar det handlar om och det blir ju inte bättre av att folk höger och vänster i branschen snackar om vilken gris mikkel är.

kanske nästa år, vi får se.

men du gör helt rätt, 4 pass är inte roligt längre, känns som ett jobb istället för en njutning, bättre strategi att gå en gång om dagen.
Citera
2019-05-09, 22:10
  #13730
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
men du gör helt rätt, 4 pass är inte roligt längre, känns som ett jobb istället för en njutning, bättre strategi att gå en gång om dagen.
Rent generellt (andra dryckesmässor) så tycker jag det är mindre stressande när jag har biljett till alla pass och kan skippa kön komma sent, sedan ta en jättelång matpaus, gå tillbaka och prova lite sedan gå hem när jag är nöjd.
Jobbigt när man vill gå hem och har glömt att smaka Ramslöskölen med timjan och emserpastiller som alla pratar om, skönare att kunna stå över den till nästa pass.
Citera
2019-05-10, 06:51
  #13731
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
har varit på samtliga, första gången jag bailar.

jag gillade spartahallen och stämningen bättre där, nu är det lite väl "stort" och känner inget direkt sug längre efter att åka dit. speciellt inte nu när man börjat med silver, guld och platina o skit, det känns verkligen som att man vill kränga max, det är stålar det handlar om och det blir ju inte bättre av att folk höger och vänster i branschen snackar om vilken gris mikkel är.

kanske nästa år, vi får se.

men du gör helt rätt, 4 pass är inte roligt längre, känns som ett jobb istället för en njutning, bättre strategi att gå en gång om dagen.

Håller med om att det va mysigare i Spartahallen, det jag gillar men Öksnehallen är att den ligger nära många andra ställen som man kan besöka, Fermentoren och Khioskh t.ex., sköna ställen att glida runt mellan när man inte festivalar.
Citera
2019-05-10, 08:44
  #13732
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Håller med om att det va mysigare i Spartahallen, det jag gillar men Öksnehallen är att den ligger nära många andra ställen som man kan besöka, Fermentoren och Khioskh t.ex., sköna ställen att glida runt mellan när man inte festivalar.
ja, geografiskt och logistiskt så är öksne mycket bättre, det är stämningen och atmosfären man saknar.
Citera
2019-05-16, 20:28
  #13733
Medlem
Axeluss avatar
Någon som köpt på sig Närkes stormaktsporter idag? Exceptionellt dyr, men den ansågs väl vara en av världens bästa, när det begav sig. Är det värt det? Jag tänker mig att den idag inte står sig väl med dagens konkurrens.
Citera
2019-05-16, 22:24
  #13734
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelus
Någon som köpt på sig Närkes stormaktsporter idag? Exceptionellt dyr, men den ansågs väl vara en av världens bästa, när det begav sig. Är det värt det? Jag tänker mig att den idag inte står sig väl med dagens konkurrens.
lol. vågar man ens sticka ut sin näsa här utan att få den avhuggen?

bra öl? ja. hype? kan du ge dig på. DÅ var konkurrensen som du säger betydligt lägre, idag ligger nivån betydligt högre. givet köp för ett skönt tick på ratebeer. :P
Citera
2019-05-16, 22:59
  #13735
Medlem
Axeluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
lol. vågar man ens sticka ut sin näsa här utan att få den avhuggen?

bra öl? ja. hype? kan du ge dig på. DÅ var konkurrensen som du säger betydligt lägre, idag ligger nivån betydligt högre. givet köp för ett skönt tick på ratebeer. :P

159 kr för 25 ml. Det är svårt ta så mycket betalt ens på krogen för en öl. Men som du säger, en öl att bocka av från listan. Hypen verkar kvarstå, fullbokad rätt snabbt efter release.
Citera
2019-05-17, 07:57
  #13736
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelus
159 kr för 25 ml. Det är svårt ta så mycket betalt ens på krogen för en öl. Men som du säger, en öl att bocka av från listan. Hypen verkar kvarstå, fullbokad rätt snabbt efter release.
och jag säger som förra gången. missade du den? inget att bry sig om, det finns annat.
Citera
2019-05-17, 16:39
  #13737
Medlem
ellroys avatar
Ja det gick snabbt, 40 sekunder: https://www.beernews.se/articles/sa-...llade-olet-ut/
Citera
2019-05-17, 17:38
  #13738
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
och jag säger som förra gången. missade du den? inget att bry sig om, det finns annat.
Jag har provat två-tre årgångar av stormaktsportern ingen senare årgång än 2010, dock inte den allra första från 2005. Personligen skulle jag säga att den lever upp till hypen, den är bland de bästa öl jag provat. Vilka öl tycker du spöar stormaktsporter? Kan vara intressant att prova dem, om jag inte gjort det redan.
Citera
2019-05-17, 19:02
  #13739
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag har provat två-tre årgångar av stormaktsportern ingen senare årgång än 2010, dock inte den allra första från 2005. Personligen skulle jag säga att den lever upp till hypen, den är bland de bästa öl jag provat. Vilka öl tycker du spöar stormaktsporter? Kan vara intressant att prova dem, om jag inte gjort det redan.
att använda ordet "spöa" i dessa sammanhang är att ta i.

det är en bra öl, inget snack om den saken, men ingen annan öl är så pass mycket bättre att den spöar/krossar/dödar den, så där svarar jag nej, vi är alldeles för högt upp i skalan för att någon annan ska kunna få till ett sådant konststycke.

men öl som ligger i paritet eller är bättre för min del är t.ex. ten fidy från oscar blues, evil twins jesus-serie. tar man struise så har dom mängder med gott som black albert, cuvée delphine, black damnation, pannepot etc etc ja stouts är dom duktiga på. vad har vi mer, great divide yeti, stones IRS.
en personlig favorit är black serpent från lost abbey.
Citera
2019-05-17, 23:51
  #13740
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelus
159 kr för 25 ml. Det är svårt ta så mycket betalt ens på krogen för en öl. Men som du säger, en öl att bocka av från listan. Hypen verkar kvarstå, fullbokad rätt snabbt efter release.

250 ml, inte 25 ml

Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag har provat två-tre årgångar av stormaktsportern ingen senare årgång än 2010, dock inte den allra första från 2005. Personligen skulle jag säga att den lever upp till hypen, den är bland de bästa öl jag provat. Vilka öl tycker du spöar stormaktsporter? Kan vara intressant att prova dem, om jag inte gjort det redan.

Provade en från 2017 på en Öl och Whiskymässa i Göteborg i april, den var gudomlig, har en i min samling som är från 2007, den ska jag testa i år, kanske
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback