Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Nutt
Ja, eller det tycker i alla fall jag att det gör. Från Systembolaget funkar Nanny State, Drink'in the Sun (och Drink'in the Snow på vintern även om den inte är fullt så vass) och Weihenstefaner Alkoholfrei. Den sistnämnda smakar faktiskt riktigt likt originalet, tror tysk hefeweizen är den bästa stilen att göra alkoholfri men skulle gärna se ett experiment med en hopfenweizen också. Vill du ha lager tycker jag att Jever Fun är fullt drickbar. Om du är villig att sträcka dig upp till lättöl börjar det faktiskt skapas ett rätt hyggligt utbud till och med (även om spridningen av de flesta är rätt kass, Brekeriet gör en rätt schysst suris i lättölsstyrka och Gamla Enskede bryggde bara i den klassen tills rätt nyligen.
På ett helt annat spår måste jag förresten fråga vad det är ni som var på CBC störde er på med dem som rateade på plats? Jag har visserligen aldrig varit på CBC men tycker att jag får ut extremt mycket mer av en ölmässa om jag har en anteckningsbok med och kan kladda ner lite om ölen jag druckit och vad jag tyckte om den. Är det så att de tog upp en massa plats, var skräniga eller allmänt typiga (eller beer bro-iga, vad man nu ska kalla det, ni fattar nog vad jag menar) eller något annat? Frågar dels eftersom jag är nyfiken och dels eftersom jag vill kunna se till, om möjligt, att mitt sätt att få ut maximalt av en mässa inte har för stor, onödig, negativ inverkan på andras upplevelse.
känner du dig träffad eller?
det är ingen som anmärker på någon om du drar med dig ett anteckningsblock och noterar grejer.
vi pratar om en mässa på 2 dagar med 4 pass och shitloads med öl.
dessa personer parkerar rövarna på bänkarna så ingen annan får sitta, dom är nu paxade.
det spelar ingen roll om bänken klarar 10 pers (5+5) nej nej, det är upptaget här även om de bara är 4-5 stycken, man får inte sitta på kanten.
sedan sitter de hukade över sin burk och ratar direkt mot ratebeer under hela mässan.
ja, de har gärna någon som ständigt springer efter ny öl, för man vill ju inte röra på sig i onödan.
jag såg ungstrup på mässan (han är nummer 3 på ratebeer) sitta och knappa på sin platta konstant.
går du sedan in och läser hans recensioner är dom väldigt lika, man får inte ut något av att läsa dom.
jaha, en imp som smakar russin har lite brännande alkohol på avslutet. no shit?
de vill ticka öl. det är viktigt för dom att samla så mycket som möjligt.
nej, dom är inte "broiga". dom är töntar, ok, majoriteten på cbc är töntar, hipsters och slan som nätt och jämt kan ta på sig kläder. så inga bad boys direkt.
är du bara en vanlig snubbe som dricker öl och har trevligt och skriver i ditt lilla häfte så är det ingen som skulle anmärka på något.