2016-05-19, 22:18
  #11989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
har du inte provat så för all del! trots hypen ska man ju bocka av den. rimligt pris är det också.


Ja, inte så tokigt pris direkt.

Och den är ju jäkligt god, men kanske inte SÅ god som hypen gör gällande. Lite som Westy. Jäkligt bra öl men jag väljer Rochefort 10 elva gånger av tio.
Citera
2016-05-19, 23:34
  #11990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Någon mer än jag som tänker införskaffa ett par KBS imorgon?
Några flaskor blir det absolut! Tycker det är en riktigt bra öl för pengarna.


Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nope. har 2-3 stycken. är inte speciellt impad av dom faktiskt. tycker dom är cp-hypade.
Fast för 70 spänn flaskan måste man väl ändå säga att den är värd hypen? Lagrar du dem medvetet eller är det flaskor som "råkat bli kvar"?
Citera
2016-05-19, 23:39
  #11991
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallasohra
Några flaskor blir det absolut! Tycker det är en riktigt bra öl för pengarna.


Fast för 70 spänn flaskan måste man väl ändå säga att den är värd hypen? Lagrar du dem medvetet eller är det flaskor som "råkat bli kvar"?
inte för mig. jag klickar inte med den bara. bra på alla sätt, priset har jag inte problem med. men den ger mig inte det där extra.

jag köpte på mig ett gäng. så nu står det väl 3-4 i källaren. sparar dom att ha som byte eller något...jag vet inte. bjuda någon som vill ha. :P
Citera
2016-05-19, 23:45
  #11992
Medlem
Loxuss avatar
Finns det god "alkoholfri" öl?
Citera
2016-05-20, 01:29
  #11993
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Finns det god "alkoholfri" öl?
Ja, eller det tycker i alla fall jag att det gör. Från Systembolaget funkar Nanny State, Drink'in the Sun (och Drink'in the Snow på vintern även om den inte är fullt så vass) och Weihenstefaner Alkoholfrei. Den sistnämnda smakar faktiskt riktigt likt originalet, tror tysk hefeweizen är den bästa stilen att göra alkoholfri men skulle gärna se ett experiment med en hopfenweizen också. Vill du ha lager tycker jag att Jever Fun är fullt drickbar. Om du är villig att sträcka dig upp till lättöl börjar det faktiskt skapas ett rätt hyggligt utbud till och med (även om spridningen av de flesta är rätt kass, Brekeriet gör en rätt schysst suris i lättölsstyrka och Gamla Enskede bryggde bara i den klassen tills rätt nyligen.



På ett helt annat spår måste jag förresten fråga vad det är ni som var på CBC störde er på med dem som rateade på plats? Jag har visserligen aldrig varit på CBC men tycker att jag får ut extremt mycket mer av en ölmässa om jag har en anteckningsbok med och kan kladda ner lite om ölen jag druckit och vad jag tyckte om den. Är det så att de tog upp en massa plats, var skräniga eller allmänt typiga (eller beer bro-iga, vad man nu ska kalla det, ni fattar nog vad jag menar) eller något annat? Frågar dels eftersom jag är nyfiken och dels eftersom jag vill kunna se till, om möjligt, att mitt sätt att få ut maximalt av en mässa inte har för stor, onödig, negativ inverkan på andras upplevelse.
Citera
2016-05-20, 08:52
  #11994
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Ja, eller det tycker i alla fall jag att det gör. Från Systembolaget funkar Nanny State, Drink'in the Sun (och Drink'in the Snow på vintern även om den inte är fullt så vass) och Weihenstefaner Alkoholfrei. Den sistnämnda smakar faktiskt riktigt likt originalet, tror tysk hefeweizen är den bästa stilen att göra alkoholfri men skulle gärna se ett experiment med en hopfenweizen också. Vill du ha lager tycker jag att Jever Fun är fullt drickbar. Om du är villig att sträcka dig upp till lättöl börjar det faktiskt skapas ett rätt hyggligt utbud till och med (även om spridningen av de flesta är rätt kass, Brekeriet gör en rätt schysst suris i lättölsstyrka och Gamla Enskede bryggde bara i den klassen tills rätt nyligen.



På ett helt annat spår måste jag förresten fråga vad det är ni som var på CBC störde er på med dem som rateade på plats? Jag har visserligen aldrig varit på CBC men tycker att jag får ut extremt mycket mer av en ölmässa om jag har en anteckningsbok med och kan kladda ner lite om ölen jag druckit och vad jag tyckte om den. Är det så att de tog upp en massa plats, var skräniga eller allmänt typiga (eller beer bro-iga, vad man nu ska kalla det, ni fattar nog vad jag menar) eller något annat? Frågar dels eftersom jag är nyfiken och dels eftersom jag vill kunna se till, om möjligt, att mitt sätt att få ut maximalt av en mässa inte har för stor, onödig, negativ inverkan på andras upplevelse.
känner du dig träffad eller?

det är ingen som anmärker på någon om du drar med dig ett anteckningsblock och noterar grejer.

vi pratar om en mässa på 2 dagar med 4 pass och shitloads med öl.
dessa personer parkerar rövarna på bänkarna så ingen annan får sitta, dom är nu paxade.
det spelar ingen roll om bänken klarar 10 pers (5+5) nej nej, det är upptaget här även om de bara är 4-5 stycken, man får inte sitta på kanten.
sedan sitter de hukade över sin burk och ratar direkt mot ratebeer under hela mässan.
ja, de har gärna någon som ständigt springer efter ny öl, för man vill ju inte röra på sig i onödan.

jag såg ungstrup på mässan (han är nummer 3 på ratebeer) sitta och knappa på sin platta konstant.
går du sedan in och läser hans recensioner är dom väldigt lika, man får inte ut något av att läsa dom.
jaha, en imp som smakar russin har lite brännande alkohol på avslutet. no shit?
de vill ticka öl. det är viktigt för dom att samla så mycket som möjligt.

nej, dom är inte "broiga". dom är töntar, ok, majoriteten på cbc är töntar, hipsters och slan som nätt och jämt kan ta på sig kläder. så inga bad boys direkt.

är du bara en vanlig snubbe som dricker öl och har trevligt och skriver i ditt lilla häfte så är det ingen som skulle anmärka på något.
Citera
2016-05-20, 11:55
  #11995
Medlem
Beerzuuls avatar
Smet ifrån jobbet nu på förmiddagen och kom tillbaka med tre KBS, en Omnipollo, en Ska decadent och en K:rlek. Precis vad jag ville ha alltså. Skönt att veta att man lagt fingrarna på dem.
Citera
2016-05-20, 11:56
  #11996
Medlem
Quorthons avatar
Brutefish beskrivning är bra. Stör mig inte alls på att folk för anteckningar. Hörde en del amerikanska bryggare kommentera deras fittiga stil. När de själva som stått och tappat öl i ett par timmar ville gå runt och prova nån öl och kanske sitta en stund så fanns det såklart ingenstans att göra det när ölratearna bredde ut sig till max.
__________________
Senast redigerad av Quorthon 2016-05-20 kl. 12:03.
Citera
2016-05-20, 12:26
  #11997
Medlem
RedXs avatar
Då är alltså grundproblemet den yta de upptar och inte "rejtbögandet" i sig.
Citera
2016-05-20, 12:35
  #11998
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Då är alltså grundproblemet den yta de upptar och inte "rejtbögandet" i sig.
Både och givetvis. Det är skillnad på att föra anteckningar och deras rejtbögande där man i princip copy-pastar text från en recension till en annan och deras penis växer lite när de tickat en till öl. Ibland kanske man vill gå in på ratebeer för att få ett hum om hur en öl smakar och då ser man dessa meningslösa recensioner. En del är dessutom totalt motsägelsefulla i poängsättning och smakbeskrivning.
__________________
Senast redigerad av Quorthon 2016-05-20 kl. 12:37.
Citera
2016-05-20, 13:25
  #11999
Medlem
Försöksdjurs avatar
Fick bli ett par KBS och Omnipollo/Dugges Blueberry cheesecake stout idag
Citera
2016-05-20, 14:00
  #12000
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Fick bli ett par KBS och Omnipollo/Dugges Blueberry cheesecake stout idag

Samma här. I övrigt blev det Decadent, Spaghetti Western, C.R.E.A.M och K:rlek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in