2008-01-30, 23:37
Medlem
Alla River Cottage ssongerna!
lskar den dr Hugh... efter att ha maraton-tittat igenom sista ssongen nu alldeles nyss sg jag ngra minuter in p The F-word eftert, med den dr tlpen Gordon Ramsey...

Gillade honom inte innan men efter att ha sett river cottage innan s kndes han bara mer strig, vet att andra gillar honom fr hans "raka stt" men nu blev han nnu mer olidlig.
Dock vet jag att han rent tekniskt r en skicklig kock s jag kollar nog vidare nd...

Annars diggar jag Floyd som dom flesta andra... och JA juste, dom dr frsiktiga tv sm tanterna p (r det kanal 9?) som lagar italiensk mat... Riverside Caf heter det... dom r bra, ven om dom lagar s mycket borlotti bnor s man undrar om dom r sponsrade av ngon bnodlande bonde.
Citera
2008-01-31, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
Alla River Cottage ssongerna!
lskar den dr Hugh...
Ja, Hugh Fearnley-Whittingstall r bra, synd bara att serierna r s jvla korta. Det r ju bara 6-9 avsnitt per serie, och korta avsnitt r det ocks. Jag vill bara ha mer, mer, mer. Helst vill jag ha mer av just smbondelivet, inte nr han skaffar en "riktig" grd, utan nr han bara odlar lite grnsaker och fder upp ngra enstaka hns, fr och grisar. Det var vldigt intressant att se hur han hankade sig fram.
Citera
2008-01-31, 09:45
Medlem
Dengues avatar
Food safari

Den australiensiska kanalen(?) SBS kr ett program som heter Food Safari.
Programledaren lallar runt i Sidney och snackar med invandrare och kollar i deras livsmedelsaffrer efter platstypiska rvaror, smaker och tillredning.
I varje program fokuseras p ett land och flera recept finns med. Dessutom finns alla recepten p ntet med tillhrande videosnuttar.
http://www21.sbs.com.au/foodsafari/index.php
I frsta ssongen ingr. bl.a Thailand, Vietnam, Indien, Turkiet, Italien, Mexico, Malaysia, Grekland, Kina, Libanon och Spanien.

Jag laddade ner hela ssong 1 p DC.
Citera
2008-01-31, 10:24
Medlem
EvenOlderTwats avatar
Sjlv gillar jag Search of Perfection med Heston Blumenthal, River Cottage, Cook on the Wild Side med Hugh Fearnley-Whittingstall, givetvis Keith Floyd's program, samt Gordon Ramsay's Hell's Kitchen...

Hll p att glmma, Rick Stein och Ainsley Harriott's alla program...
Citera
2008-01-31, 10:29
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag har tyvrr endast BBC Food som ett genuint matprogram. Mina tv favoriter mste nog trots allt vara Gary Rhodes och Rick Stein. fr vrigt tittar jag grna p:

Tho Fat Ladies, Gordon Ramsey, James Martin, Ainsley Harriott, Alan Coxon, Anthony Bourdain, Antonio Carluccio, Antony Worrall Thompson, Bill Granger, Ed Baines, Keith Floyd, Mike Robinson, Neil Perry, Nick Nairn, Nigel Slater, Nigella, Paul Merrett tillsammans med Ben ODonoghue och Silvana Franco, Paul Rankin, Rosemary Shrager, Ross Burden, Hugh Fearnley-Whittingstall, brderna Tanner och Michael Smith, David Rocco och inte minst Heston Blumenthal.

Hemma hos min mor kan jag dremot titta p de tyska kanalerna med Johann Lafer, Tim Mlzer, Lea, Hendrik Thoma, Rainer Sass, Steffen Henssler, Kolja Kleeberg, Martin Baudrexel och flera.

~Paul~
Den mannen vet jag inte om jag skall hylla eller hata. Jag lskar hela hans skogsmulle-uppsyn men kan stra mig p hans totala livsgldje och positivitet. Men nd att se den mannen laga mat med total krlek och gldje gr att man inte kan sluta titta p honom.
Citera
2008-01-31, 11:32
Medlem
dodeesoss avatar
Rstar p Rick Stein.. men jag gillar inte hans hund, verkar helt psyko.
Rick Stein lyckas enligt mig att f till det utan att gra fr komplicerat, r bra p att f det mesta att iaf se gott ut.

Annars gillar jag "River Cottage" ox.
Citera
2008-01-31, 12:40
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Rstar p Rick Stein.. men jag gillar inte hans hund, verkar helt psyko.
Rick Stein lyckas enligt mig att f till det utan att gra fr komplicerat, r bra p att f det mesta att iaf se gott ut.

Annars gillar jag "River Cottage" ox.
Hller med. Otvunget, ej verdrivet, lgmlt program med mnga tips och hrliga utflyktsml.

Hunden (Chalkie) kallas allmnt fr Prop-dog (rekvisitahund). En liten Jack Russel som r 15 r gammal! Drav hans lite argsinta beteende .

~Paul~
Citera
2008-02-01, 17:00
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Ja, Hugh Fearnley-Whittingstall r bra, synd bara att serierna r s jvla korta. Det r ju bara 6-9 avsnitt per serie, och korta avsnitt r det ocks. Jag vill bara ha mer, mer, mer. Helst vill jag ha mer av just smbondelivet, inte nr han skaffar en "riktig" grd, utan nr han bara odlar lite grnsaker och fder upp ngra enstaka hns, fr och grisar. Det var vldigt intressant att se hur han hankade sig fram.

Han har en miniserie nu "Gone Fishing". Finns tv avsnitt ute nu svitt jag sett men jag har bara sett frsta.
Citera
2008-02-01, 17:15
Medlem
Fiskmnglarens avatar
Ingen som sg Gordon Ramsay igr?
Jag blev besviken.
Jag lskar att kolla p hans program men det kndes som att han hll tillbaka.
Vad tyckte ni?
Citera
2008-02-01, 17:37
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Ingen som sg Gordon Ramsay igr?
Jag blev besviken.
Jag lskar att kolla p hans program men det kndes som att han hll tillbaka.
Vad tyckte ni?
Det blir ibland lite fr mycket kalkoner och barn, samt snack med gsterna. Alldeles fr lite matlagning visas egentligen.

~Paul~
Citera
2008-02-01, 18:05
Medlem
korvgobbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777

Kan inte annat n hlla med...helt lysande program, det r lite av en drm att bli mnskensbonde...!!
Citera
2008-02-01, 18:15
Medlem
Fiskmnglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det blir ibland lite fr mycket kalkoner och barn, samt snack med gsterna. Alldeles fr lite matlagning visas egentligen.

~Paul~

Verkligen.

Han hade ingenting att anmrka p matlagningen, upplggningen eller serveringen.
Han klagade inte ens p deras upplgg hur man sammarbetar i ett kk.
Gubbkocken ber servitren att hlla kft nr han fr tredje gngen undrar nr maten r klar, och Ramsay sger ingenting.
Och helt utan frpliktelser kper han dom ett nytt kk nr dom inte ens kan driva restaurangen.
Knns inte som min Gordon....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in